Gå til innhold

Tråden for oss som bruker blitsen av kameraet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det et jeg tok nylig.

Lyset er ganske enkelt; en SB-25 med paraply på kameraets venstre, og en reflektor på høyre. Hadde ganske lang lukkertid for å slippe inn en del ambient. Jeg burde helt klart hatt mer fill, kanskje en SB-800 med snoot på eller over kameraet hadde gjort seg.

Utover det er jeg egentlig ganske så fornøyd med bildet.

Lenke til kommentar

Veldig fine bilder av en søt jente, noe du fikk fram med det myke lyset :-)

http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3931977197/

Strobist: Caktus KF36: Camera right at 1/1 power

Canon Speedlight 430EXII: Camera left at 1/1 power

http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3931973025/

2 av mine beste of camera flash bilder :-)

Lysdiagram for bildene finner du her http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3936...57622406433594/

Lenke til kommentar

Fine bilder Awesome! Liker særlig nr 2 :) Husene i bakgrunnen på bilde nummer en var ganske forstyrrende, så der burde du kanskje jobber litt mer med bakgrunnen..

Har nylig kjøpt meg litt utstyr til trådløs blitsfotografering selv, synes du ikke det er ganske tungvindt å frakte rundt på tingene? Har du en spesiell sekk eller bag til dette?

Endret av IMG_123
Lenke til kommentar

Den har to rom - et ganske digert hovedrom og et nokså stort på sida. I det digre rommet har jeg to Manfrotto 366 og en Manfrotto 001, hvorav sistevente og en av 366-ene har 026 påmontert, mens den andre 366-en har et Avenger-griphode. Ligger også en Manfrotto-bom på litt over en meter der, pluss en motvekt til den. Har en reflektor liggende der også; det er plass til å slenge i mye sånt.

I den andre er det plass til alt mulig ræl. Tror det ligger tre ruller gaffa, noen klips til en reflektor, en paraply, og noe snoots og sånn oppi der i skrivende stund.

Det er plass til omtrent dobbelt så mye i den som jeg har i den nå, men det hadde blitt helt utrolig tungt, så det er vel ikke vits i å prøve - men jeg tror ryggen blir ødelagt før skulderstroppen eller håndtaket blir det.

EDIT: Vil jeg reise lett, slenger jeg bare en skulderstropp på en 001, og fester paraply og snoot til den med ball bungees.

Alt ligger forøvrig bare løst og slenger. Blir litt ripete og sånn, men det går bra. Stativer og denslags tåler jo alt mulig - men jeg ville definitivt ikke putta blitser oppi der. De får være i den polstra kamerabaggen.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Jeg vurderer kjøpe et Phottix Tetra sett med 2 mottakere fordi jeg har en gammel Sunpak MX130 (190 volt) liggende, men jeg lurer på om de takler spenningen.

Her står det: "* Other flash models with a triger voltage of 12V or lower"

Mens her står det: "* Flash with voltage from 3-400v"

Tåler de 190v?

Lenke til kommentar

Lyset er ganske enkelt; en SB-25 med paraply på kameraets venstre, og en reflektor på høyre. Hadde ganske lang lukkertid for å slippe inn en del ambient. Jeg burde helt klart hatt mer fill, kanskje en SB-800 med snoot på eller over kameraet hadde gjort seg.

Det du burde er vel å ikke undereksponere.. Helbom på lyssetting, om det i det hele tatt ble med på bildet.

Endret av EivindF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nettopp fått min SB-600, og lekte litt med blitsen av kameraet i går kveld. Endte med et bilde jeg synes var litt stilig.

post-42788-1259570443_thumb.jpg

Satte den på wireless mode, og la den ned på billiard-bordet.. Ganske spennende effekter man kan få, og gleder meg til å leke mer med dette.

Det er dog en ting som irriterer meg litt her, og det er at jeg ikke tok bildet et millisekund senere, så køen hadde kommet mer inn i bildet..

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Det du burde er vel å ikke undereksponere.. Helbom på lyssetting, om det i det hele tatt ble med på bildet.

Bilde er undereskponert men lyset er greit.

To bilder jeg tok for liten en stund siden. En 580 ex ii igjennom en paraply 45/45 (45 grader til siden og 45 grader ned på modellen) og en sb28 til høyre uten noe for rim.

4103836987_907dc5fc12_o.jpg

4104564088_e47d2e75ca_o.jpg

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...