Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Howl's Moving Castle er av sammen folkene bak Spirited Away.

Jeg likte den veldig godt, og kan hende den faller i smak for dere som likte Spirited Away. :)

Jeg vil nå nesten si at alle filmene av Studio Ghibli er obligatoriske å se. ;) Men i alle fall Princess Mononoke, Spirited Away, Whisper of the Heart og Nausicaä of the Walley of the Wind. Sistnevnte er kanskje min favoritt.

Selv om det ikke direkte er Studio Ghibli, så bør Grave of the Fireflies også sees.

Når jeg tenker over det er det utrolig mange gode animefilmer å se. ><

Lenke til kommentar

Hva? Likte du ikke Steamboy? Hva likte du ikke? Fortell, fortell!

Det er vel den sære greien min med at jeg ikke er komfortabel med film, anime osv som foregår veldig langt bakover i tid, med andre ord steampunk også. Tok en titt på Steamboy uansett, og den var grei helt frem til hun derre lille drittungen av en jente kom inn i bildet, da orket jeg ikke mere.. :nei:

Så forresten Arrietty her om dagen. Flott film det også, men ikke like spektakulært som Spirited Away. Tror jeg ratet den 4/5.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Tja, jo. Hørt mye bra om Steamboy, men blir vel ikke noe kikking før til helgen vil jeg tro. :)

Steam boy er kjempebra. Virkelig vært å se. Kjempemorsom og spennendes... men begynner å bli en stund siden jeg så den nå :p

Leste nettopp Hotel av Boichi http://www.mangahere.com/manga/hotel/ som var en ufattelig bra manga (en one-shot). Ble virkelig grepet av den, anbefaler den til alle :)

Lenke til kommentar

Nausicaä of the Walley of the Wind leste jeg mangaen til. Flott historie jeg ikke klarte å legge fra meg (og dermed fullførte på en dag :( )

Hadde mye strev med å få denne mangaen komplett for mange år siden. Den var gått ut av produksjon, hvertfall midlertidig, og Outland-butikkene i Oslo manglet en av utgivelsene. Finkjemmet alle tegneseriebutikkene jeg visste om i Oslo og ved en ren tilfeldighet hadde de akkurat den jeg manglet - og bare den - på Tronsmo. Men, det verste er at jeg ikke engang har åpnet dem ennå. :whistle: I løpet av året tenker jeg å lese gjennom hele og så se filmen på nytt.

Ellers kan det være greit å lese "Starting Point" av Hayao Miyazaki. Han skriver en del om Nausicaä der, hvordan han kom opp med karakteren og verdenen, og hva som ligger bak.

Lenke til kommentar

Code Geass er en av mine store favoritter. Etter første sesong var jeg litt sånn "Hva? For en elendig slutt!" Og det i tillegg til at jeg fikk et hard spark i følelsesnerven i en foregående episode gjorde at jeg ikke var helt happy med serien. Men så oppdaget jeg at det var en sesong til, og etter jeg hadde sett den hoppet serien rett opp blandt kremen av animeserier jeg har sett. :)

Lenke til kommentar

Det du sa! :p

En av de beste seriene jeg har sett, uten tvil.

Starta nettopp på FMA:Brotherhood.. Etter å ha sett FMA for noen år siden virker det veldig likt. :/

Slimda: Hadde jeg også gjort hadde jeg hatt tid nok, tror jeg brukte hele fire dager. ;)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...