Gå til innhold

Nytt nett i hus som allerede har nett?

Anbefalte innlegg

Halla.

Leiger en leilighet hos en kar som allerede har trådløst i huset sitt, men eg vil ha mitt eget trådløse nett nede hos meg.

Hvordan blir det? Blir det det samme som å dele på den nettforbindelsen han har eller går det ann at eg får en helt egen tilgang som bare eg kan bruke og der eg bruker hele kapasitet til linjen? Eller går ikke det ann?

Siden han bare har en telefon linje inn i huset, eg har telefon kontakt nede hos meg, så kan eg da bare få meg en router, en linje og så har eg det eller blir det bare " halv fart" på nettet mitt da siden vi da må bruke samme telefon linje som går inn i huset?

Det ble rotete, men håper noen skjønner hvor eg vil ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er vanlig WLAN du snakker om så har dette ingenting å gjøre med nettleverandøren. Om du vil ha din egen WLAN ruter/aksesspunkt hos deg så blir dette en trådløs utvidelse av det allerede eksisterende LANet i huset.

Dersom du vil ha din helt egen internettlinje så kan det kanskje la seg ordne ved at en av dere benytter internett igjennom kabel-TV selskapet, og den andre via telefonlinjen.

Lenke til kommentar

Vist du bestiller deg egen internettakses via telefonkabelen har begge full hastighet til all tid.

Er i de aller fleste hus i dag trekket inn iallefall 2 par, slik at man kan ha minst to telefonlinjer og/eller ADSL linjer uten problemer.

Lenke til kommentar
Vist du bestiller deg egen internettakses via telefonkabelen har begge full hastighet til all tid.

Er i de aller fleste hus i dag trekket inn iallefall 2 par, slik at man kan ha minst to telefonlinjer og/eller ADSL linjer uten problemer.

Åh, håper det er sånn i det huset da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...