-Just-Me- Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hei Veit ikke om dette er riktig sted, men jeg prøver meg Mi ska ud å fly om en uke og vi ska bestille fra taxfreen fra et blad, og da må vi skrive på totalbeløpet av varene vi ska forhåndsbestille til turen hjem igjen, sikkert noen som har gjort dette før xD Så da så jeg at Jean Paul faktisk var nr.2 på duft toppen og Lagerfield (aftershave) var nr.1 Kan noen si om Lagerfield lukter godt og hvor bra den er fra 1-10 hvor 10 er himmelsk og 1 er sånn at du nesten brekker deg Kanskje litt dumt spm om den lukter godt, men HVOR godt ? Er den verdt et kjøp tror dere? Sånn at dere vet det, så kan jeg jo lukte på den når vi er på flyplassen, men vi vil ha det ferdigskrevet før vi drar og luktesansen blir jo litt slått ut når e går inn i et parfymeri så vil høre folks erfaringer Endret 21. juli 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Karl Lagerfeld har mer en én parfyme: Treff på karl lagerfeld Fragrance på Google. En cologne eller parfyme må passe til personen, den lukter ikke likt på alle, så eneste måten å finne ut om den er god er å prøve den på deg selv. Prøver finnes bl.a på Ebay. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 var den ja Men uansett, har den generelt god lukt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Den er gammeldags, tung og kraftig. Jeg kjøpte den av og til på 80-tallet, men jeg anser den som helt uaktuell for meg nå. Uansett, du må prøve den på deg selv, kan være at du liker den. Stikk innom et parfymeri og test. Hvorfor Lagerfeld? Det finnes jo så mange som er mer moderne, sporty og lette? Men det spørs selvsagt hva du liker. Endret 20. juli 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det er fra tax free bladet med 10 toppselgende dufter, med ta 4 betal for 3 kampanje? Det viser jo bare hva som er mainstream og halvparten av Norge bruker. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg brukte tidligere Lagerfelt Photo som var helt ok, men den normale typen linket til her lukter gammel mann. Nå bruker jeg for det meste en fra Calvin Klein som er kurant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det er fra tax free bladet med 10 toppselgende dufter, med ta 4 betal for 3 kampanje? Det viser jo bare hva som er mainstream og halvparten av Norge bruker. Enten det, eller så viser det hva som er mest tungsolgt, og som det gis mest "rabatt" på slik at kjipe nordmenn kjøper det som er "best buy" foran det de egentlig liker. En annen ting: Hvem vet hvor riktig denne statistikken er? Husk at hele katalogen er markedsføring. Jeg sitter akkurat og leser en selv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Jeg brukte tidligere Lagerfelt Photo som var helt ok, men den normale typen linket til her lukter gammel mann. Nå bruker jeg for det meste en fra Calvin Klein som er kurant. Enig i det, Photo var mye mer moderne enn den klassiske Lagerfeld. Selv bruker jeg litt forskjellig, både Calvin Klein, Boss, Björn Borg og Baldessarini. Endret 20. juli 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) da glemmer jeg lagerfeld Her er topp 5 dufter i taxfree bladet: 1. Lagerfield 2. Jean Paul Gaultier Le Male 3. Acquea de Gío 4. Diesel Fuel For Life 5. Armani Code Jean Paul har jeg - den er den beste parfymen jeg veit om foreløpig, noen som vet om noen bedre? De andre 4 parfymene på lista, vet noen noe om hvor gode de er? Som andre parfymer jeg har: Jean Paul, Boss , Van Gils- Between sheets, Puma - Flowing , Puma , Van Gils , DOLCE & GABBANA light blue Jeg liker best de 5 førstenevnte Det viser kanskje litt hvordan parfyme jeg liker; frisk, varer lenge og god lukt (selvfølgelig). Jean Paul er et godt eksempel på det, men siden vi først ska ut å reise ser jeg alltid etter nye parfymer Er det noen dere anbefaler som er skikkelig spesielt gode som jeg ikke har? Endret 21. juli 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 I tax free bladet fra Thomas Cook så er lista. 1.Jean Paul Gaultier Le Male 2.D&G The One For Men 3.Emporia Armani Diamonds 4.Hugo Element 5.Gucci by Gucci Pour Homme 6.Diesel Fuel for life 7.Paul Smith Extreme 8.Bvlgari Aqva 9.Lagerfeld 10.Paco Rabanne 1 Million. Vanskelig å anbefale da du liker Jean Paul. Jeg hater den parfymen. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Vil gjerne anbefale Burberry - The Beat. Utrolig god lukt. I motsetning til mange av duftene nevnt i disse listene er ikke den brukt av alle andre. Husker jeg hadde Jean Paul (som jeg personlig syns var digg da), men fikk ofte kommentarer fra jenter som lød noe som dette: "Åh, bruker du den OGSÅ?". Burberry er en elegant duft som passer på de aller fleste. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 takk, så den i taxfree bladet, så da ser jeg den nok i taxfree butikken på gardermoen Men det som er litt kjipt er jo at luktesansen blir helt rar når vi er inne i et parfymeri... Det gjør det litt vanskelig å skille de gode fra de vonde på en måte.. =/ tar gjerne i mot flere anbefalinger Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Men det som er litt kjipt er jo at luktesansen blir helt rar når vi er inne i et parfymeri... Det gjør det litt vanskelig å skille de gode fra de vonde på en måte.. =/Derfor foreslår jeg at du skaffer deg prøver så du kan prøve hjemme i stedet for på parfymeri. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 åssen ska e få de prøvene? MEN hvilke parfmer er typisk ungdomsparfymer? Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Noen typiske ungdomsparfymer jeg kommer på er: Giorgio Armani Aqua di Gio Jean Paul Gaultier Le Male Lacoste Red Dior Farenheit Ralph Lauren Polo Sport Ang. prøver, vet jeg i alle fall at man kan bestille gratisprøver fra Lacostes nettsider. Hvor lang tid det tar å få i forhold til du skal ut å reise er en annen ting. Dessuten kan du få med duftene på en papirlapp fra parfymeriet, som du deretter kan ta med deg hjem for å lukte i fred og ro. Endret 19. juli 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Ang. prøver, vet jeg i alle fall at man kan bestille gratisprøver fra Lacostes nettsider. Hvor lang tid det tar å få i forhold til du skal ut å reise er en annen ting. Dessuten kan du få med duftene på en papirlapp fra parfymeriet, som du deretter kan ta med deg hjem for å lukte i fred og ro. Det er en ide, at jeg tar papirlappene med parfyme ut av parfymeriet og lukter der etter 5 min. eller no. Ser kanskje litt dumt ut men.. xD Ralph Lauren Polo Sport - har lurt litt på den Men husker ikke åssen den lukter, har lukta på den i et parfymeri, men luktesansen klikka jo.. Endret 19. juli 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ang. prøvene lukter de gjerne i flere timer, så du kan ta de med hjem og lukte i fred Polo Sport er ganske god, veldig frisk lukt som jeg personlig mener passer året rundt. Noen er parfymer er mer typiske årstidslukter. Men her har du i alle fall en all-rounder Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) har du noe kjennskap til Armani Black Code? Endret 19. juli 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Nope, desverre. De jeg har vært mest fornøyd med er som tidligere nevnt Burberry - The beat og Tokyo by Kenzo. Den siste er veldig god den også, litt mer klassisk lukt akkurat som Burberry. Regner med at man fortsatt får tak i den. Endret 19. juli 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå