Gå til innhold

Søker info om internasjonalt, frivillig arbeid

Anbefalte innlegg

Hei,

Kunne tenke meg noen måneder med internasjonalt hjelpearbeid, helst i Afrika eller Asia.

Det viktigste er egentlig at jeg kan få det relatert til planlagt fremtidig studie innenfor helse. Har blant annet sett på Global Contact, som formidles gjennom Kilroy. (http://www.kilroytravels.no/Jobbe+%26+Studere/frivillig_arbeid.htm)

Flere jeg har snakket med har likevel vært kritiske til frivillig arbeid hvor man selv må betale.

Det jeg vel egentlig prøver å komme fram til er om noen kan anbefale noen organisasjoner eller info om denne typen arbeid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne tenke meg noen måneder med internasjonalt hjelpearbeid, helst i Afrika eller Asia.

Det viktigste er egentlig at jeg kan få det relatert til planlagt fremtidig studie innenfor helse.

Tolker dette slik at du er ufaglært idag. Jeg kjenner ikke til noen land i Afrika eller Asia som har mangel på ufaglært arbeidskraft.

Du skal altså betale dyrt for å reise ned og "gratis" gjøre jobben noen i landet burde hatt. Og det for å kjøpe deg god samvittighet og flere organisasjoner står klare til å ta pengene dine. Verden vil virkelig bedras.

Lenke til kommentar

Hei! Fivillig arbeid er en fin måte å skaffe erfaring. Det er en rekke organisasjoner som kan hjelpe deg.

Atlantis.no: og X-plore , er velkjent norske organisasjoner, og har mange tilbud i Sør-Amerika, Asia og Afrika, ta kontakt med dem for å høre hvilke tilbud de har.

Voolunteer Abroad er en annen side, har mange tilbud.

Her står det også litt om frivillig arbeid!

Lykke til :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...