Agentspoon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Husker du da: Motoko sin kropp ble ødelagt av en armert robot og hun mistet helt besinnelsen med skarprifla? Råskapen her var blendende. Husker du bakgrunnsepisoden til sniperen? Husker du når Togusa var forberedt til å skyte seg selv foran sønnen sin som en siste utvei? Husker du når Batou reiste et gigantisk kors i ruinene på leting etter Motoko? Husker du scenen med origami / "paper cranes"? Husker du plassen der Laughing Man ble oppdratt som hacker? Husker du i det hele tatt den kompleksiteten bak designet på bygninger, gjenstander, cyborger og teknologien som var der? Disse scenene var typen 10/10. Uten dem gir jeg ikke god score til en anime. GITS fikk en 9/10 nettopp fordi jeg følte jeg kjedet meg mer enn nødvendig i enkelte scener. Endret 10. august 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 GitS er en av mine favoritter, båder serien og filmene. Og mye av grunnen er det som Agentspoon nevnte over her. Elsker rett og slett serier som gjør det. Og enda mer elsker jeg serier som omhandler moralske gråsoner, og sår tvil om det synet på situasjonen som serien til da har ledet deg til å ha. Det gjenspeiler seg i hvilke serier jeg har likt best på lista mi. 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Tja, husker et par av de hendelsene, men ingen av de var særlig spesielle. Jeg tror de hos meg har druknet i resten av den ofte kjedelige og veldig episodiske serien jeg husker. 4/5 her på grunn av overall kvalitet, animasjon, musikk og gode action-scener. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Vel vel, smak og behag. Jeg vet bare at hvis jeg hadde gitt opp Neon Genesis Evangelion fordi jeg syntes den var kjedelig i starten, så hadde jeg skutt meg selv. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg vet bare at hvis jeg hadde gitt opp Neon Genesis Evangelion fordi jeg syntes den var kjedelig i starten, så hadde jeg skutt meg selv. Amen to that, NGE er den første animen jeg så, og er fortsatt min favoritt as of this date! You sir have good taste. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Her står den og krangler litt mellom 4. og 3. plass. NANA har nemlig et knippe guddommelige scener, mens NGE beveger seg mot det gudommelige opp imot slutten. Code Geass på andreplass er det lite å gjøre med, ettersom alt bare er ekstrem, ekstrem underholdningsverdi med den serien. De som kjenner min smak vet garantert også hva favoritten min er. Den er det beste uansett plattform. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 REDLINE is out on zeh interwebz. Imens den driver å dler, får jeg nøye meg med beelzebub og Ao No Exorcist Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Now that is some epic animation. http://www.youtube.com/watch?v=ovnJ9e_cuWk Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nææh, det var en god animasjon. Tar en titt en dag. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Code Geass Gaiden: Boukoku no Akito har blitt annonsert for vinteren. Så langt har jeg ingen forventninger, og hovedpersonene ser ganske normale ut. Vet ærlig talt ikke hvordan dette blir uten Lelouch og gjengen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nææh, det var en god animasjon. Tar en titt en dag. Nei, EPISK Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Gaiden kan oversettes til "side story". Bare så det er sagt. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 FLCL! Den er så morsom Prøvde å se på Ghost in the Shell igår, men ble lei. Jeg klarer ikke å bli fenget av det. Så ferdig FLCL i dag. Så alle episodene på rad. Dro ikke engang på smilebåndet.. Bra vi alle er forskjellige... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Når jeg tenker morsomme serier blir det heller typen Clannad, K-ON, Honey & Clover osv. Slice of life livnærer seg ofte av humor ved siden av dramatikken. Noen er også morsomme fordi de tidvis er såpass ekstreme: Great Teacher Onizuka, Bakemonogatari, Sayounara Zetsubou Sensei. Men da skal det ofte være noe intelligent bak som får frem et aldri så lite fårete glis, framfor ren absurditet som i FLCL. Det er nemlig ikke jeg heller særlig glad i. Panty & Stocking, Hen-Zemi osv. osv. faller meg rett forbi. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Ingenting som slår Cromartie Highschool med engelsk dub :!: Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Prøvd Cromartie meg Japansk dub? =P Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Når jeg tenker morsomme serier blir det heller typen Clannad, K-ON, Honey & Clover osv. Slice of life livnærer seg ofte av humor ved siden av dramatikken. Noen er også morsomme fordi de tidvis er såpass ekstreme: Great Teacher Onizuka, Bakemonogatari, Sayounara Zetsubou Sensei. Men da skal det ofte være noe intelligent bak som får frem et aldri så lite fårete glis, framfor ren absurditet som i FLCL. Det er nemlig ikke jeg heller særlig glad i. Panty & Stocking, Hen-Zemi osv. osv. faller meg rett forbi. Har ikke noe imot ecchi (som man kanskje kan se i MAL lista mi ) Og det var flere morsomme øyeblikk i bla Honey & Clover og Clannad, selv om jeg følte de var litt vel for seriøse og dype for min smak.. Problemet med FLCL er at det er ALT for random. Når folk vokser roboter ut av hodet og det bare er en haug med psyco plot så finner jeg det lite underholdene.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg syns det var morsomt. Men nå liker jo jeg andre serier som Puni Puni Poemi og Excel Saga. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 My Lovely Ghost Kana. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Fint det er flere som liker den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå