prismejon Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hei! Jeg skal få tilsendt en pakke med datautstyr fra USA (verdt ca. 4000,- nok). Bortsett fra å føre på en lav verdi, er det noen som kan gi meg tips for å unngå tollen? Hvordan bør den pakkes inn osv.? Skal få den tilsendt med FedEx for å unngå alt tullet med posten.. Takk for eventuelle tips! Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Du betaler ikke toll på elektronikk, kun MVA på varens verdi og fraktkostnadene frem til Norge (24%) En kamerat av meg har hatt hell med å få sendt bunkene med DVD-plater han bestiller innpakket som gave til en kamerat av seg, og uten å ha en verdiseddel/varedeklarasjon på utsiden. Da ringte tollvesenet ham for å få tillatelse til å åpne pakken, noe han ikke gav, siden har han aldri blitt utsatt for fortolling... Men så bor jo han litt i utkanten, så det kan hende tollvesenet er mer strenge i sentrale strøk... Men såvidt jeg har forstått har tollerne rett til å KREVE å få oppgitt verdi, eller de kan vurdere verdien selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå