Breni Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Har handlet et par paraplyer/stativ ++ fra charm-zone,kvaliteten er akkurat sånn som du kan forlange i forhold til prisen.Holder greit så lenge man bruker dem med omhu,begynner man og bruke makt så ryker de fort. Seriøsiteten til charm-zone er grei nok,handelen gikk greit.Hvis du handler flere produkter burde du kjøpe dem med litt tidsrom imellom handelen,så de ikke legger alle varene i en frakt/transport,tenker litt på momskrav og sånt. Du kan også maile dem,angående fraktprisen. Takk for info! Har sett litt mer på tilbudet og ser nå at pakken også inneholder en blitz, noe jeg ikke har behov for. men i og med at det uansett ikke er så dyrt, bør jeg slå til? Har sett litt videre og lurer på om dette er et bedre tilbud: link + link/link Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Takk for info! Har sett litt mer på tilbudet og ser nå at pakken også inneholder en blitz, noe jeg ikke har behov for. men i og med at det uansett ikke er så dyrt, bør jeg slå til? Har sett litt videre og lurer på om dette er et bedre tilbud: link + link/link jeg kjøpte et dobbelsett med sølv + 2 soft-paraplyer i tillegg,sender du er forespørsel angående 200.- grensen så ordner de det. Når det gjelder triggere er ikke jeg den rette personen,bruker Canon sine blitser + ST-E2 til mitt lille bruk Hvis du ikke har kunnskap eller ønske om og sette alt manuelt kan du gjøre som meg og bruke TTL funksjonene.Du får faktisk en kopi av ST-E2 til halve prisen som har bedre spesifikasjoner en original senderen. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 takk igjen for tips Kommer nok til å kjøre manuelt uansett så TTL er ikke must. Men kjekt er det jo! jeg får tenkte til i morra, så tar jeg en beslutning da på hva kjøpet blir. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Blazzeo V2s er racende billig og velfungerende fjernstyring om du ikke trenger automatikk. Har hatt mine i snart ett år, og de har ikke feilet enda. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Tenkte å bruke en PW på min gamle 430EX. Må ha blitssko på blitsen, og kabel fra den til PW-en. Noen som vet nøyaktig hvilken kabel jeg trenger? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Ikke sikker, men tror det er denne. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Om jeg ikke husker riv ruskende galt, mangler 430 kontakt for PC-sync. I så fall er det vel noe slikt som passer best? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Har en blitssko jeg setter på blitsen, som har PC-sync-inngang, da skal det gå. Fin den du posta også, ser hakket mer pålitelig ut. Takk til begge Lenke til kommentar
Breni Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Synd det er så lite liv i denne tråden Noen som vet om noen ikke så altfor dyre sendere og mottakere som støtter high speed sync? Savner den funksjonen veldig(!) de gangene jeg bruker blits i dagslys.. 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 PW gjør .. men de koster jo litt Ellers skal RadioPopper JrX Studio klare high-speed sync med no ekstra tjafs. Jeg vet dog ikke hvor man finner de til salgs i "Europeisk" utgave. Man får nemlig ikke lov å handle den amerikanske til europeisk adresse Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har ett Canon EOS 450D kamera og en sigma blits av typen EF-530 DG ST. Ikke veldig avansert utstyr, men det fungerer. Men jeg lurte på om det finnes utstyr for at man kan bruke blitsen av kameraet? Og isåfall hva slags? Er helt grønn når det gjelder blitser og utstyr Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det finnes masse. Alt fra billige kabler til dyre trådløse løsninger. Du kan ta en titt i denne tråden, står mye her om utstyr. Enkleste og billigste er en kabel. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ok, takk. Visste bare ikke hva jeg skulle se etter Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Siden denne tråden egentlig ikke skulle omhandle utstyr (ja, har lest HELE tråden ..) legger jeg inn ett par bilder jeg selv er relativt fornøyd med. Selv har jeg foreløpig kun 1 blits, 90cm kabel og en liten Aurora softboks - også det som er benyttet her. Enkelt og håndholdt. Det ser hardt og kaldt ut, men det var det jeg var ute etter. Tar gjerne imot tips til forbedring: Endret 12. juli 2011 av egilh Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Tar gjerne imot tips til forbedring: Ville nok brukt en reflektor på andre siden for og myke opp skyggene litt, eller et vindu med naturlig lys. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ville nok brukt en reflektor på andre siden for og myke opp skyggene litt, eller et vindu med naturlig lys. Takk, det så jeg også i etterkant. Blir litt for spontan og ivrig - og glemmer detaljer. Dette er tatt litt på sparket, men synes portretter er verdt å utfordre seg litt i Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er det mulig å bruke D90 som commander og utløse en blits som ikke står i hotshoe? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jepp. D70(s), D80, D90, D7000, D200, D300(s) og D700 har denne funksjonaliteten. Lenke til kommentar
TVmario Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Til Breni. Vet det er ca en mnd du skrev, så kan hende du har funnet ut noe mer selv. Tipser deg likevel. Jeg har bl.a. samme kamera og blitz som deg. Jeg har finni noen som er billigere enn RadioPopper og PW. Denne her Pixel Knight TR-332 triggersett til Canon. Den støtter high speed sync. Les mer om den her hvis du har tid. Og andre steder hvis du vil bli kjent med den før du evt kjøper den. Funger fintfint for min del. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Takk for tips TVmario! Skal undersøke nærmere når jeg har bedre tid Skal ikke se bort ifra at jeg bestiller et sett om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå