Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å se den også snart. Har elsket absolutt alt av Ghibli / Hayao Miyazaki så langt, og gitt samtlige filmer jeg har sett 10/10. thumbup.gif

Først skal jeg derimot se Last Exile. Egentlig et ganske spontant valg. Jeg har valgt serien fordi Hitomi Kuroishi har to sanger i den. Planetes var et mesterverk med kun 1 sang, Code Geass var en av tidenes beste med 4 (Innocent Days, Continued Story, Stories, Masquerade).

1303744166_600full-last-exile-poster.jpg

Karakterfigurene virker nesten litt 3D / Disney-aktige, noe som kan bli veldig interessant. Ellers rangerer Last Exile relativt høyt på både MAL og ANN. Pilotdrama, selvstendige eventyrerer og gjerne litt romanse virker som en ypperlig oppskrift. :)

Lenke til kommentar

Den har 26 episoder, så tar nok en liten stund før jeg kommer tilbake med en endelig rapport. thumbup.gif

Ellers leser jeg for øyeblikket 20th Century Boys. Dette er en klassiker laget av Naoki Urasawa som også står bak min favoritt innenfor krim/thriller-sjangeren, "Monster". Begge seriene kjennetegnes med at de har et mørkt mysterie der en superfiende kombinerer sitt skjulte nettverk med et lynende (ondt) intellekt til å nå målet sitt. Johan Liebert fra Monster regnes av mange som tidenes skurk i mangaverdenen. Både Monster of 20th Century Boys er serier mer beregnet for voksne, og kan anses som en krimroman av ytterste kaliber i tegnet format. smile.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

New Cutie Honey!

Lenge siden jeg har hatt slik latterkrampe av en serie. Dette er rett og slett en genial serie.

Veldig mye bryster, rødming, typisk slapstick, gærne onde sjefer, tullete slosskamper og massevis av sær humor og nakne kropper. Dette er umulig å like om man tar serien for hva den er. Gir den for øyeblikker 9/10 etter to episoder. Og tenk at den har under 7 poeng på MAL. :tease:

Lenke til kommentar

New Cutie Honey!

Lenge siden jeg har hatt slik latterkrampe av en serie. Dette er rett og slett en genial serie.

Veldig mye bryster, rødming, typisk slapstick, gærne onde sjefer, tullete slosskamper og massevis av sær humor og nakne kropper. Dette er umulig å like om man tar serien for hva den er. Gir den for øyeblikker 9/10 etter to episoder. Og tenk at den har under 7 poeng på MAL. :tease:

Sounds like my kind of show

Lenke til kommentar

Synes det har vært særdeles lite snakk om NANA i denne tråden. Er det virkelig ingen andre enn jeg som har sett og lest den? dontgetit.gif

For å understreke hvor stor serien er, så er det en av få som har blitt hyllet med et helt musikkalbum laget av diverse populære japanske artister (blant dem ikke lite anerkjennede Do As Infinity og Abingdon Boys School). Om man regner Clannad som seinen, vil dette ganske sikkert være verdens beste shoujo. thumbup.gif

Edit: Merkelig, til og med Amobil / Mobilen har lagt merke til denne serien. Bare se her! :p

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har sett 1 episode om det telles noe :p

Skulle se hele serien i påsken, men fikk ikke tid likevel. Og etter det har jeg heller ikke hatt noe særlig tid =/

Men satser på å se den innen 2011 er omme :thumbup:

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Last Exile var veldig annerledes enn jeg trodde. Eller det er i hvert fall inntrykket etter episode 1. laugh.gif Negativt eller ikke gjenstår å se.

Og takk for HD streaming. Det er jo faktisk bra om man har en god nettlinje. new_woot.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...