Gå til innhold

en nybegynnerbok for php & Mysql?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PHP 6 skiller seg ikke vesentlig fra PHP 5.3. Faktisk nesten ikke på noen måter. Er basically et par etterlengtede features som er lagt til. Så det er liksom ikke snakk om å lære seg ene eller det andre. Kan du PHP så kan du alle PHP.

Når det gjelder webhotel, så har jeg god erfaring med servertheworld og skikkelig dårlige erfaringer med web10.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
PHP 6 skiller seg ikke vesentlig fra PHP 5.3. Faktisk nesten ikke på noen måter. Er basically et par etterlengtede features som er lagt til. Så det er liksom ikke snakk om å lære seg ene eller det andre. Kan du PHP så kan du alle PHP.

Når det gjelder webhotel, så har jeg god erfaring med servertheworld og skikkelig dårlige erfaringer med web10.

Har vurdert og bruke web10.nu, men hva er din dårlige erfaring med dem?

Har også vurdert one.com men har hørt masse dårlig om dem... sånn som at du står nesten helt uten retigheter overfor dem?

Lenke til kommentar
Har vurdert og bruke web10.nu, men hva er din dårlige erfaring med dem?

Har også vurdert one.com men har hørt masse dårlig om dem... sånn som at du står nesten helt uten retigheter overfor dem?

Dårlig oppetid, elendig service, generelt lite programvare på servern annet enn default PHP, noe som de for øvrig er trege med å oppdatere også.

Lenke til kommentar

Som Jonas sa kan du PHP så kan du det! Forskjellen mellom php5.3 og 6 er minimal!!

Når det gjelder hosting så har jeg brukt forskjellige firmaer, her har du 3 stk jeg anbefaler:

1. SubSys.no (Bruker den nå for noen kunder, veldig fornøyd)

2. Domeneshop.no (Veldig bra med et unntak, den har en sperre på max 15 requests per x-antall sek. det er bra men ikke når du generer bilder med PHP og plutselig har du mer enn 15 bilder på forsiden da vil ikke bildene lastes ned) (Bruker den nå for noen kunder)

3. Cliche.no (Brukte den før var veldig fornøyd, og var billig).

Ellers så har jeg benyttet noen andre firmaer som holder i utlandet

1. Servage.net (Bra, billig men serverne er i USA (PS! Tror nå har de servere også i Nederland))

2. Powweb.com (Bra, billig men responsen var tregt for meg fra Norge, mens folk i tyskland, England fortalte at at gikk fint!).

Lenke til kommentar

Hostgator.com er helt super, kommer med cpanel hvor du kan styre så og si alt du kan tenke deg. Dog de tillater ikke shell og fildump. (men det gjør nesten ingen uansett) Over et år har det hendt 2 - 3 ganger hvor vi i Norge har hatt problemer med å nå servere (dns lookup) siden disse er plasert i Texas USA.

Enkelt summert hva pakken på 10$ pr måned kommer med. (den jeg benytter meg av)

Addon Domains UNLIMITED.

Subdomains UNLIMITED.

Parked Domains UNLIMITED.

Prosesses 25.

Disk UNLIMITED. (fildump er ulovlig)

Monthly Transfer UNLIMITED.

Email Accounts UNLIMITED.

FTP Accounts UNLIMITED.

SQL Databases UNLIMITED.

Backup Inodes 250 000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...