Konkulf Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ikke noe sånt, leste gjennom de nåværende kapitlene av pastel (125) på rundt 2-3 dager, noe sånt hadde vært greit, men alt funker Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Vel, må det være en slik romanse som det der? Hva med en jente som faller for en annen jente? Girl Friends Hva med det samme, bare enda litt mer på kanten? Gokujou Drops Og enda mer ut på kanten? Hanuku Joshi Hva med en kjærlighetshistorie med et vampyr? Karin Eller en litt mer voksen (og kanskje tabu) kjærlighetshistorie? Koi Kaze Hva med å bli forelsket i en Succubus? Lilim Kiss Eller hva med å ha spilt så mye dating-sims at man kan forføre enhver jente? Kami nomi zo Shiru Sekai Hva gjør du når du våkner opp med en jente hvor høyrehånda di vanligvis var? Midori no Hibi En mann blir skilt fra sin kone, og en dame finner mannen sin i sengs med noen andre. Hva skjer videre? Orange Yane no Chiisana Ie Klassikeren Suzuka En 24-årig arbeider går på single-party, og møter en kvinne... Yume de Aetara Og sist, men ikke minst. My Lovely Ghost KANA. Den sterkeste kjærlighetshistorien jeg har lest. (Dog, den er svært... grafisk... ) Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Tror jeg prøver meg på My Lovely Ghost KANA da, takker Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 For all del, du burde lese de fleste der. Har gitt samtlige 9 og 10 i lista mi (om jeg husker korrekt) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Og nå bærer det rett til køys for å lese videre på alle de mangaene jeg har på telefonen. Blir jo aldri ferdig, jo... (37x reading...) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Åh, jeg glemt å nevne. Alle de seriene der utenom en er fullførte. Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Leser alle her scans, eller kjøper dere bøker òg? Har selv aldri hatt sansen for scans, men kom over en scan av en bok som fungerte helt fint, siden man bladde med piltastene. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg leser for det meste scans, men jeg ville nok heller ha lest bøker, men jeg leser såpass fort at det er nærmest sløsing med penger da jeg ikke klarer å nyte boken sånn som jeg føles de skal nytes Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Leser alle her scans, eller kjøper dere bøker òg? Har selv aldri hatt sansen for scans, men kom over en scan av en bok som fungerte helt fint, siden man bladde med piltastene. Leser scans i 99% av tilfellene. Har kjøpt Hellsing-mangaen, men utenom det leser jeg konsekvent bare scans. Kommer nok til å kjøpe flere mangaer etterhvert. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ikke les Parallel er du snill. Den ødelegger bare litt av inntrykket til Pastel. Den siste One Piece episoden var bra. Egentlig ganske selvsagt når den primært handler om Zoro. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan ødelegger Parallel inntrykket til Pastel? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) For likt plott. Du føler deg manipulert på en måte. Nesten som Angel Beats. Edit: Angel Beats må jeg kanskje forklare litt nærmere. Den eneste grunnen for at denne serien blir ansett som bra, er pga. Jun Maeda. Han jobber i Key, har utdannelse som psykolog og er kanskje den aller beste til å spille på de emosjonelle strengene. Han kan i løpet av minutter få en humoristisk scene til å bli et hjerteskjærende drama som lett overgår høydepunktene i de fleste andre serier (Miyazawa-episoden i Clannad f. eks.). Han har altså den unike evnen til å trekke dypt inn i hjerterøttene på folk, mer eller mindra på kommando. Så lenge plottet er seriøst, er dette utrolig bra. Air, Kanon og Clannad fra Key er blant verkene jeg direkte beundrer pga. Jun Maeda. I Angel Beats derimot virket det som om han fikk et tullete plot i hendene, og beskjeden om å manipulere seerne inn i gråt. Hadde det ikke vært for den kvaliteten Maeda gjennomfører ting på, så hadde Angel Beats historiemessig maksimalt vært en 5/10. Historien henger overhodet ikke på grep, og reddes utelukkende av spontane enkeltscener der Maeda løfter tryllestaven. Dette er det mange som blir forført av, og i stedet gir den 9 og 10/10. Sånn sett føler du deg litt overgrepet dersom du kjenner til fyrens triks. Parallel er litt lik, ved at den benytter mange av de samme scenarioene som i Pastel, og dermed får begge to til å føles mindre naturlige. Ala, ikke les den. Jun Maeda, en av de dyktigste i anime-bransjen. Er satt til å komponere musikk, skrive dialog og filmmanus for hendelser med "impact". Endret 8. august 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ny runder med fillers i Naruto(Anime) nå? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Merket at Parallel var utrolig lik Pastel, og jeg vet jo sånn sett hvordan det kommer til å ende, så tror jeg legger den på is og hopper rett på My Lovely Ghost KANA Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Synes selv det er litt sløsing å kjøpe bøker for 50-100 kr, for så bli ferdig med dem etter 1 time... Kjøper bare bøker av de seriene jeg virkelig digger. Så... Har dere noen bra sider med scans? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jepp, litt sånn jeg også ser på det. Man kjøper bøker for å ha dem som del av en kolleksjon. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) En kompis av meg kom nettopp med følgende sitat: Hellsing Ultimate 8: best 48mins of 2011. That is all. BRB, folkens... Endret 8. august 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ble akkurat ferdig med My Lovely Ghost KANA, og må si at det garantert er en av favorittene mine innen manga/anime, en skikkelig hjertevarmende historie 10/10 for å nesten få meg til å gråte (noe ikke mange klarer), takker for anbefalingen Slimda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå