Gå til innhold

Kjøp av spill-pc. Trenger kommentarer på dette oppsettet.

Anbefalte innlegg

Slettes ikke latterlige spørsmål du ;)

PhenomII 940 er meget god. Har hatt den selv en stund nå og den tilfredsstiller alle mine krav, men det skal dog nevnes at det tyngste jeg bedriver ifm. pc er spill.

Jeg er ingen frenetisk overklokker, men har klokket den opp til 3.4ghz ved hjelp av multiplikator. Den går sikkert med letthet adskillig høyere enn det.

Test av 940 & lillebror 920.

Win7 er et bedre alternativ en Vista. Betaversjonen kan du laste ned her frem til den 20aug.

Denne versjonen vil såvidt jeg husker slutte å fungere i juni 2010, men innen den tid så har Win7 kommet ut for salg. Gode gamle Win XP er heller ikke et dårlig alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott, da er det ingen tvil om prosessoren :) Tror nok jeg går for Windows 7 beta, og hvis det er en god ide, XP i et eller annet dual-boot oppsett.

Jeg ble litt usikker på strømforsyningen nå... Grunnen til at jeg valgte Antec Sonata III, er at det kommer med en strømforsyning på 500W. Tror dere dette kan bli for lite? Burde jeg kanskje ha mer å gå på?

Lenke til kommentar

I følge en psu kalkulator (eller noe sånt) jeg kom over, kommer oppsettet mitt til å bruke rundt 330W. Jeg vurderer å heller gå for et 4890 kort nå som jeg først skal bygge en data. Er dette lurt? Det virker som det har en smule bedre ytelse, men jeg er ikke sikker på hvor stor forskjell det kommer til å ha.

Så, nye spørsmål:

Kommer PSUen i kabinettet (500W) til å være tilstrekkelig?

Vil jeg trenge ekstra vifter for å holde denne dataen kjølig nok? Kabinettet kommer med en 120mm vifte.

Er det noe ellers jeg har oversett? Jeg lurer litt på lydkort, men jeg tror ærlig talt ikke jeg kommer til å trenge det. Dere må gjerne si ifra om jeg tar feil der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...