Eltviken Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Likte veldig godt det siste bilete. Bruker veien på en bra måte. Og lyset er spennande. B&W passar til kleda og miljøet grått,mørkt og svart. Men blikkontakten du får med modellen i det ho snur seg rundt løfter bilde kraftig. Fin komposisjon. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Fikk ikke noe svar på dette tidligere: Jeg vurderer kjøpe et Phottix Tetra sett med 2 mottakere fordi jeg har en gammel Sunpak MX130 (190 volt) liggende, men jeg lurer på om de takler spenningen. Her står det: "* Other flash models with a triger voltage of 12V or lower" Mens her står det: "* Flash with voltage from 3-400v" Tåler de 190v? Er det noen har som har Phottix Tetra? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Er det noen her som bruker RadioPoppers? Jeg vurderer å kjøpe noen sånne JrX-greier for å kunne fjernstyre styrken på Nikonblitsene. Er det noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Er det noen her som bruker RadioPoppers? Jeg vurderer å kjøpe noen sånne JrX-greier for å kunne fjernstyre styrken på Nikonblitsene. Er det noen som har erfaringer med dette? PW PW PW PW Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Milevis utenfor mitt budsjett. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 I følge Strobist skal de nye RadioPopperne fungere ganske bra. Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei, Har et kjapt spørsmål som jeg ikke finner et helt klart svar på noen steder, hvertfall ikke så langt. Jeg har en sb-600 som jeg bruker offkamera i commander-mode fra et nikon d90 kamera. Er det mulig å bruke et hotshoeadapter for å få syncplugg på sb-600en for så å koble den til en gammel sigmablits som fattern har liggende? Altså en form for viderekobling. Hvis dette viser seg å ikke være mulig, hva er det mest naturlige løsningen, gå til innkjøp av radiotriggere? Uansett, legger med er blits-av-kamera-bilde. er en kompis som tok bildet, men jeg satt opp hele greia sia det er mitt kamera ;> God Jul! Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 2 paraplyer på hver side :-) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Denne tråden må jeg følge med på, har begynt å fordype meg litt i lyssetting selv. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Sb-600 som jeg kjøpte i går står til venstre for kameraet. Synes det ble en litt gul effekt. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Speedlite igjennom en hvit shoot trough umbrella. Hadde jeg vist at jeg skulle gjort bildene så mørke og så kontrasfylte så ville jeg ha brukt en rimlight på baksiden av modellen. Shooten varte ikke lenger enn 20min da det var skikkelig kaldt ute. Jeg liker det første bilde best da jeg har fått til rembrandt light der. Endret 27. desember 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
PiratStian Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ohh! En strobist-tråd, så bra Her er et par av mine eksperimenter: Tre blitzer her, en på høyre side (peker mot venstre), en på venstre side (peker mot høyre), og en over kamera som peker nedover tunnelen. 10mm fisheye Litt random mix av blitzer, tror det var 2x sb-28 og en pentax 540fgz. Ganske grei lyssetting på denne her, solen og blitzen står på hver sin side av modellen. Blitzen er en pentax 540fgz eller 500fgz montert på stativ med refleksiv paraply.. Stativet står litt til venstre og frem for kamera. 50-135mm/2.8 Her har vi ei ku på herdla, tatt med kamera i ene hånden og en 540fgz i den andre. Blitzen holdes langt nede til venstre, nesten helt ned på bakken. 16-50/2.8 To blitzer her, en rett bak hode - med full cto.. en i gjennomskytningsparaply til høyre for jenten, 1/4 eller 1/2 cto på denne.. 50-135/2.8 Alle er tatt med Pentax k10d/k-7, trigger brukt er pt04-cn. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Knalltøffe bilder det der. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Enig, meget gode alle sammen! Her er to av de bildene jeg ble mest fornøyd med sist shoot jeg hadde. Her er hele serien for de som er interessert Ganske utfordrende bilde. Måtte bruke 580EX II på full styrke for å få nok kraft, og den måtte holdes svært nærme modellen uten å komme innenfor bilderamma. Jeg sto to-tre steg over modellen i rulletrappa med en justert tripod, mens lysmannen min sto bak meg og holdt blitsen som var montert på et stativ med en hvit ugjennomsiktig paraply så nærme modellen han kunne. Ganske morsomt syn, tror venninna mi filmet seansen, får evt. legge ut en film. Dette var i grunn enkelt og greit. Symmetrien var vel det vanskeligste. SB-28 på 1/4 om jeg ikke husker feil. Setup: Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Likte veldig godt lyset på det andre bildet, mykt og fint. Er blitsen bare bouncet i taket eller uten noe tilbehør som diffuser etc? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det synes dårlig, men det er faktisk en hvit paraply festet der. Du ser nok stanga. Paraplyen er naturligvis ikke gjennomsiktig - da ville det ha ødelagt den lille "spot"-effekten som er der nå. Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Vet ikke om denne radiotriggeren er nevnt tidligere. Den koster en hundrelapp, og min har fungert bra så langt. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13089 Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Her har det vore stille ei god stund ! Har forresten et spørsmål. Noken som har erfaring med dramatisk lyssetting for bryllupsbilder. Dramatisk/spesiellt that is. Takker for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå