Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VLC er en boks med masse codecs, som funker på alt, men som også vanligvis gir dårlige resultater enn om du installerer spesifikke codecs selv.

 

Sier ikke at fansubberne har rett, men det er en grunn til at 90% sier at du skal bruke MPC + CCCP, og ikke VLC. De fleste på forum dedikert til anime anbefaler også CCCP

 

Selv opplevde jeg hvertfall utrolig forskjell når jeg skiftet bra VLC til MPC-HC + CCCP + CoreAVC.

Ingen hakking der hvor det pleide å hakke, kjappere åpning av spillere, endel flere valg, ingen lag av lyd ved pause, ingen lag med lyd og subs når jeg spolte og mye bedre handling av softsubs.

 

Nå sier jeg ikke at VLC er elendig og at du skal skifte, men om du opplever mye hakking og dårlig spilling av filmer og episoder, prøv å avinstaller alle codecs og spiller du har, og installere CCCP og bruk MPC-HC som følger med. Om det fremdeles lagger, last ned CoreAVC og velg å bruk den. Om det ikke funker, prøv deg frem i innstillingene.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Prøvde MPC-HC, CCCP og CoreAVC nå. Liker det jeg ser, men er ikke CoreAVC betalingsvare? Ikke at det betyr noe. :)

 

Edit: Noen som leser Fairy Tail? Tror den har fått sånn cirka 70 kapittels forsprang for meg nå, så lurte litt på hvordan den ligger an.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med VLC, med unntak av MKV-filer. Det har ødelagt et par serier for meg, da de ikke spilles av skikkelig.

 

F.eks i Ef-serien. I tredje episoden, i slutten av introen før intro-låta, hopper videoen tilbake til starten, mens lyden forsvinner. Dette var da svært plagsomt. Så prøvde jeg mkv-player, og den spilte av filen. Men da kunne ikke jeg spole eller noe sånt. Og når videoen var ferdig, loopet lyden seg i et ett-sekunders segment. Når jeg da avsluttet mkv-player, ble loopen byttet ut med en annen loop, som var på 0.01 sekunder lang. Og eneste måten å bli kvitt den på var å starte maskinen på nytt.

 

Men har fullført hele Ef-serien nå med Media Player Classic og den tidligere-nevnte codec-pakken. CCCP og CoreAVC så ut til å være alt for mye mas for å få installert.

Lenke til kommentar

Agentspoon:

Ja, det er en betalingsvare, men den kan skaffes på 5 minutt ved 5 klikk om det trengs, så tenker ikke så mye over det.

 

Om du bestemmer deg for å bruke den, så kan jeg si innstillingene som er best å bruke.

 

Slimda:

Om du ser på Thora's versjon av ef-serien, så bruker de ordered chapters, som er at det er en selvstendig OP og ED som brukes i hver episode, på den måten slipper de å de med i hver episode, og kan spare plass og ha høyere bitrate på OP og ED.

 

Mange spillere klarer ikke det, og VLC er kjent for å håndtere det dårlig, ved å spole tilbake til start eller hakke mellom hvert skift.

 

Når det bare er å avinstallere alle codecer og spillere du har (kan beholde VLC), besøke http://www.cccp-project.net/ å laste ned pakken, installere den på vanlig måte med MPC-HC inkludert. Det tar kanskje 5 minutt, hvor 1 minutt er ting du må gjøre selv, så vil jeg ikke si at det er så spesielt tungvindt. CoreAVC skaffes på andre måter like fort.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Slimda:

Om du ser på Thora's versjon av ef-serien, så bruker de ordered chapters, som er at det er en selvstendig OP og ED som brukes i hver episode, på den måten slipper de å de med i hver episode, og kan spare plass og ha høyere bitrate på OP og ED.

Så det er derfor ja. Det er egentlig ganske greit å vite. :)

 

Men som sagt, så fullførte jeg serien uten problemer med en annen spiller og codec-pakken AgentSpoon nevnte.

 

Stusset litt over at første episode hverken hadde start eller slutt-sang. :p

Lenke til kommentar

*Gled* deg til Rachmaninovs Piano Concerto No. 2 C-minor... inv_biggrin.gif

 

Innser at klassisk musikk kanskje ikke er den store pådriveren for folk flest til å se Nodame Cantabile. Men kan heldigvis betrygge om at den også har utrolig god humor og et godt (dypt) drama i seg. Spesielt sesong 2 og 3 er glimrende. Hvis du har sett andre J. C. Staff produksjoner (Toradora, Honey & Clover, Kare Kano) vil jeg trygt anbefale den.

 

9004-nodame_cantabile_01.jpg

 

 

Herlige. laugh.gif

Lenke til kommentar

Jeg ser frem til hvert eneste sekund av denne serien. Toradora var kjempebra også, men føler at denne ligger over. Honey & Clover og Kare Kano har ikke jeg sett, men de ligger på lista mi.

 

Jeg har heller ingenting imot klassisk musikk. Det er faktisk vakkert, men ikke noe jeg setter på i fritia.

 

Nei, fuck this. Neste episode!

Lenke til kommentar

Jeg personlig vil nok rangere Honey & Clover II som J. C. Staff sitt mesterverk. For SHAFT er det Ef - A Tale of Memories, og for Key er det Clannad ~ After Story ~. De fleste gode romansene havner innenfor disse tre selskapene. Unntakene er Production I. G som har Kimi ni Todoke og Eden of The East, og så Madhouse som har vel... NANA. I deres tilfelle holder vel denne tittelen alene til at man kvasser ørene litt når nye serier blir annonsert. :p

Lenke til kommentar

Vel, du vet min mening om After Story. :p

 

ser ut til at det blir en sen kveld på meg, gitt... Klarer ikke å slutte...

 

*edit*

 

Har også skaffet meg Last Exile, Cross Game, NANA og Fullmetal Alchemist nå. Har alt for mye anime som skal sees.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Ditt største feilskjær i livet det min venn. harhar.gif

 

Har kommet greit i gang med 20th Century Boys nå. Etter 64 kapitler ser det ut til å bli et stort eventyr, men jeg savner litt den skarpheten i karakterene som Monster hadde. Nå deler riktignok sistnevnte pallplassering med Berserk og Great Teacher Onizuka om verdens beste manga, så skal jo litt til gitt.

Lenke til kommentar

Great Teacher Onizuka er best. Uten tvil. Berserk er også bra, men blir slått av Onizuka på målstreken. Onizuka hadde bare en perfekt blanding av alt... Og så har det en slutt, imotsening til Berserk.

 

Men pytt pytt. 1 episode Shin Cutey Honey og 14 episoder Nodame Cantabile får holde for én dag...

Lenke til kommentar

Jeg husker fortsatt følelsen jeg hadde da jeg leste de siste 20-30 kapitlene. Alt fra

når Urumi Kanzaki ønsker å gifte seg med Onizuka, til de graver henne opp fra snøen, til skolen brenner ned.

Hvert eneste kapittel på slutten der var så mye konsentrert gudommelighet, at jeg aldri kommer til å glemme det. Man begynner jo å bry seg så jævlig om karakterene også. Er nesten som man ønsker en oppfølger, selv om det ville ødelagt enhver illusjon om gudommelighet.

Lenke til kommentar

Det er en oppfølger faktisk. GTO: Shonan 14 Days (2009-). Det har kommet ut 45 kapitler så langt, men jeg personlig venter til den er ferdig før jeg leser serien. Samme forfatter, men man merker jo at han har mistet preget sitt over tegningene litt. Kommer nok til å være veldig forsiktig før jeg tar den opp uansett; snakke med andre som har lest den osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...