reversfaen Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Har begynt å se Ghibli-filmene på nytt, så Nausicaa i dag, første gang på 4 år jeg har felt en tåre :x Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tenker å se den også snart. Har elsket absolutt alt av Ghibli / Hayao Miyazaki så langt, og gitt samtlige filmer jeg har sett 10/10. Først skal jeg derimot se Last Exile. Egentlig et ganske spontant valg. Jeg har valgt serien fordi Hitomi Kuroishi har to sanger i den. Planetes var et mesterverk med kun 1 sang, Code Geass var en av tidenes beste med 4 (Innocent Days, Continued Story, Stories, Masquerade). Karakterfigurene virker nesten litt 3D / Disney-aktige, noe som kan bli veldig interessant. Ellers rangerer Last Exile relativt høyt på både MAL og ANN. Pilotdrama, selvstendige eventyrerer og gjerne litt romanse virker som en ypperlig oppskrift. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Last Exile høres interessant ut. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Den har 26 episoder, så tar nok en liten stund før jeg kommer tilbake med en endelig rapport. Ellers leser jeg for øyeblikket 20th Century Boys. Dette er en klassiker laget av Naoki Urasawa som også står bak min favoritt innenfor krim/thriller-sjangeren, "Monster". Begge seriene kjennetegnes med at de har et mørkt mysterie der en superfiende kombinerer sitt skjulte nettverk med et lynende (ondt) intellekt til å nå målet sitt. Johan Liebert fra Monster regnes av mange som tidenes skurk i mangaverdenen. Både Monster of 20th Century Boys er serier mer beregnet for voksne, og kan anses som en krimroman av ytterste kaliber i tegnet format. Endret 9. mai 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Da var Dennou Coil fullført. Den begynte bra, hadde et lite stille moment rundt episode 11-12. Så tok den seg kraftig opp og ødela hele kveldsplanleggingen min... Middag ved midnatt... Jada... 10/10 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 New Cutie Honey! Lenge siden jeg har hatt slik latterkrampe av en serie. Dette er rett og slett en genial serie. Veldig mye bryster, rødming, typisk slapstick, gærne onde sjefer, tullete slosskamper og massevis av sær humor og nakne kropper. Dette er umulig å like om man tar serien for hva den er. Gir den for øyeblikker 9/10 etter to episoder. Og tenk at den har under 7 poeng på MAL. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 New Cutie Honey! Lenge siden jeg har hatt slik latterkrampe av en serie. Dette er rett og slett en genial serie. Veldig mye bryster, rødming, typisk slapstick, gærne onde sjefer, tullete slosskamper og massevis av sær humor og nakne kropper. Dette er umulig å like om man tar serien for hva den er. Gir den for øyeblikker 9/10 etter to episoder. Og tenk at den har under 7 poeng på MAL. Sounds like my kind of show Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Engelsk stemme. http://www.youtube.com/watch?v=fcmDzliHlJI Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Synes det har vært særdeles lite snakk om NANA i denne tråden. Er det virkelig ingen andre enn jeg som har sett og lest den? For å understreke hvor stor serien er, så er det en av få som har blitt hyllet med et helt musikkalbum laget av diverse populære japanske artister (blant dem ikke lite anerkjennede Do As Infinity og Abingdon Boys School). Om man regner Clannad som seinen, vil dette ganske sikkert være verdens beste shoujo. Edit: Merkelig, til og med Amobil / Mobilen har lagt merke til denne serien. Bare se her! Endret 17. mai 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Har sett 1 episode om det telles noe Skulle se hele serien i påsken, men fikk ikke tid likevel. Og etter det har jeg heller ikke hatt noe særlig tid =/ Men satser på å se den innen 2011 er omme Endret 17. mai 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 NANA skal sees. En gang. Har god tid, er ingenting som haster. Vil forresten anbefale å lese mangaen Yankee-kun to Megane-chan. Den varmer godt, og får meg til å le. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Skulle gjerne sett litt serier og spilt spill.. men bachelor oppgave først... Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Lurer på om jeg kanskje burde prøve ut Last Exile, så veldig interessant ut. Har også funnet en side for HD anime streaming kalt Fluffy.is Høyest anbefalt med knallgod streaming kvalitet Endret 17. mai 2011 av Konkulf 2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Last Exile var veldig annerledes enn jeg trodde. Eller det er i hvert fall inntrykket etter episode 1. Negativt eller ikke gjenstår å se. Og takk for HD streaming. Det er jo faktisk bra om man har en god nettlinje. Endret 17. mai 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har også funnet en side for HD anime streaming kalt Fluffy.is Høyest anbefalt med knallgod streaming kvalitet Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Bare husk å høyreklikke streaming-vinduet for undertekst instillinger 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har begynt på ef - a tale of memories selv nå. Bare mkv-filene som lager et helvete. VLC takler det ikke... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 System specs? Min maskin liker ikke mkv over 480 kvalitet i vlc. Ble litt bedre med k-lite codek pack Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, det beste er å bruke Windows Media Player sammen med K-Lite Mega Codec Pack. Da funker det meste selv med integrert grafikk. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Eventuelt Mpc-hc med CoreAvc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå