Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Husker du da:

Motoko sin kropp ble ødelagt av en armert robot og hun mistet helt besinnelsen med skarprifla? Råskapen her var blendende. Husker du bakgrunnsepisoden til sniperen? Husker du når Togusa var forberedt til å skyte seg selv foran sønnen sin som en siste utvei? Husker du når Batou reiste et gigantisk kors i ruinene på leting etter Motoko? Husker du scenen med origami / "paper cranes"? Husker du plassen der Laughing Man ble oppdratt som hacker? Husker du i det hele tatt den kompleksiteten bak designet på bygninger, gjenstander, cyborger og teknologien som var der?

Disse scenene var typen 10/10. Uten dem gir jeg ikke god score til en anime. GITS fikk en 9/10 nettopp fordi jeg følte jeg kjedet meg mer enn nødvendig i enkelte scener. harhar.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GitS er en av mine favoritter, båder serien og filmene. Og mye av grunnen er det som Agentspoon nevnte over her. Elsker rett og slett serier som gjør det. Og enda mer elsker jeg serier som omhandler moralske gråsoner, og sår tvil om det synet på situasjonen som serien til da har ledet deg til å ha. Det gjenspeiler seg i hvilke serier jeg har likt best på lista mi. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her står den og krangler litt mellom 4. og 3. plass. NANA har nemlig et knippe guddommelige scener, mens NGE beveger seg mot det gudommelige opp imot slutten. Code Geass på andreplass er det lite å gjøre med, ettersom alt bare er ekstrem, ekstrem underholdningsverdi med den serien. De som kjenner min smak vet garantert også hva favoritten min er. Den er det beste uansett plattform.harhar.gif

Lenke til kommentar

Når jeg tenker morsomme serier blir det heller typen Clannad, K-ON, Honey & Clover osv. Slice of life livnærer seg ofte av humor ved siden av dramatikken. Noen er også morsomme fordi de tidvis er såpass ekstreme: Great Teacher Onizuka, Bakemonogatari, Sayounara Zetsubou Sensei. Men da skal det ofte være noe intelligent bak som får frem et aldri så lite fårete glis, framfor ren absurditet som i FLCL. Det er nemlig ikke jeg heller særlig glad i. Panty & Stocking, Hen-Zemi osv. osv. faller meg rett forbi. shrug.gif

Lenke til kommentar

Når jeg tenker morsomme serier blir det heller typen Clannad, K-ON, Honey & Clover osv. Slice of life livnærer seg ofte av humor ved siden av dramatikken. Noen er også morsomme fordi de tidvis er såpass ekstreme: Great Teacher Onizuka, Bakemonogatari, Sayounara Zetsubou Sensei. Men da skal det ofte være noe intelligent bak som får frem et aldri så lite fårete glis, framfor ren absurditet som i FLCL. Det er nemlig ikke jeg heller særlig glad i. Panty & Stocking, Hen-Zemi osv. osv. faller meg rett forbi. shrug.gif

Har ikke noe imot ecchi (som man kanskje kan se i MAL lista mi :p ) Og det var flere morsomme øyeblikk i bla Honey & Clover og Clannad, selv om jeg følte de var litt vel for seriøse og dype for min smak..

Problemet med FLCL er at det er ALT for random. Når folk vokser roboter ut av hodet og det bare er en haug med psyco plot så finner jeg det lite underholdene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...