Gå til innhold

Z-5500 død. MPX mener jeg kun har 2år reklamasjon?


nems

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som topic sier. MPX mener jeg kun har 2 års reklamasjon på dette settet.

 

Det er temmelig nøyaktig 2 år og 1mnd gammelt idag.

 

Settet i seg selv er helt dødt. Jeg har sjekka sikringen som sitter på subben, alle kabler osv. Tok nettspenningen og venta 24timer før jeg kobla til igjen, nada.

 

Ikke lys i display og ikke lyd i annlegget. Mistenker at det er et styringskort som har røket da jeg kjenner kjøleribbene/baksiden på kontrollenheten blir varme (en liten lunk..:) )

 

 

Så. Hva har man egentlig krav på?

Settet var jo forholdsvis dyrt, betalte litt over 2500kr for det. Dette skal da holde mer enn 2år?

 

Ser fram til svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fortsatt 5 års reklamasjon for forbrukerelektronikk.

 

Den påstanden der er ikke verdt de bitsene som gikk med i overføringen.. Man kan ikke generalisere så enkelt.

 

Edit, det skal sies at Logitech er kjent for svært romselig og god kundeservice så jeg hadde ringt de direkte og hørt.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Det er ikke all forbrukerelektronikk det er femårig reklamasjon på. Dette gjelder ting som skal gjelde vesentlig lenger enn 2 år.

 

Logitech selv gir to års garanti. Dette taler for at produketet er ment å vare i alle fall to år.

 

På generisk basis er høyttalere og stereoanlegg ment å vare lenger enn to år. Z-5500 virker som om det lå over snittet da det kom (etter rask og overfladisk research), så jeg mener at produktet skal vare vesentlig lenger enn fem år.

 

Reklamasjonsretten din er ikke avskjært, fordi du er innenfor femårsfristen.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til MPX imorges angående retur av produktet.

 

Venter på svar fra de.

 

Grunnen til at jeg ikke kontaktet Logitech direkte er at dette er reklamasjon og ikke garanti så Logitech har vel ingen krav på seg her, det er vel bedriften som har solgt meg varen. (?)

Lenke til kommentar

Butikken sitt ansvar ja.

 

Alt tyder på at dette er et 5 års produkt.

 

hvis MPX er vrange, så får du heller ta det gjennom forbrukerrådet, og evnt ftu.

 

Kan også ringe logitech direkte, og fortelle om problemet, kanskje de sender deg et nytt i posten.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Ja, jeg tenkte på å ringe logitech hvis MPX er vrange og ikke vil spille på lag.

Og selvfølgelig forbrukerfolka..

 

Enda ikke fått svar fra MPX så ser først hva de sier, hvis de vil ta seg av problemet så er det jo helt greit. Hvis ikke, ja da blir det vel kanskje den lange tunge veien.. :(

Lenke til kommentar

Vel jeg kunne gjort det, men jeg ville jo se hva MPX hadde å si først.

 

Fikk svar fra MPX idag, og det var ingen problem å returnere denne så skulle jeg få ett nytt sett på garantien :)

 

Hadde vel ikke forventa en så smertefri løsning som dette, men det fikk jeg, og bra er det :)

 

Har fått returnnummer osv på mail, så jeg skal pakke sammen sulamitten til mandag og sende innover.

 

Stjerne i boka til MPX kundeservice for dette utfallet selv om de brukte 3 dager på å svare på mailen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...