Gå til innhold

Ubuntu Netbook Remix - Asus Eee 900

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fikset en Asus Eee for faren min som erstatning for PDA-en, og det går greit hittil. Men med en oppstartstid på 70 sekunder ble jeg interessert i Netbook Remixen til Ubuntu. Jeg har et par spørsmål angående denne varianten.

- På hjemmesiden står det at Intel Atom er et minimumskrav. Vil denne Eee-en fungere med sin Celeron-prosessor?

- Kan jeg fjerne det fæle interfacet og få det til å se ut som vanlig Ubuntu?

- Vil oppstartstiden bli bedre, og vil ytelsen generelt øke?

- Blir det noen begrensninger for hva jeg kan gjøre i forhold til vanlig Ubuntu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kan desverre ikke svare på alle spørsmålene dine, men hva med easypeasy? (Hvis det ikke er den du tenker på?)

Der kan du endre skrivebordsmodus til ubuntu's. Kjørte Netbook Remixen til Ubuntu før, men byttet, og ble ikke skuffet.

Legger ved et ss av desktopen min med easypeasy på en Asus Eee 900 (m/ubuntu skrivebordsmodus):

desktop.jpg

:)

Lenke til kommentar

Easy Peasy er det nye navnet til Ubuntu eee fordi Canonical nekter dem å bruke Ubuntu i navnet. Ubuntu Nettbook Remix (UNR) er Canonical sin nettbook-variant av Ubuntu der det er tatt bort mange funsjoner som ikke trengs på en nettpc (derfor det står kun Atom)

Jeg har forsøkt en beta-versjon av UNR på samme pc, da fikk jeg kjernepanikk. Men har hørt senere at den fungerer på eee pc 900.

Du kan også se på Eeebuntu, den kan du få med og uten det "fæle interfacet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...