Slimda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ble akkurat ferdig med My Lovely Ghost KANA, og må si at det garantert er en av favorittene mine innen manga/anime, en skikkelig hjertevarmende historie 10/10 for å nesten få meg til å gråte (noe ikke mange klarer), takker for anbefalingen Slimda Jeg er glad du liker den. Føler nesten for å lese den en gang til. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 En kompis av meg kom nettopp med følgende sitat: Hellsing Ultimate 8: best 48mins of 2011. That is all. BRB, folkens... OMG!!! Download nao! Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Pokker, har helt glemt Hellsing, burde ta den opp igjen og begynne på serien igjen Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Drit i serien, det er filmene som er verdt å se. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 OVAene ja. Hele 8 stk av de, og to til som kommer. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Du tenker på Hellsing Ultimate? var de jeg snakket om, fikk nok ikke det frem Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ja, Black Lagoon, Hellsing Ultimate og Baccano! er action-trioen som alle og enhver bør kaste seg over. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Master! Og da var Hellsing sagaen over. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan leser man Manga egentlig? Ble veldig nysgjerrig når jeg kom over denne tråden, så "plukket opp" My Lovely Ghost Kana. Leses det fra øverste til høyre, mot venstre og nedover - eller på en annen måte? I am confus. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Manga leses for det meste fra høyre til venste, litt avansert system i hva som leses først osv. Men du finner ut av det, bare ta utgangspunkt i Høyre til venstre God PDF fil for hvordan du leser manga : Her Endret 8. august 2011 av Konkulf Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Suverent. Da starter jeg med min første Manga, My lovely ghost Kana! Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Kos deg, det er en kjempegod manga Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Dette er lista mi på MAL: http://myanimelist.net/animelist/vesleengen Hva skal jeg velge i "Plan to Watch"? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Toradora er jo et must for folk som liker romanse serier, så jeg ville gått for den og Baccano! etterpå Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 FLCL! Den er så morsom Prøvde å se på Ghost in the Shell igår, men ble lei. Jeg klarer ikke å bli fenget av det. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Prøvde å se på Ghost in the Shell igår, men ble lei. Jeg klarer ikke å bli fenget av det. Iknowthatfeelbro.jpg Så gjennom hele serien, men det var aldri noe punkt der jeg virkelig var drevet til å se videre. Det føltes veldig fraværende og episodisk. :/ Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Da antar jeg at dere heller aldri hadde orket å lese en roman av russiske Nikolai Gogol. http://www.youtube.com/watch?v=qqmofWAAh1U La oss starte med å si at dette er den umiddelbare prakten til GITS etter at man har fullført serien. Vakkert, punktum. Problemet ligger et annet sted. Har dere noensinne tenkt vondt om en fremmed person etter noe han har gjort, men så endret helt mening når dere fikk vite omstendighetene bak handlingen? Dette er GITS i et nøtteskall. Det tar begge sesonger, hele 52 episoder, før man gradvis innser dybden bak karakterene. Altså har man hele tiden mistolket handlingene og blitt foret feil inntrykk. Det er ulempen ved å lage mysteriøse personer uten en dedikert introduksjon. Når man imidlertid har fått det "riktige" synet, så er det lett å gå tilbake og reflektere på tidligere episoder og vips innse at, jepp, dette har vært et drama i verdensklasse. Denne post-effekten setter store krav til tålmodighet, fordi man nærmest må jobbe seg fram til det punktet der serien viser sine kvaliteter. Veldig likt gammel-moderne russisk literatur, med Nikolai Gogol som jeg nevnte innledningsvis... Kanskje grunnen til at jeg ikke har anbefalt serien så ofte her, lol. Endret 10. august 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg er nok ikke så glad i å slite meg gjennom over 18 timer med underholdning for å endelig skjønne hva det handler om. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Hehe, forstår den. For meg er det viktigste med en serie det den etterlater meg med i etterkant. Jeg er villig til å "ofre" på den måten, da jeg ofte snapper opp potensialet ganske kjapt. Unntakene er seriene som kjeder meg helt til døde, slik som Natsume Yuujinchou. At Ghost in The Shell har action scener og interessante personligheter som Motoko ga nok stimuli for min del. Den stramme linjen serien kjører viser jo til at karakterene er temmelig fullblods. Derfor vender hjernen seg til å ta det hele mer alvorlig. Når Motoko er morderisk, så er hun morderisk. Jeg husker i alt 5 hendelser i GITS som har brent seg inn i hukommelsen. Det er faktisk flere enn til vanlig. Cowboy Bebop og Neon Genesis Evangelion er ganske like på dette området, selv om jeg foretrekker begge de sistnevnte. Endret 10. august 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Dette er GITS i et nøtteskall. Det tar begge sesonger, hele 52 episoder, før man gradvis innser dybden bak karakterene. Altså har man hele tiden mistolket handlingene og blitt foret feil inntrykk. Det er ulempen ved å lage mysteriøse personer uten en dedikert introduksjon. Når man imidlertid har fått det "riktige" synet, så er det lett å gå tilbake og reflektere på tidligere episoder og vips innse at, jepp, dette har vært et drama i verdensklasse. Postet bilde Da tar jeg det som at jeg er for dum, for ung, for umoden, eller bare har fått med meg for lite til å skjønne GITS rett og slett. Jeg har sett alle 52 episodene, men kjenner meg absolutt ikke igjen i det du sa. Tachikomaene var artige, da. Nydelig musikk forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå