Gå til innhold

Hjelp for å starte å skate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt råd som det første du bør lære deg er bare å bli vant til brettet, og kunne kjøre litt rundt. Bestem deg for å komme deg til byen/hvorsomhelst på brettet. Bare rull noen kilometre, kjenn på hvordan brettet reagerer på fotstillinger, kroppsstillinger, svinging, fraspark etc.

Du kan se om du finner tak i et brett som er lite brukt, det faller fort i pris. Ikke kjøp så billig som mulig, men dra i en dedikert skateboardbutikk.

Hvor bor du?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mitt råd som det første du bør lære deg er bare å bli vant til brettet, og kunne kjøre litt rundt. Bestem deg for å komme deg til byen/hvorsomhelst på brettet. Bare rull noen kilometre, kjenn på hvordan brettet reagerer på fotstillinger, kroppsstillinger, svinging, fraspark etc.

Du kan se om du finner tak i et brett som er lite brukt, det faller fort i pris. Ikke kjøp så billig som mulig, men dra i en dedikert skateboardbutikk.

Hvor bor du?

på vest landet i sogn og fjordane...

Så det er ikke så mye skate ramper og sann her men.

Lenke til kommentar
på vest landet i sogn og fjordane...

Så det er ikke så mye skate ramper og sann her men.

Det finnes mer enn nok skateplasser, uansett hvor du bor. For å bli kjent med et brett trenger du ikke mer enn en asfaltert vei. Parkeringsplasser på søndager/kvelder er også bra.

Har du kjøpt brett? Om ikke kan du ta en titt her. Se på de som er litt brukt, da får du mest for pengene. Se ellers på finn.no også.

Lenke til kommentar

XXL har noen billige og sikkert kjempedårlige brett til 99kr nå, kjøpte et for å få litt peiling på kjøring - og så kjøper jeg et skikkelig et når jeg føler at jeg behersker det litt bedre. Jeg liker brettene til Activist. Men jeg er ikke trikse typen og liker bare å cruise så jeg kjøper longboard i stedet. :)

Se litt rundt på nettet og se om du finner noen brett du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...