snifty Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hei Jeg vil ha et nytt skjermkort fordi det gamle er ikke kraftig nok Jeg har et NVIDIA GeForce 7950 GT viss dere trenger noe info om hovedkorte åsså Property Value Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Model P5N-E SLI Version 1.XX Serial Number 123456789000 North Bridge NVIDIA nForce 650i SLI SPP Revision A2 South Bridge NVIDIA nForce 650i SLI MCP Revision A2 Noen tips? Endret 19. juli 2009 av snifty Lenke til kommentar
agito Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Tja, tror de fleste sier at et ATi HD4890 eller et nVidia GTX275 gir mest for pengene i dag. 4890 kommer fra ca 1500,- standard og opp til ca 2000,- for et Sapphire Toxic kort. Ser at XFX har et GTX 275 til omtrentlig 2000,-. Begge kortene er omtrentlig lik på ytelse, i alle fall mellom et HD4890Toxic og et GTX275 kort. Sikkler selv etter et Sapphire HD4890Toxic, stille kort, relativt lavt effektforbruk og koster ikke all verdens. Lenke til kommentar
snifty Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Tja, tror de fleste sier at et ATi HD4890 eller et nVidia GTX275 gir mest for pengene i dag. 4890 kommer fra ca 1500,- standard og opp til ca 2000,- for et Sapphire Toxic kort. Ser at XFX har et GTX 275 til omtrentlig 2000,-.Begge kortene er omtrentlig lik på ytelse, i alle fall mellom et HD4890Toxic og et GTX275 kort. Sikkler selv etter et Sapphire HD4890Toxic, stille kort, relativt lavt effektforbruk og koster ikke all verdens. Så jeg burde gå etter et Sapphire HD4890Toxic? Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Noe som hadde vært enklere enn å skrive opp den informasjonen til hovedkorte ville ha vært å bare skrive linken til en side der informasjonen står. Komplett er for det meste grei og oversiktelig. Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410 Da slipper du også å risikere å skrive informasjon som er totalt unyttig for oss som skal prøve å hjelpe deg, slik som du gjorde i dette tilfelle. Men det er jo ikke alltid lett å vite når man ikke er ekspert på området. Ville også gjerne visst hvor mye penger du har lyst til å bruke, eventuelt hvilken prossesor du har. EDIT: Sapphire HD4890 Vapor-x er en "uoverklokket" versjon av toxic. Den har HDMI i tillegg til en DVI-port. Skal kjøpe den selv snart. Endret 18. juli 2009 av stiangd Lenke til kommentar
snifty Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Noe som hadde vært enklere enn å skrive opp den informasjonen til hovedkorte ville ha vært å bare skrive linken til en side der informasjonen står. Komplett er for det meste grei og oversiktelig. Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410Da slipper du også å risikere å skrive informasjon som er totalt unyttig for oss som skal prøve å hjelpe deg, slik som du gjorde i dette tilfelle. Men det er jo ikke alltid lett å vite når man ikke er ekspert på området. Ville også gjerne visst hvor mye penger du har lyst til å bruke, eventuelt hvilken prossesor du har. Hahahaha ja sorry x) Jeg kan nesten ingenting om dette Takk for tipse Jeg vet ikke hvor mye jeg vil bruke egentli, jeg vet ikke hvor mye det koster for en bra en så jeg spør bare dere hva dere syns jeg burde kjøpe Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hvis du ikke kommer til overclocke skjermkortet og heller ikke trenger/vil ha en HDMI-utgang så sier jeg gå for Sapphire HD4890 Toxic Edition. Hvis du ikke bryr deg om støy er det ingen grunn til å ikke kjøpe et GTX275. My vote is for Toxic! Selv om jeg skal ha den "vanlige" Vapor-X typen som ikke er overclocket på grunn av HDMI-utgangen. Lenke til kommentar
snifty Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Så da går jeg for Sapphire HD4890Toxic Takk Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Noen som vet dimensjonene til Sapphire HD4890Toxic? greit å vite om det er mulig å trykke det inn i kabinettet før jeg bestiller. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis du ikke kommer til overclocke skjermkortet og heller ikke trenger/vil ha en HDMI-utgang så sier jeg gå for Sapphire HD4890 Toxic Edition. I følge komplett så har også HD 4890 Toxic Edition HDMI utgang. Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis du ikke kommer til overclocke skjermkortet og heller ikke trenger/vil ha en HDMI-utgang så sier jeg gå for Sapphire HD4890 Toxic Edition. I følge komplett så har også HD 4890 Toxic Edition HDMI utgang. "1 x HDMI-utgang ( med adapter )" Komplett inkluderer også bilder til produktbeskrivelsen. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Se der ja. Sjekka visst ikke godt nok :-) Men hva er fordelen med å ha en "ekte" HDMI utgang? Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Du får ikke lyd i gjennom DVI. Og så klart du slipper å bruke adapter...noe som er greit. Altså ikke noe å velge skjermkort etter, men det er et lite pluss hvis du har skjerm med bare HDMI inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå