Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, må det være en slik romanse som det der?

Hva med en jente som faller for en annen jente? Girl Friends

Hva med det samme, bare enda litt mer på kanten? Gokujou Drops

Og enda mer ut på kanten? Hanuku Joshi

Hva med en kjærlighetshistorie med et vampyr? Karin

Eller en litt mer voksen (og kanskje tabu) kjærlighetshistorie? Koi Kaze

Hva med å bli forelsket i en Succubus? Lilim Kiss

Eller hva med å ha spilt så mye dating-sims at man kan forføre enhver jente? Kami nomi zo Shiru Sekai

Hva gjør du når du våkner opp med en jente hvor høyrehånda di vanligvis var? Midori no Hibi

En mann blir skilt fra sin kone, og en dame finner mannen sin i sengs med noen andre. Hva skjer videre? Orange Yane no Chiisana Ie

Klassikeren Suzuka

En 24-årig arbeider går på single-party, og møter en kvinne... Yume de Aetara

Og sist, men ikke minst. My Lovely Ghost KANA. Den sterkeste kjærlighetshistorien jeg har lest. (Dog, den er svært... grafisk... :blush:)

Lenke til kommentar

Leser alle her scans, eller kjøper dere bøker òg? Har selv aldri hatt sansen for scans, men kom over en scan av en bok som fungerte helt fint, siden man bladde med piltastene.

Leser scans i 99% av tilfellene. Har kjøpt Hellsing-mangaen, men utenom det leser jeg konsekvent bare scans. Kommer nok til å kjøpe flere mangaer etterhvert.

Lenke til kommentar

For likt plott. Du føler deg manipulert på en måte. Nesten som Angel Beats.

Edit: Angel Beats må jeg kanskje forklare litt nærmere. Den eneste grunnen for at denne serien blir ansett som bra, er pga. Jun Maeda. Han jobber i Key, har utdannelse som psykolog og er kanskje den aller beste til å spille på de emosjonelle strengene. Han kan i løpet av minutter få en humoristisk scene til å bli et hjerteskjærende drama som lett overgår høydepunktene i de fleste andre serier (Miyazawa-episoden i Clannad f. eks.).

Han har altså den unike evnen til å trekke dypt inn i hjerterøttene på folk, mer eller mindra på kommando. Så lenge plottet er seriøst, er dette utrolig bra. Air, Kanon og Clannad fra Key er blant verkene jeg direkte beundrer pga. Jun Maeda. I Angel Beats derimot virket det som om han fikk et tullete plot i hendene, og beskjeden om å manipulere seerne inn i gråt. Hadde det ikke vært for den kvaliteten Maeda gjennomfører ting på, så hadde Angel Beats historiemessig maksimalt vært en 5/10. Historien henger overhodet ikke på grep, og reddes utelukkende av spontane enkeltscener der Maeda løfter tryllestaven. Dette er det mange som blir forført av, og i stedet gir den 9 og 10/10. thumbdown.gif

Sånn sett føler du deg litt overgrepet dersom du kjenner til fyrens triks. Parallel er litt lik, ved at den benytter mange av de samme scenarioene som i Pastel, og dermed får begge to til å føles mindre naturlige. Ala, ikke les den. :)

22444957.jpg

Jun Maeda, en av de dyktigste i anime-bransjen. Er satt til å komponere musikk, skrive dialog og filmmanus for hendelser med "impact".

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med My Lovely Ghost KANA, og må si at det garantert er en av favorittene mine innen manga/anime, en skikkelig hjertevarmende historie :)

10/10 for å nesten få meg til å gråte (noe ikke mange klarer), takker for anbefalingen Slimda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...