rikardo Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hei Nå har jeg fått opp iptables slik at den funker. Men den er veldig basic. Og ikke særlig "sikker". Er det noen forslag? * Hva skal jeg skrive for å spesifikk åpne en port? * Hva skal jeg skrive for å spesifikk forwarde en port fra server til en maskin lokalt til en gitt port. (protokoll f.eks TCP) Har forsøkt meg nederst med å videresende, men den fungerer ikke. Noe jeg synes er rart. Den ser jo litt rett ut.. :-? Prøvde meg på dette: echo " FTP @ 192.168.0.4" $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp -i $EXTIF --destination-port 4444 -j DNAT --to-destination 192.168.0.4:21 $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p udp -i $EXTIF --destination-port 4444 -j DNAT --to-destination 192.168.0.4:21 echo " Remote Desktop @ 192.168.0.3" $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp -i $EXTIF --destination-port 3389 -j DNAT --to-destination 192.168.0.3:3389 $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p udp -i $EXTIF --destination-port 3389 -j DNAT --to-destination 192.168.0.3:3389 Men dette funker ikke Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Lenge siden jeg drev med dette men... jeg kan forsøke.. Lagde dette scriptet for debian, så du må nok gjøre noen små forandringer i syntax. Først må du aktivere ip-forwarding iptables -t nat -A POSROUTING -o eth0 -j MASQUERADE Så for å forwarde en port: iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d [EksternIP] --dport [PortDuVilForwarde] -j DNAT --too [ipDuVilForwardeTil]:[portPåDenPc'en] Hvis du kjører brannmur med iptables, må du åpne opp forward for denne porten også.. omtrent slik: iptables -A FORWARD -i eth0 -o eth1 - tcp --dport 23 -m state --state NEW,ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT Ptomania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå