Sitronsaft Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Hehe, jeg er jo hjelpesløs, jeg kan ingenting om sykler. Når jeg skal bruke 30 tusen eller mer på noe synes jeg det er greit å vite hva alternativene mine er. Og jeg er bestemt på Mito om jeg velger racer, i denne tråden prøver jeg å finne ut hva jeg skal velge om jeg velger SM. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Jeg vil tippe at det var en Honda Varadero du kjørte (...)Sjekket i dag, og det var en Derbi Terra. Edit: (siden dere er slappe og jeg ikke vil trippelposte) Har funnet tre sykler som er meget interessante: Aprilia SX 125 Husqvarna SM 125 Yamaha WR 125X Endret 21. juli 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Yamaha WR 125 har samme motor som YZF 125, mao 4t. Ser fin ut, forholdvis "billig" og er nok den mest holdbare sykkelen. Men den er ny i år så du får ikke tak i brukt Selv synes jeg Husqvarna SM 125 ser tøffest ut, i tillegg til å være mer leken enn Yamaha WR Her burde du også finne en del brukt Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Nå er det snakk om å kjøpe ny. Burde kanskje ha nevnt det. Og penger er ikke en hindring. Har fått litt nye midler som jeg ikke visste om tidligere. Hva har dere da å si? Lenke til kommentar
3nity Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Viss penger ikke var en hindring, da ville jeg brukt 75 000 på en Ktm Exc 125 Motard. Denne her og Husqvarna WR er det råeste du (viss du ser bort ifra sjeldne sykkler som GasGas og TM som er ca like) får tak i av lettsykkler. Disse er selvsagt dog trimmet til 35hk ++, gjerne opp til 40 om du koster på de et FmF eksosanlegg. Tro meg, du får den råeste lettsykkelen i gata som akser fra alt , men blir selvsagt tatt på toppfart av en racing sykkel pga kåper og sånn. Selvsagt, det er litt vedlikehold på disse( som å skifte olje hver 20. time , skifte stempel etter 100 timer osv) og da er Husqvarna SMS finere å ha for deg da de har mindre vedlikehold. Husk også på at enn Ktm exc MÅ du trimma , ellers går de maks 70km/h (du får de dog levert fulltrimmet, så du kan bare fylle bensin og kjøre) Noen siste ord, jeg skal love deg at om du kjøper en 4-takt, så kommer du til å angre resten av lettsykkel perioden din, og du kommer fort til å selge 4-takten pga den blir rett og slett for kjedelig å kjøre, og mopeder med full trim kjører forbi deg. Endret 21. juli 2009 av 3nity Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 En utrimmet 4-takt kjører jo med en toppfart på 110 minst, og så fort er det få steder jeg kan kjøre. Du tenker på aksellerasjon? Jeg ser hvor du vil hen, men å måle størrelsen på penis med en totalt fremmed i et tettbebygd strøk og sette liv i fare er ikke det jeg først og fremst har tenkt å bruke sykkelen til. Jeg har ikke tenkt å kjøpe noen sykkel før jeg har fått lappen, da skal jeg prøve ut litt forskjellige. Så jeg får se da. Mulig du har rett, at jeg vil gå lei en 4-takt, og det vil jeg jo selvsagt ikke. Men utrimmet, er det essensielle forskjeller på en 4-takt og en 2-takt? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Forskjell på 15hk 4 takt og 15hk 2 takt? Så og si ingen. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg har en husqvarna sm 07 model som jeg kjøpte ny i 2008 for 50'000 kr. Har nå satt på fmf svanehals og powercore 2 lyddemper, så har vel ca. 30 hester. Er veldig fornøyd Kjørte fra oslo til lillehammer med den for noen dager siden, fikk litt vondt i rompa, men ellers bra! Du kan jo titte litt på www.huskyforum.org Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hehe, er nettopp dette med rumpesmerter som bekymrer meg. Men nå venter jeg altså bare på å ta lappen så jeg kan prøvekjøre litt forskjellig.. Har fått klarering til å ta teoriprøve, så skal prøve å få tatt den så fort som mulig. Har kjøretime nr. 11 og 12 på mandag. Skal ta en titt på linken din Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Fikk vondt i rompa av å kjøre like lenge med den skolesykkelen Og den skal jo være langtistdanse sykkel. Lenke til kommentar
norwaay Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 om du har rå kjøp gasgas 125 sm du vill aldri angre drag til 1000 ikke beste toppfarta da men vi snakka 30-40 hk Lenke til kommentar
3nity Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vil ikke akkurat anbefalt han en GasGas om han ikke kan å skru noe særlig, da det er meget hyppige stempelskift på disse (3000 km) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Hvordan kan jeg lære meg å skru? Og folkens, 30-40hk er jo ulovlig... :/ Kjipt å bli tatt og miste lappen første dagen. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Bekymret for hardt sete, sykkel som ikke passer deg, trim, ulovligheter, lyd, utseende.. uff.. du kommer sikkert til å holde på til du er 30 med å være usikker. Hvordan du skal lære deg å skru? Bruk riktig verktøy, logikk og gjerne ha noe dokumentasjon på det du driver med, det er ikke verre. Selv f.eks har jeg ikke skrudd på girkassa på sykkern, men om jeg har en workshop manual så går det uten problemer, da alt vil være dokumentert og forklart. Ellers blir du ikke tatt med trim på lett mc slik som med moped. Det er bare å brånekte at du har trim, få visningslapp og sette sykkelen orginal før du drar til visning, verre er det ikke, og om du kjører uplombert så er det enda mindre sjanse, så og si minimal, eneste måten å bli tatt er å benke sykkern, og da får du visningslapp først. Endret 25. juli 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hvordan kan jeg lære meg å skru? Og folkens, 30-40hk er jo ulovlig... :/ Kjipt å bli tatt og miste lappen første dagen. Mister ikke lappen av å kjøre med trimm Og som scotty sier, sjansene er minimale for at du blir tatt med trimm når du har lett sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå