Gå til innhold

Omnia HD vs Nokia N97

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byttet ut Nokia N82 med Samsung Omnia HD.. Egentlig ikke så alt for mye nytt softwaremessig, men for en forskjell på byggeteknikk og hastighet!! Og selvfølgelig skjerm og videokamera.. Kommer ikke tilbake til Nokias plastfølelse på lenge...

Ps: Sitter med Omnia HD nå som modem. MYE raskere en N82 var...

Endret av NoNickAtAll
Lenke til kommentar
Byttet ut Nokia N82 med Samsung Omnia HD.. Egentlig ikke så alt for mye nytt softwaremessig, men for en forskjell på byggeteknikk og hastighet!! Og selvfølgelig skjerm og videokamera.. Kommer ikke tilbake til Nokias plastfølelse på lenge...

I en diskusjon om hvorvidt N97 eller Omnia HD er å foretrekke, blir det feil å bruke N82 som grunnlag for at man bør velge Omnia HD fremfor Nokia. N82 er mye eldre enn begge disse to, og det er selvsagt at både N97 og Omnia HD er mange hakk bedre på alle områder enn N82 er.

Skal man anbefale andre å velge Omnia HD fremfor N97, så må man ha prøvd begge mobilene det er snakk om, og ikke dra frem flere år gamle modeller fra den ene produsenten som sammenligningsgrunnlag for den nye.

Begge er bra mobiltelefoner. Hvilken man foretrekker kommer ann på bruken og preferanser. Kjøp mobilen i en butikk, så kan du prøve de før bruk. Det er mer verdt enn all verdens tester og innlegg på diskusjonsforum. Kjøper du i en nettbutikk, sparer du kanskje en hundrelapp eller to, men da er det ikke sikkert at du får mobilen du ville blitt mest fornøyd med.

Lenke til kommentar

Ville ikke betenkt meg i 10 millisekunder en gang. Omnia HD er Kongen på haugen av mobiltelefoner - ingen over og ingen ved siden av. Har aldri hatt Samsung selv og jeg har Nokia og er fornøyd med det, men fakta og realismen tilsier at Omnia HD er den råeste mobilen på markedet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Ville ikke betenkt meg i 10 millisekunder en gang. Omnia HD er Kongen på haugen av mobiltelefoner - ingen over og ingen ved siden av. Har aldri hatt Samsung selv og jeg har Nokia og er fornøyd med det, men fakta og realismen tilsier at Omnia HD er den råeste mobilen på markedet akkurat nå.

Tja, kongen på haugen er den vel ikke. At den er kongen blant S60-telefoner, kan vel stemme.

Lenke til kommentar

I en diskusjon om hvorvidt N97 eller Omnia HD er å foretrekke, blir det feil å bruke N82 som grunnlag for at man bør velge Omnia HD fremfor Nokia. N82 er mye eldre enn begge disse to, og det er selvsagt at både N97 og Omnia HD er mange hakk bedre på alle områder enn N82 er.

Skal man anbefale andre å velge Omnia HD fremfor N97, så må man ha prøvd begge mobilene det er snakk om, og ikke dra frem flere år gamle modeller fra den ene produsenten som sammenligningsgrunnlag for den nye.

Det er vel så langt fra sannheten man kan komme som det går an? Man trenger slettes ikke ha prøvd begge telefonene for å anbefale den ene fremfor den andre. Det finnes tusen vis av eksempler på nett som viser hvordan N97 egentlig fungerer, og jeg er langt ifra imponert. Skal si at jeg selv vurderte denne da jeg skulle ha ny mobil i sommer, men etter å ha lest hvor mye tull det er med den, ble jeg kurert. Tror man må ha en forkjærlighet for Nokia for i det hele tatt vurdere denne. Den henger jo etter telefoner som kom for et år siden, hva specs angår.

Lenke til kommentar
Det er vel så langt fra sannheten man kan komme som det går an? Man trenger slettes ikke ha prøvd begge telefonene for å anbefale den ene fremfor den andre.

Ikke uenig i det du skriver, men poenget var hovedsaklig at det er poengløst å anbefale Omnia HD fremfor N97 på bakgrunn av at N82 er så mye dårligere enn Omnia HD.

Lenke til kommentar
Det er vel så langt fra sannheten man kan komme som det går an? Man trenger slettes ikke ha prøvd begge telefonene for å anbefale den ene fremfor den andre.

Ikke uenig i det du skriver, men poenget var hovedsaklig at det er poengløst å anbefale Omnia HD fremfor N97 på bakgrunn av at N82 er så mye dårligere enn Omnia HD.

Nei, den er jeg enig i. Men jeg synes egentlig N97 får litt for god omtale med tanke på hardwaren som den innehar. Den har jo en foreldet cpu, som ikke er klokket særlig høyt heller. Den har ikke hardware 3d akselerator(?), og den har kun 128MB RAM.

Du kan se selv hva som skjer når man multitasker litt for mye med den. Minner meg litt om SE P990.

Lenke til kommentar

Ser jeg formulerte meg dårlig.

Skulle ikke ha sammenliknet med N82..

Det jeg prøvde å si er : Har alltid hatt Nokia (bortsett fra en K800i) og mener byggeteknikken generellt hos Nokia gjennom alle disse årene ikke er i nærheten av denne samsungen. Kjøpte min første Nokia i 91/92 og har holdt meg til de dyrere modellene hele tiden.

Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål jeg stilte meg da begge telefonene ble lansert :-)

Jeg begynte allerede da og sette opp disse to toppmodellene imot hverandre.

Det jeg har kommet fram til er at det kommer litt an på hva du ønsker av mobilen, men generelt tror jeg personlig at de fleste vil havne på OmniaHD :-)

Jeg har satt dem opp slik:

N97 er 1000,- billigere enn HD.

N97 har et fysisk fulltastatur.

N97 har 32GB minne mot 16GB på HD

N97 er en utrolig ripesikker og sterk mobil (Basert på filmene som ble linket til på Tek.no)

N97 har veldig mye bedre lydkvalitet på videoopptak.

HD har 8mpx mot 5mpx til N97.

HD har 3.7" AMOLED-skjerm mot 3.5" TFT-skjerm med samme oppløsning på N97.

HD støtter 7.2Mbit Super3G, mot 3.6Mbit på N97.

HD filmer i HD-oppløsning, mot VGA på N97.

HD har veldig mye sterkere hardware enn N97.

Konklusjonen min ble at jeg ville ha HD. Men dersom fulltastatur og minne er viktig, ville jeg heller gått for N97. Jeg hadde fra før N95 8GB, og var kjempefornøyd. Nå er den eneste av de mest kjente mobilprodusentene jeg ikke har hatt Samsung, så det passet meg fint at de kom med en ordentlig toppmodell :-)

Lenke til kommentar

Sitter i dag med en N97, og kommer til å oppgradere til Omnia Pro når den kommer. Qwerty-tastatur kommer jeg aldri til å velge bort - i alle fal så lenge det ikke kommer noe nytt og bedre. Klarer man seg uten qwerty og noen andre ting N97 har/er bedre på, er nok Omnia HD ett bedre valg hvis man ikke liker å fikle med ting for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...