tvåførti Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei Er ferdig som elektriker nå nettopp (teknisk elektrisk) også kunne jeg tenke meg å komme meg ut på båt eller nordsjøen, men jeg har for meg at det er enklere å få jobb på båt. Hvor bør man begynne å undersøke dette ?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei Er ferdig som elektriker nå nettopp (teknisk elektrisk) også kunne jeg tenke meg å komme meg ut på båt eller nordsjøen, men jeg har for meg at det er enklere å få jobb på båt. Hvor bør man begynne å undersøke dette ?? Takker for alle svar Hei der.. Jeg er skipsmaskinist, og jeg må innrømme at det er langt mellom norske "trikkere" (båtspråk for skipselektriker). Men du kan begynne å undersøke på hr-center.no eller utsira.com Uansett, du kommer ingen vei uten maritimt sikkerhetskurs (typisk 10-15k og 14 dager). Vil du jobbe i Nordsjøen og/eller på supply/anker/seismikk så må du ha helikopterevakuering i tillegg. Kursene må oppdateres hvert 4. (helikopter, HUET) og 5. (sikkerhetskurs, STCW-95) år. Sålenge du har jobb hos et rederi bekoster de oppdateringen. I tillegg kan det lønne seg å ha høyspentkurs. Mange båter og rigger har 6.000V anlegg, men nå er det mye vanlig med 450V og 690V. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 takk for det tenkte å ta meg en ringerunde til uka å høre litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå