mattix Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 hei jeg har nettopp bygget sammen gamle maskinen min som jeg skulle gi til min fetter.. men seffølgelig så funker den ikke skikkelig.. den starter, men når jeg restarter maskinen så kommer det ikke bilde på skjermen igjen... altså, om jeg feks endrer innstillinger i BIOS og skal lagre og restarte, så kommer det ikke bilde... så må jeg av med pcn, og slette Cmosen eller hva det nå heter er det noen som har en ide om ka som kan være årsaken? håper på positiv respons takker for alle svar Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Opplevde det samme problemet med en billig DVI-kabel fra clas olsson. Byttet til en bedre, og saken var ute av verden igjen. Lenke til kommentar
mattix Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Opplevde det samme problemet med en billig DVI-kabel fra clas olsson. Byttet til en bedre, og saken var ute av verden igjen. emh, det har jeg allerede prøvd på, og har en veldig god DVI-kabel. men takk for svar:) Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kan være at gammel vga driver må fjernes før ny legges inn. Restart og trykk F8 - velg VGA. Legg inn driver. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kan det være at oppløsningen som er datt ikke støttes av skjermen? Lenke til kommentar
mattix Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 emh, nei.. altså, har ikke innstalert noe OS enda, harddisken e helt tom. så det er ikke noe med drivere elr slikt.. hardwaren er: M2n32 SLI- deluxe AMD 64 6000+ 600 watts. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hmm, ser du har samme hk som meg, kan det være en svakhet i bios-chippen som forårsaker dette? edit: chippen, ikke hvippen. Endret 27. juli 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
mattix Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 emh, hva mener du med "bios.hvippen?" Lenke til kommentar
grapz Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei Har opplevd noe lignende, og da var det BIOS batteriet som var utladet. Hvis dette er en gammel maskin (som du sier det er), kan det godt være det er utladet. Kan jo være noe å sjekke. Og med 'bios.hvippen' mente han vel 'BIOS Chippen'. Lenke til kommentar
mattix Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 ahh, okei. takk for svar.. skal kjekke dette når jeg får tid:) noe som helt sikkert blir i morgen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei Har opplevd noe lignende, og da var det BIOS batteriet som var utladet. Hvis dette er en gammel maskin (som du sier det er), kan det godt være det er utladet. Kan jo være noe å sjekke. Og med 'bios.hvippen' mente han vel 'BIOS Chippen'. Dette er relativt nye kort, så ingen grunn til at batteriene skal være tomme, jeg har dog prøvd med tre forskjellige nye batterier, og samme resultat med alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå