Gå til innhold

Hva følger med når man kjøper PS3?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt PS3 80gb fra Multicom.no

 

Men: det følger ikke med noen stømkabel etter det jeg kan se? det eneste som er av strømkabel er en sånn med 3 "staver"... altså en sånn amerikansk kabel tror jeg...........

 

Er ikke det litt rart?

Hva skal følge med?

 

Ellers følger det med trådløs trykkert, og noen andre ledninger for tilkobling til tv vil jeg tro...

 

En kompis nevnte at kanskje spilleren var amerikansk, og at jeg dermed da ikke får spille norske spill på den? kan det stemme???????

 

Hmmmmmmmmmmmmm...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den 3 staver som du kaller det, ER strømkabelen. Adapteren er innebygd.

 

Trykkert? Det følger også med kompositt kabel og mini-usb kabel for lading av kontroll.

 

Kompisen din er latterlig.

 

 

he he, ja han er kanskje det. sitter vel å flirer nå fordi han gjorde meg usikker! og har lurt meg? Men altså, den passer jo ikke i kontakten???????????? *blond* trodde det skulle vere en vanlig kontakt jeg.............

Lenke til kommentar
Altså den 3 staven skal inn til maskinen, den andre enden skal i kontakten.

 

 

hæ? men det er jo ikke noe stikk på den andre enden.....

Den lille skal vel i maskinen, i den andre enden på kabelen er det en gedigen (!) klump av et stikk med 3 "staver"...(AC-power cord heter den vist..)

Og mine veggkontakter har iallefall ikke plass til noe stikk som dette...

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar

Er vel en engelsk variant da?

 

En slik skal følge med:

post-19072-1247948011.jpg

 

Hvis det ikke er en slik som følger med kan du kjøpe en separat. Det er samme greia som brukes til TVer, PCer, osv.

 

Samtidig må du ha en kabel for å koble til TVen. Den komposittkabelen som følger med er ubrukelig til annet enn å kjøre lyd ut til en ekstern forsterker. HDMI-kabel eller komponent videokabel følger, av èn eller annen merkelig grunn, ikke med.

Lenke til kommentar
Er vel en engelsk variant da?

 

En slik skal følge med:

post-19072-1247948011.jpg

 

Hvis det ikke er en slik som følger med kan du kjøpe en separat. Det er samme greia som brukes til TVer, PCer, osv.

 

Samtidig må du ha en kabel for å koble til TVen. Den komposittkabelen som følger med er ubrukelig til annet enn å kjøre lyd ut til en ekstern forsterker. HDMI-kabel eller komponent videokabel følger, av èn eller annen merkelig grunn, ikke med.

 

 

æsj...... det er IKKE slik jeg har nei......... Men det er vel rart at det ikke er rett kabel med? bør jeg kontakte forhandler?

 

Hva trenger jeg da egentlig for å få det til!?

 

Det som følger med her er:

AV cabel, USB cabel, Euro-AV connector plug, AC power cord med 3 "staver", ikke 2!

 

Nå ser jeg at denne Euro-AV saken bare selges med konsoller for UK. Dem har altså sendt meg en engelsk versjon av PS3..?

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar

Det det er snakk om er en vanlig powercord med amerikansk standard, noe som vil si at det er en tredje stikk på støpselet. Ikke uvanlig at det følger med både amerikansk standard og norsk standard i våre dager. Dersom den norske standarden mangler er det antageligvis grunn til å kontakte forhandler, men du vil få startet spillingen mye kjappere med å låne kabel eller skaffe en gammel kabel, evt. kjøpe en løst. Som tidligere nevnt er det samme standard som på stasjonære pc'er, crt dataskjermer og de fleste lcd skjermer. :)

 

Edit: Som det ser ut at det er UK konsoll skal jeg ikke påstå at det er amerikansk standard. (samme?)

Endret av AAsaboy
Lenke til kommentar
Det det er snakk om er en vanlig powercord med amerikansk standard, noe som vil si at det er en tredje stikk på støpselet. Ikke uvanlig at det følger med både amerikansk standard og norsk standard i våre dager. Dersom den norske standarden mangler er det antageligvis grunn til å kontakte forhandler, men du vil få startet spillingen mye kjappere med å låne kabel eller skaffe en gammel kabel, evt. kjøpe en løst. Som tidligere nevnt er det samme standard som på stasjonære pc'er, crt dataskjermer og de fleste lcd skjermer. :)

 

Edit: Som det ser ut at det er UK konsoll skal jeg ikke påstå at det er amerikansk standard. (samme?)

 

Det er et 3.stikk på støpselet ja ( som jeg først kalte "staver, i mangel på ord i farten... he he)

Og det står i heftet at denne Euro-AV bare selges med konsoller for UK...

Lenke til kommentar
Euro-AV er vel SCART-overgangen, og den følger ivertfall med "norsk" versjon.

 

 

ikke vet jeg... siterte bare det som står i brukermanualen jeg har fått...

 

MEN største problemet er vel at jeg mangler tilkobling til strøm.... Jeg som hadde gledet meg til PS3 i morgen! typisk...

 

og uansett hvilket land den selges i: det har ikke noen betydnig for event. norske versjoner av spill sant? ( nå sitter vel kompis og flirer godt igjen....)

Lenke til kommentar

PS3 er sonefri på spill i vertfall. Spill som er kjøpt fra hvor som helst i verden kan spilles på en hvilken som helst PS3 (online-funksjonalitet kan være begrenset i noen tilfeller). Vet ikke om det også gjelder for video-BD/video-DVD.

 

Jeg vil nå tro at du kan finne en slik ledning et eller annet sted om du leter litt ettersom det er så mye annet slike ledninger brukes til. Det inkluderer også endel kjøkkenapparater, samt noen eksterne strømforskynere til f.eks laptoper.

Lenke til kommentar

Hvis du vil spille kan du bare nappe ut en slik strømledning f.eks fra en stasjonær pc, eller den halvdelen som går i laptop laderen..

Tver.. Denne strømkabelen finnes overalt!

 

EDIT: Posten over kom før meg :)

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...