HrSteen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 spennende tråd, venter spent på flere "howto" og bilder. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Her er det et jeg tok nylig. Lyset er ganske enkelt; en SB-25 med paraply på kameraets venstre, og en reflektor på høyre. Hadde ganske lang lukkertid for å slippe inn en del ambient. Jeg burde helt klart hatt mer fill, kanskje en SB-800 med snoot på eller over kameraet hadde gjort seg. Utover det er jeg egentlig ganske så fornøyd med bildet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg har ikke paraplyer, men det er nok endel lystap i de. Bildet er fint, men som du sier, det skulle vært en poff til! edit: Det var awsome bilder av Vilde, særlig de to første syntes jeg var toppers. Endret 31. oktober 2009 av arela Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Veldig fine bilder av en søt jente, noe du fikk fram med det myke lyset :-) http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3931977197/ Strobist: Caktus KF36: Camera right at 1/1 power Canon Speedlight 430EXII: Camera left at 1/1 power http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3931973025/ 2 av mine beste of camera flash bilder :-) Lysdiagram for bildene finner du her http://www.flickr.com/photos/thomaseh/3936...57622406433594/ Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Fine bilder Awesome! Liker særlig nr 2 Husene i bakgrunnen på bilde nummer en var ganske forstyrrende, så der burde du kanskje jobber litt mer med bakgrunnen.. Har nylig kjøpt meg litt utstyr til trådløs blitsfotografering selv, synes du ikke det er ganske tungvindt å frakte rundt på tingene? Har du en spesiell sekk eller bag til dette? Endret 4. november 2009 av IMG_123 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg bruker Photoflex Transpac Outbound. Den er veldig bra - kunne kanskje godt vært polstra, men det er ikke akkurat noe savn. Det er plass til mye, så den blir fort tung som faen. Men siden jeg er så utrolig barsk og tåler å drasse på min egen vekt i fotoutstyr, går det bra. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Takk for tipset, hvordan er den med tanke på romfordeling og sånt? Vil jo helst unngå at ting ligger og smeller i hverandre. Hva slags utstyr pleier du å få med deg i denne bagen? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Den har to rom - et ganske digert hovedrom og et nokså stort på sida. I det digre rommet har jeg to Manfrotto 366 og en Manfrotto 001, hvorav sistevente og en av 366-ene har 026 påmontert, mens den andre 366-en har et Avenger-griphode. Ligger også en Manfrotto-bom på litt over en meter der, pluss en motvekt til den. Har en reflektor liggende der også; det er plass til å slenge i mye sånt. I den andre er det plass til alt mulig ræl. Tror det ligger tre ruller gaffa, noen klips til en reflektor, en paraply, og noe snoots og sånn oppi der i skrivende stund. Det er plass til omtrent dobbelt så mye i den som jeg har i den nå, men det hadde blitt helt utrolig tungt, så det er vel ikke vits i å prøve - men jeg tror ryggen blir ødelagt før skulderstroppen eller håndtaket blir det. EDIT: Vil jeg reise lett, slenger jeg bare en skulderstropp på en 001, og fester paraply og snoot til den med ball bungees. Alt ligger forøvrig bare løst og slenger. Blir litt ripete og sånn, men det går bra. Stativer og denslags tåler jo alt mulig - men jeg ville definitivt ikke putta blitser oppi der. De får være i den polstra kamerabaggen. Endret 5. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det høres jo veldig bra ut! Må nok nesten investere i noe sånt etterhvert Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Var ute å lekte litt på location, siden jeg ikke har paraply osv. så tenkte jeg å utnytte de harde skyggene direkte blitz gir! http://www.flickr.com/photos/thomaseh/4086212395/ Og utover er bilder fra shooten! Lenke til kommentar
Leema Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Eg har eit Nikon D70 og SB-600, må eg kjøpa meg kabel for å kunne leika med blitzen av kamera, eller hur? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nei, D70 støtter CLS så du kan bare sette i gang å leke trådløst med det utstyret du har Lenke til kommentar
Leema Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nei, D70 støtter CLS så du kan bare sette i gang å leke trådløst med det utstyret du har Må eg gjera noko på blitsen? Har satt Flash moden på kamera til Commander mode, men sb600 blitser ikkje. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du må også sette blitsen til "remote" (sjekk bruksanvisningen til blitsen for detaljer). Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Spennende tråd ! Flere som har bilde eksempler? Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Lagde en softbox ut av en pappeske, fylt med aluminiumsfolie og bakepapir som diffusor, knall resultat og prisen kom på hele 20,- :-D http://www.flickr.com/photos/thomaseh/4109836017/ Bilde av softbox'en i bruk. http://www.flickr.com/photos/thomaseh/4109825969/ Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg vurderer kjøpe et Phottix Tetra sett med 2 mottakere fordi jeg har en gammel Sunpak MX130 (190 volt) liggende, men jeg lurer på om de takler spenningen. Her står det: "* Other flash models with a triger voltage of 12V or lower" Mens her står det: "* Flash with voltage from 3-400v" Tåler de 190v? Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Her er det et jeg tok nylig. Lyset er ganske enkelt; en SB-25 med paraply på kameraets venstre, og en reflektor på høyre. Hadde ganske lang lukkertid for å slippe inn en del ambient. Jeg burde helt klart hatt mer fill, kanskje en SB-800 med snoot på eller over kameraet hadde gjort seg. Utover det er jeg egentlig ganske så fornøyd med bildet. Det du burde er vel å ikke undereksponere.. Helbom på lyssetting, om det i det hele tatt ble med på bildet. Endret 18. november 2009 av EivindF Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Nettopp fått min SB-600, og lekte litt med blitsen av kameraet i går kveld. Endte med et bilde jeg synes var litt stilig. Satte den på wireless mode, og la den ned på billiard-bordet.. Ganske spennende effekter man kan få, og gleder meg til å leke mer med dette. Det er dog en ting som irriterer meg litt her, og det er at jeg ikke tok bildet et millisekund senere, så køen hadde kommet mer inn i bildet.. Endret 30. november 2009 av Håvard Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Her er det et jeg tok nylig. Lyset er ganske enkelt; en SB-25 med paraply på kameraets venstre, og en reflektor på høyre. Hadde ganske lang lukkertid for å slippe inn en del ambient. Jeg burde helt klart hatt mer fill, kanskje en SB-800 med snoot på eller over kameraet hadde gjort seg. Utover det er jeg egentlig ganske så fornøyd med bildet. Det du burde er vel å ikke undereksponere.. Helbom på lyssetting, om det i det hele tatt ble med på bildet. Bilde er undereskponert men lyset er greit. To bilder jeg tok for liten en stund siden. En 580 ex ii igjennom en paraply 45/45 (45 grader til siden og 45 grader ned på modellen) og en sb28 til høyre uten noe for rim. Endret 1. desember 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå