Slimda Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Har begynt å lese igjennom Air Gear nå. Begynte en gang for ett års tid siden og kom til rundt 90, men har begynt på nytt igjen nå. Greit å lese en 5-6 kapitler til og fra jobben. Sweet stuff. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jepp, Oh! Great er en fantastisk mangaka. Dessverre har Air Gear de siste kapitlene blitt fullstendig uforståelig, litt som Tenjou Tenge har vært hele tiden. Det er litt som en sci-fi serie der man bruker 100 forskjellige navn på teknologier, bare enda mer ekstremt. Virker ikke som om det er noen sammenheng heller: De brukes en gang, presenteres som noe viktig ut i fra karakterenes reaksjon, og så glemmes de like fort som de kom til. Dette gjelder dog kun de siste tja, 20-30 kapitlene, og før dette var Air Gear ekstremt underholdende. Jeg ber imidlertid til gudene om at han ikke driter seg ut med hovedbossen. Han er mer hypet enn Aizen, lol. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Air Gear er en helt typisk "normal gutt blir til konge"-historie. Samem type oppbygging og hele pakka. Men det er godt gjennomført, det skal det ha. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Begynte nettopp på Hanamaru Youchien. For en herlig serie. :!: Lenke til kommentar
n4w Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) @Benny, Har lenge vurdert Ergo Proxy, men har aldri kommet i gang med den. Virker spennende. @Mækk, Har sett alt frem til OVA 7. Har ikke fått sett OVA 8 enda. @Agent, leste Kimi no Todokoe og tror kanskje jeg så første sesong. Hvordan utspiller sesong 2 seg? Egen historie eller ut ifra mangaen. Må sannsynligvis se første sesong igjen for å huske det som har skjedd hvis det er en oppfølger. Kjøpte også FMA:B og Baccano på DVD når jeg var i London. Deilig å se de på 52" i kjellern! @Agent&Slimda, syntes også Air Gear er en relativt god manga. Men vet ikke om jeg kan si meg enig I at den har blitt uforståelig. Relativt greit å henge med på utvikling og historien overall. Endret 16. august 2011 av n4w Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Tror ikke du trenger å ta første sesong opp igjen. Har ikke lest mangaen, men mistenker at den kanskje kutter av litt tidligere. Uansett har den litt samme overgang som fra Clannad til Clannad ~After Story~. Plottet blir mer livlig, åpner seg ganske mye og er i det hele tatt en fryd å følge med på. KimiTodo har alltid hatt en følelse av "godhet" over seg, og den verdsetter jeg høyt i en ellers ganske kynisk verden. Air Gear: Jeg mener... Nike blir plutselig til et monster, snakker om urgamle skikker og legender som gir han kraft, magi her og magi der, skrifter og kinesiske urteblandinger... ok, kanskje ikke det sistnevnte, men han har i det hele tatt blitt en ganske merkelig karakter. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tror jeg kanskje prøver meg på KimiTodo først da. Får se om jeg ikke drar igang Ergo Proxy etter det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Air Gear vet å strekke sekunder veldig langt. How long until we hit the ground? Uh... about three seconds... Plenty of time! *Fikse skøyter med skrujern* Nå kan du fly igjen! Gærne hele gjengen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Da har jeg sett Redline, takker så meget til hans2k for tips. Rå musikk, rå animasjon, råe maskiner, og et jævlig heftig løp. Fantastisk underholdning! 1 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, ja, da har jeg altså gitt etter for presset og startet på Bleach. >_< Får se hvordan dette går. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Glad jeg har holdt meg unna serier som Bleach og Naruto. Alle serier jeg har blitt anbefalt av venner er så og si kun Bleach og Naruto. Og derfor har jeg holdt meg unna dem fordi jeg veit de ikke har sett på noen annen anime en disse to seriene og kanskje en eller to til... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg er stolt medlem av "anti-Bleach, Naruto og One-Piece-klubben". 1 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Naze da? Edit: Hvorfor? Endret 17. august 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Fordi disse 3 seriene er så utrolig overhypet og er de eneste som går igjen blandt folk som ikke veit bedre. Har masse venner som er slik. Disse 3 seriene er alt de tilber og presser på folk fordi de ikke veit bedre. Heldigvis har jeg klart å overtale flere av vennene mine til å se serier som Cowboy bebop, Samurai Champloo og filmer som Akira og Porco Rosso. Og etter det fikk fløyta en annen lyd. Nå gjør de ikke annet en å prate dritt om disse tre seriene Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det han sa ^ I tillegg er de aaalt for lange. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Men, virker jo ikke som verken du eller Benny har sett seriene. Jeg ser ikke logikken i å mislike/være anti- en serie eller film som man ikke har sett. Samme som at du ikke kan si at du ikke liker maten før du har smakt på den. At det er flere enn normalt som har sett de seriene har jo ingenting å si på seriens kvalitet. Har selv en venn som er fullstendig Naruto fanboy og maste om at jeg måtte se på Naruto. Det han har sett av anime er vel Naruto, Death Note og litt av Bleach. Så satt meg ned en måned nå i vår og så Naruto, angrer ikke på det. Var mye bedre enn jeg trodde utfra det jeg hadde hørt om serien. Sier ikke de er verdens beste serier, men de er absolutt ikke dårlig. Poenget mitt må vel være at man ikke skal skue hunden på hårene. I tillegg er de aaalt for lange. Synes det er en bra ting med lange serier jeg. Endret 18. august 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Det er også et annet stort problem men flere en bare disse tre seriene.. Noen serier er rett og slett alt for korte og andre alt for lange... Spesielt lange serier tenker jeg på Blood+ og Fullmetal Alchemist: Brotherhood. De bruker alt for mye tid på å bygge plot og ender med å bli kjedelige i starten. Derfor dropper mange seriene.. Meg inkludert.. Etter 16ep av Blood+ føltes det som tiden hadde stått stille og egentlig plotet opp til da kunne blitt gjort på 4-5ep istedenfor... Korte serier er det mange av.. Det er enten bare små prosjekter basert på korte serier, ellers å blir hele greia kansellert pga for lite populær eller pengemangel... Bare se på Love Hina: 50ep var planlagt bare 25 ble laget pga pengemangel. De 3 OVAene som skulle gi serien en slutt har jeg hørt var privatfinansiert av en rik fan For en som leste hele mangaen før den ble anime er det utrolig skuffende å måtte se en rimelig bra utført anime bli kuttet midt i for å få 3 hastverksepisoder som en slutt.. Selv om det er bedre en ingenting.. Edit: leif Endret 18. august 2011 av vesleengen Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Rider: Jeg forstår hva du sier, og egentlig er jeg enig, men det er noe som gjør at jeg ikke har lyst til å like de seriene. Jeg sier ikke at de er dårlige, jeg vil bare holde meg unna. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Nettopp sett Naruto The 4th Movie - The Lost Tower. Helt greit, vanlig Naruto film, men plottet blir litt dumt når det har null betydning. 6/10 ga jeg Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hmmm, sliter med å finne en ny serie å se på. Noen som har et forslag om noe nytt og spennende, med andre ord ikke noe av de vanlige, kjedelige seriene jeg har sett alt for mye av i det siste =/ MAL Liste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå