Gå til innhold

må kutte prisen litt!

Anbefalte innlegg

hei, har satt sammen en pc som skal kunne brukes til studio/inspilling av lyd. men skal også kunne brukes til gaming. har valgt dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=101180 , gidder ikke vente til i5 kommer eller gt300 serien kommer. skal ha i7. har noen tips til hva som kan kuttes ned på slik at jeg får den til ca 10 000. trenger jeg 750 watts psu? takk på forhånd.

-wiikern

Endret av wiikern93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For studio/innspilling kjøper man ikke et X-Fi-kort, men et som er beregnet på det og dermed gir mye bedre lyd. F.eks ESI Juli@.

Hvis trådstarter vil spille inn flere spor samtidig må han kjøpe et med flere innganger.

Kan du anbelfale ett HK som er mer eller 1500,- billigere enn Rampage II Extreme? Han vil prøve å presse prisen så nærme 10k som mulig.

Lenke til kommentar

Sound blaster X-Fi er gode lydkort til sitt bruk og veldig mange vil være fornøyd med lyden, men de egner seg dårlig i et hjemmestudio og til opptak av instrumenter og vokal o.l.

Hovedkonkurrenten til X-Fi er Asus Xonar

Procom Music er meget profesjonell og en av de beste norske nettbutikkene for studioutstyr. De har hatt nettbutikk siden 1996, hvor mange andre har holdt på så lenge ? Er ingen grunn til ikke å handle derfra.

Et meget godt og forholds vis billig lydkort er M-Audio Audiophile 2496

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg noe peiling på lydkort, ettersom jeg bare har brukt usb audio interface's. som f.eks

Line 6 POD Studio UX2

så hvordan fungerer det med pci. nåår jeg f.eks spiller inn gitar, så plugger jeg jack'en inn i usb interface'n, og en usb kabel fra audio interface'n og til pcn. skjønner liksom ikke helt hvordan det blir satt opp med pci? som sagt: jeg kan ikke så mye om dette. jeg er vant til at folk som kan det styrer all dritten. hehe.

Endret av wiikern93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...