Gå til innhold

Hovedkort med beste lydkort

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilket hovedkort har det beste medfulgte lydkortet? Rampage II Extreme og GENE har jeg hørt at har ganske bra lydkort.

Hovedkort: LGA 1366

Noen som vet om noen HK som kanskje er litt billigere med bedre lydkort?

Takker for alle svar :D

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kortene som er premium/extreme etc er toppkort som er temmelig dyre med påkostede detaljer som de fleste aldri bruker uansett, så om du klarer deg med et relativt vanlig kort så får de fleste fort råd til et ok lydkort og hele totalverdien blir mindre.

HK'et alene koster jo nesten 3000 kr.

Lenke til kommentar
De fleste kortene som er premium/extreme etc er toppkort som er temmelig dyre med påkostede detaljer som de fleste aldri bruker uansett, så om du klarer deg med et relativt vanlig kort så får de fleste fort råd til et ok lydkort og hele totalverdien blir mindre.

HK'et alene koster jo nesten 3000 kr.

Kan du anbelfale ett kort? Asus GENE koster 1800,- + ett lydkort til ca 1500,- = 3300,-

Skal ha x58 kort. Noen andre enn GENE som er billig og bra til litt OC ?

Lenke til kommentar

Alle X58 kortene er High-end kort og takler OC bra. Et godt valg vil være Gigabyte GA-EX58-UD5.

Du trenger ikke bruke en halv formue på lydkort, Asus Xonar DX/XD er meget god- og koster bare 637kr.

Utdrag bra brukeranmeldelse:

Rådet mitt er klart: Ikke tenk på rådyre studiokort. Med dette kortet og en grei jack-rca kabel kan du levere drømmelyd til selv et high-end hifi anlegg, dersom du velger å tro mine ører... Dette kortet er nå blitt en permanent komponent i mitt hifi-anlegg for nærmeste fremtid, mens cd-spilleren ble returnert selger dagen etter!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Til det tror jeg ærlig talt ikke du vil merke forskjell på innebygd og dedikert lydkort, om du ikke er særdeles audiofil.

Om du ikke merker forskjell, er du heller stokk døv enn audiofil. Det er meget forskjell på et dedikert lydkort og en integrert lyddel..

Har enda ikke funnet et integrert kort som er i nærheten av mitt soundblaster audigy 2 med digital utgang. Det kortet kostet en gang nesten 700 kroner og har fulgt med gjennom mange maskiner. Om min neste maskin har PCI tilkobling, så følger kortet med dit også. Skal selvfølgelig prøve det integrerte lydkortet, men blir sikkert for 6. gang skuffet.

Integrert lydkort på pc, blir som kamera på mobilen. Flott spec, men dårlige bilder i forhold til digitale kameraer...

Lenke til kommentar

Har Audigy Platinum selv nå og lyden er særdeles bedre enn med det innebygde lydkortet som jeg fikk med mitt hovedkort (se signatur). Selv mp3 filer som er ganske godt komprimerte hørtes mye bedre ut. Dette kortet kostet i sin tid flere tusen, men jeg fikk det så å si gratis av en bekjent. Bruker nå en forsterker med høyttalere og lyskabel imellom og lyden er knall. Kunne faktisk merke stor forskjell mellom lydkortene selv da jeg hadde et 2.1 sett.

Mitt råd er klart: om du kjøper et X58 hovedkort og i7 vil du kanskje greie å finne 500-1000 kr til overs om du velger en av de billigere hovedkortene og heller kjøpe et separat lydkort som kan gi et mye bedre lydbilde enn det innebygde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...