imation Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Nettopp kjøpt meg en Samsung 40" LCD. Har Get pvr-boks, og har satt på "loopen" bak på boksen, så jeg kan se på analoge signaler også. Det jeg lurer på da, skal den galvaniske skillen kobles på tv antenne-inntaket på tv'en, eller på antenne-inntaket selve pvr-boksen ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Sett den mellom vegguttak og dekoder. Hvis du hadde kun koblet antennekabel så hadde det ikke gjort noen forskjell, men det er jo også andre kabler mellom TV og dekoder. Dermed vil det ikke ha noen effekt hvis du plasserer den mellom TV og dekoder. Lenke til kommentar
valgerd Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Trenger man galvanisk skille mot dekoder hvis selve TV'n kun er koblet til denne via HDMI? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ja, HDMI er ingen galvanisk skille. Kun hvis alle disse forholdene er tilstede trenger du galvanisk skille: 1. Tilkoblet kabelnett med coax. 2. Stikkontakter på veggen er av jordet type. 3. TV av type 'flatskjerm', disse har som regel jordet nettledning. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om man kobler TVen til ikke-jordet stikkontakt hvor støpselet er jordet må man også ha galvanisk skille ellers vil TVen jorde igjennom coaxen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nei, hvor har du det fra? Det er ikke noe problem at TV tilkobles kabelnettets jord. Det er først hvis man kobler sammen kabelnettets jord og husets jord at det kan oppstå problemer. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, HDMI er ingen galvanisk skille. Kun hvis alle disse forholdene er tilstede trenger du galvanisk skille: 1. Tilkoblet kabelnett med coax. 2. Stikkontakter på veggen er av jordet type. 3. TV av type 'flatskjerm', disse har som regel jordet nettledning. Så hvis en har parabol og dekoderen er koblet til flat tv med scart, trenger en ikke galvanisk skille? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nei. Jeg trodde det var enkelt å resonnere såpass ut fra det jeg skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå