Intoxikeyn Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hei, kjøpte nylig mitt første speilrefleks kamera. Valget endte på Canon 1000D med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS objektiv. Ganske fornøyd med dette. Etter å ha tatt en del bilder, synes jeg super nærbilder/macro er morro. Derfor har jeg lest litt rundt, og funnet ut at det finnes noe som heter Canon close-up lens. Denne lille linsa skrur man ytterst på objektivet, og objektivet blir nærmere et macro objektiv. Jeg har lyst på denne fordi jeg er student og ikke har råd ennå til et fullverdig macro objektiv. Noen som vet hvor jeg får tak i en slik Canon close-up lens for mitt objektiv? Mvh, -Intox- Endret 18. juli 2009 av Intoxikeyn Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Tror disse heter Canon 500D Close up lens og Canon 250D close up lens. Amazon har disse i allefall. Er mulig det finnes norske butikker som fører disse. Scott Kelby anbefaler disse i sine bøker ser jeg. De koster en del mer enn andre tilsvarende, men Canon sine skal være av ganske grei kvalitet. Endret 18. juli 2009 av Mr_Sunde Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Tror disse heter Canon 500D Close up lens og Canon 250D close up lens. Amazon har disse i allefall. Er mulig det finnes norske butikker som fører disse. Scott Kelby anbefaler disse i sine bøker ser jeg. De koster en del mer enn andre tilsvarende, men Canon sine skal være av ganske grei kvalitet. Takker så mye for svar. Og ja, Scott Kelby anbefaller dem. Det er vel grunnen til at jeg er ute etter dem, hehe. Nettop kjøpt 2 av hans bøker og synes de er veldig gode. Men hvem av dem passer til objektivet mitt? Mvh, -Intox- Endret 18. juli 2009 av Intoxikeyn Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 18-55 har vel 58mm gjenger (eller var det 52?) det står uansett på objektivet ditt. Du bør nok gå for 250D da 500D passer bedre til objektiver med litt mer tele. Så da er det vel bare å finne den med rette filtergjengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå