Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Da har jeg fullført mangaen Usagi Drop. Et en kjempekoselig slice-of-life-historie litt utenom det vanlige. En 30-årig kis går til begravelsen til bestefaren sin, og finner ut at han har fått en datter som er 6 år gammel, og ingen vil ta vare på henne. Historien slutter når hun er 18 år. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til de jeg nevnte har jeg sett Zoku Sayonara Zetsubou Sensei og FLCL. Førstnevnte har jeg begynt å verdisette litt høyere enn før, da den lærer deg en del småartige ting om livet som ubevisst kan få en person til å opptre litt klumsete / ubevisst / uansvarlig. Den er temmelig satirisk av seg.

FLCL er mer av sorten "hjernen dumpet i syre". Veldig mye tilfeldig action, snodig plot og tidvis merkelig animasjon. Likevel fin akrobatikk, et par greie klimaks osv. Både likte og mislikte den.

Tilslutt har jeg gjenopptatt Mushishi, etter en lang pause. Kjente at jeg savnet serien, og er glad for beslutningen. Imidlertid har jeg satt 20th Century Boys på vent inntil videre.

Lenke til kommentar

Der ble jeg ferdig med Suzuka og litt over halvparten av mangen (startet på mangaen der anime'en sluttet), og må si det var en skikkelig hjertevarmende historie.

Noen vil sikkert være uenige, men dette er garantert en av mine favoritter :)

Mangaen fikk en 10/10, mens anime'en fikk en 9/10.

Anbefalt til alle som liker romanse :)

Lenke til kommentar

Berserk

Vinland saga

Sun Ken Rock

Deadman wonderland

Usai blut < usikker

Kenichi < sånn av og til

Franken fran

Wolf Guy

Stort sett det meste av seinen, litt naruto, bleach og op når jeg kjeder meg.

Altså jeg leser omtrent alt av seinen, orker bare ikke skrive opp alt.

Enda ikke lest blame though

http://myanimelist.net/mangalist/Nebuchadnezzar

Ikke oppdatert listen på lenge.

Lenke til kommentar

FLCL er mer av sorten "hjernen dumpet i syre". Veldig mye tilfeldig action, snodig plot og tidvis merkelig animasjon. Likevel fin akrobatikk, et par greie klimaks osv. Både likte og mislikte den.

FOORY COORY!

Jeg elsker den serien. Men det er vel kanskje ikke så overraskende at det kommer ifra meg. ;)

Dead Leaves er også en slik "hjernen dumpet i syre"-greie som jeg syns var ustyrtelig morsom. Absolutt anbefalt om man ønsker en... annerledes opplevelse.

Lenke til kommentar

FOORY COORY!

Jeg elsker den serien. Men det er vel kanskje ikke så overraskende at det kommer ifra meg. ;)

Dead Leaves er også en slik "hjernen dumpet i syre"-greie som jeg syns var ustyrtelig morsom. Absolutt anbefalt om man ønsker en... annerledes opplevelse.

Hehe, den og Madoka er to serier som jeg i det siste har syntes var for absurde til å passe min smak. Hadde FLCL vært lengre enn 6 episoder, hadde jeg trolig gitt opp lenge før. Har aldri likt det absurde, det være poesi, malerier, musikk eller film. Der føler jeg meg kanskje litt utforbi den vanlige omgangskretsen med anime fans; da jeg helst tiltrekkes av de litt mer dramatiserte og seriøse "eventyrene". :)

Listen ovenfor inneholder veldig mange serier som jeg allerede har sett, og de som gjenstår er så og si samtlige på "Plan to watch" listen min. thumbup.gif

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg noen tips på noen manga'er?

Er ute etter en god romanse manga, men alt er lov, bare å komme med forslag :)

Er også lov å komme med forslag til Anime, for dere som har lyst til det :)

(PS: Vet dette ikke er helt riktig tråd, men men :blush: )

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

FOORY COORY!

Hehe, den og Madoka er to serier som jeg i det siste har syntes var for absurde til å passe min smak. Hadde FLCL vært lengre enn 6 episoder, hadde jeg trolig gitt opp lenge før. Har aldri likt det absurde, det være poesi, malerier, musikk eller film. Der føler jeg meg kanskje litt utforbi den vanlige omgangskretsen med anime fans; da jeg helst tiltrekkes av de litt mer dramatiserte og seriøse "eventyrene". :)

Listen ovenfor inneholder veldig mange serier som jeg allerede har sett, og de som gjenstår er så og si samtlige på "Plan to watch" listen min. thumbup.gif

Jeg lo meg i hjel av Flcl når det plutselig fremsto som en manga og deretter hoppet inn i en rant om hvordan produsenten anklaget dem for å være late fordi de gjorde det på den måten. Jeg liker mye forskjellig så lenge det har ehh.... "høy propduksjonsverdi". Altså godt laget. Gurren Lagann, Flcl, Full Metal Panic Fumuffu, er tullete animer som jeg har hatt mye glede av.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg noen tips på noen manga'er?

Er ute etter en god romanse manga, men alt er lov, bare å komme med forslag :)

Er også lov å komme med forslag til Anime, for dere som har lyst til det :)

(PS: Vet dette ikke er helt riktig tråd, men men :blush: )

Ranma ½! Serien finnes på norsk òg :)

Lenke til kommentar

Så nettopp begge Putt Attack Punisher Girl Gautaman OVAene, og jeg tror du må lete lenge etter en anime som er dårligere. Uansett hadde den et par øyeblikk der jeg nesten lo så jeg datt av stolen.

Slik som her f.eks. Herregud som jeg lo! :lol:

db9fc81d16b537f88935f9115dec97b21247801820_full.jpg

Forøvrig så jeg et par episoder av Infinite Stratos, så 5 episoder så var jeg lei, fikk 2,5/5 stjerner hos meg. Ikke sikker på hva jeg skal se nå, har ikke lastet ned noe enda.

Endret av Benny
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med Baccano. Satt med et glis rundt kjeften i de fleste av episodene på grunn av mengden awesome i hver episode.

Legger ved en kjekk oversikt over gode animer. Ikke jeg som laget den.

Flott liste! Etter et kjapt overblikk mener jag å ha sett litt over halvparten av de animeene. Tror den resterende knappe halvparten er verd et forsøk også da. Så snart jeg er ferdig med GitS SAC 2nd Gig. :)

Lenke til kommentar

Husker fremdeles den tyske åpningen på RTL II som noe av det mer drøye innenfor tegneserieverden. Var en stor tilhenger av Ranma på det tidspunktet, men har aldri våget å fullføre serien i frykt for at den nostalgiske følelsen skal gå bort. blush.gif

Haha, RTL er ekvivalent med gode, gamle barndomsminner... Skjønner derimot ikke hvordan du klarer å avstå fra å se serien ferdig; dør du ikke etter å få vite hva som skjer til slutt? :D

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Ranma 1/2 var jo alltid litt slice of life kombinert med action, so jeg har vel aldri helt ventet på noen står gåte som skal bli løst. Motivatoren for å ikke gjøre det er at serien garantert ikke kjennes like bra nå som den gjorde da. For å si det slik, Bleach føltes jo ut som verdens beste serie når jeg så de første episodene i 2004. inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...