Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Ble akkurat ferdig med My Lovely Ghost KANA, og må si at det garantert er en av favorittene mine innen manga/anime, en skikkelig hjertevarmende historie :)

10/10 for å nesten få meg til å gråte (noe ikke mange klarer), takker for anbefalingen Slimda :)

Jeg er glad du liker den. Føler nesten for å lese den en gang til. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da antar jeg at dere heller aldri hadde orket å lese en roman av russiske Nikolai Gogol. harhar.gif

http://www.youtube.com/watch?v=qqmofWAAh1U

La oss starte med å si at dette er den umiddelbare prakten til GITS etter at man har fullført serien. Vakkert, punktum.

Problemet ligger et annet sted. Har dere noensinne tenkt vondt om en fremmed person etter noe han har gjort, men så endret helt mening når dere fikk vite omstendighetene bak handlingen?

Dette er GITS i et nøtteskall. Det tar begge sesonger, hele 52 episoder, før man gradvis innser dybden bak karakterene. Altså har man hele tiden mistolket handlingene og blitt foret feil inntrykk. Det er ulempen ved å lage mysteriøse personer uten en dedikert introduksjon. Når man imidlertid har fått det "riktige" synet, så er det lett å gå tilbake og reflektere på tidligere episoder og vips innse at, jepp, dette har vært et drama i verdensklasse. inv_biggrin.gif

Denne post-effekten setter store krav til tålmodighet, fordi man nærmest må jobbe seg fram til det punktet der serien viser sine kvaliteter. Veldig likt gammel-moderne russisk literatur, med Nikolai Gogol som jeg nevnte innledningsvis... Kanskje grunnen til at jeg ikke har anbefalt serien så ofte her, lol.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hehe, forstår den. For meg er det viktigste med en serie det den etterlater meg med i etterkant. Jeg er villig til å "ofre" på den måten, da jeg ofte snapper opp potensialet ganske kjapt. Unntakene er seriene som kjeder meg helt til døde, slik som Natsume Yuujinchou. At Ghost in The Shell har action scener og interessante personligheter som Motoko ga nok stimuli for min del. Den stramme linjen serien kjører viser jo til at karakterene er temmelig fullblods. Derfor vender hjernen seg til å ta det hele mer alvorlig. Når Motoko er morderisk, så er hun morderisk. Jeg husker i alt 5 hendelser i GITS som har brent seg inn i hukommelsen. Det er faktisk flere enn til vanlig.

Cowboy Bebop og Neon Genesis Evangelion er ganske like på dette området, selv om jeg foretrekker begge de sistnevnte. happy.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Dette er GITS i et nøtteskall. Det tar begge sesonger, hele 52 episoder, før man gradvis innser dybden bak karakterene. Altså har man hele tiden mistolket handlingene og blitt foret feil inntrykk. Det er ulempen ved å lage mysteriøse personer uten en dedikert introduksjon. Når man imidlertid har fått det "riktige" synet, så er det lett å gå tilbake og reflektere på tidligere episoder og vips innse at, jepp, dette har vært et drama i verdensklasse. Postet bilde

Da tar jeg det som at jeg er for dum, for ung, for umoden, eller bare har fått med meg for lite til å skjønne GITS rett og slett. Jeg har sett alle 52 episodene, men kjenner meg absolutt ikke igjen i det du sa. Tachikomaene var artige, da. :new_woot:

Nydelig musikk forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...