Gå til innhold

Spm. om oppsigelse og ny jobb

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå jobbet på Narvesen i straks én måned. Dette er det som kalles min prøveperiode. Jeg ble nylig ringt opp av Clas Ohlson, og de lurte på om jeg hadde fått jobb og sa at de trengte litt hjelp. Jeg sa til Clas Ohlson at jeg dessverre allerede hadde fått meg jobb. Jeg syns at Narvesen-jobben ikke passer meg, mest på grunn av de uregelmessige arbeidsdagene. Noen dager jobber jeg tidlig, andre sent. Noen dager jobber jeg ikke, og andre er det ganske mange på jobb, jeg (eller den andre overflødige personen) får rett og slett ikke gjort særlig mye.

Jeg har grublet på saken, og kommet frem til at jeg har lyst til å "bytte" jobb. Det jeg har tenkt til, er å gå dit på mandag og spørre om de fortsatt trenger hjelp, og forklare at Narvesen-jobben ikke passer for meg, og om denne jobben kunne hatt for eksempel mer regelmessig arbeid osv.

Det jeg da lurer på, er om dette er realistisk og ikke minst akseptabelt? Er det sant at jeg, under prøveperioden, har rett til å si opp, men ikke etter denne? Hva med oppsigelsestid hvis jeg sier opp under prøveperioden?

Det er altså på onsdag neste uke at prøveperioden går ut, og hvis alt går bra, kan jeg kanskje skaffe et jobbintervju på Clas Ohlson og spørre om det går med oppsigelsestiden osv.

Takker for all hjelp.

Endret av Thomaes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg da lurer på, er om dette er realistisk og ikke minst akseptabelt?

ja til begge. Du bestemmer selv hvor du vil jobbe, ingen bestemmer dette for deg.

Er det sant at jeg, under prøveperioden, har rett til å si opp, men ikke etter denne?

Prøveperioden er som den sier, en prøveperiode. I denne perioden er det kortere gjensidig oppsigelsestid. Det er vanlig at oppsigelsestiden i en prøveperiode er på 1 mnd, mens etter prøvetiden øker den til 3 mnd. Hvis du ønsker å bytte jobb bør du gjøre det i prøveperioden da oppsigelsestiden er kortere!

Du bør altså høre med Clas Ohlson så fort som mulig, før neste onsdag. Oppsigelsen leverer du skriftlig til Narvesen senest tirsdag (hvis du ikke da har onsdagen også).

Og sjekk ut hvor lang oppsigelsestiden er i prøveperioden før du går til Clas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eg får meg kanskje ny jobb, om kvelden sånn kveldsjobb så derfor lurte eg på om viss eg vil ha permisjon fra den andre jobben eg jo0bber på om eg har rett på det og d ikkje kan nekte å gi meg det.?

og viss eg synses den andre jobben er kjekkere?

Opprett din egen tråd på dette! - Goliath, Moderator

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...