Agentspoon Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) For meg virker det helt uinteressant. Et par grunner til det. For det første er ikke Tatsunoko Productions akkurat kjent for å ha så gode produksjoner, og for det andre høres det ut som en populistisk klatt av nylige "alvorlige" hendelser brakt i et helt tullete scenario. Den setningen her gir meg nesten fnatt: " raised by his maternal grandmother after the disappearance of his father and the death of his mother". Det er en typisk setting for at vi skal kunne følge en småung gutts liv uten grenser, som oftest med en partner som han henger usannsynlig mye med. Det siste hørtes ut som en blåkopi på Liar Game, noe som forsåvidt ikke er negativt, men mye av kvaliteten til Liar Game ligger nok i produksjonen og kan ikke bare gjøres av hvem som helst. Skal for all del gi den en sjanse om kritikken blir god, men jeg tviler på at den blir det. Edit: Og beklager at jeg virker så negativ av og til. Jeg har bare ikke et så veldig godt forhold til måten industrien driver på akkurat nå med unntak av noen få serier. Endret 31. mars 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Blitt litt for mye ecchi? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 For mye ecchi, for lite handling, for lite ambisjoner, for få sjangre og for få sjansespill. Har etter min mening ikke vært noe skikkelig bra på nesten et år nå. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Finnes det en shounen-aktig serie uten en barnslig hovedperson om skal redde absolutt alle, til og med de slemme? Endret 1. april 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Finnes det en shounen-aktig serie uten en barnslig hovedperson om skal redde absolutt alle, til og med de slemme? x2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Er det ikke det shounen først og fremst handler om? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Joda, er vel egentlig det Men det burde vel finnes en shounen uten en altfor barnslig, egoistisk hovedperson som faktisk klarer å tenke rasjonelt? Endret 1. april 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Men samtidig er det faktisk mange serier som man ikke skulle trodd var shounen, som er det. Baccano, Darker than Black, Death Note, Durarara, Eureka Seven, Fullmetal Alchemist, Great Teacher Onizuka, The Melancholy of Suzumiya Haruhi, JoJo'z Bizarre Adventure, Gundam, Neon Genesis Evangelion, Pastel, Shiki, Toradora, Vinland Saga, Welcome to The N.H.K osv. Noen er litt i grenseland, men de fleste er ungdommelige eller voksne serier og blir likevel definert som shounen. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Da var jeg ferdig med Fullmetal Alchemist: Brotherhood. De siste episodene var noe oppskrytt, men fortsatt fantastiske. Det er egentlig inntrykket mitt av serien generelt. Aldri i verden om den er topp 10 (eller verdensener slik noen sider rangerer den), men absolutt ikke verre enn at den fikk bestenotering 10/10. For meg var høydepunktet Hoenheims faderlige figur og ikke minst Roy Mustang, som også var favorittkarakteren min fra den originale serien. Til tross for en solid mengde legemsbeskadelse og dødsfall, klarte den ikke helt å gripe inn til hjerteroten. Unntaket var gjerne: Når Envy ble sønderknust og tilslutt tok sitt eget liv. Han var kanskje karakteren med mest særpreg og den eneste som føltes helt genuin igjennom hele serien. Roy Mustang serverte de heftigste scenene med ildkreftene (og herregud hvor heftige de tidvis var). Savnet kanskje litt mer Winry x Edward, men jaja, det er en shounen. Edit: Tre nye kapitler av Pastel er oversatt. Sier oversatt og ikke lansert, da den japanske mangaen ligger langt foran takket være fraværet av translatører. Men uansett, dette er godteri på en søndags kveld!Edit2: De som liker slice of life-sjangeren, les for all del denne. En innertier av de sjeldne. Endret 3. april 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 One piece ''filler/special'' den uken her Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Driver å leser Nana to Kaoru igjen jeg. Den er så koselig og hyggelig at jeg ikke kan la være å smile når jeg blar igjennom sidene. Joda, den er litt pervers også (det er SM vi snakker om her), men det gjør ikke noe. Synd skaperen begynte å lage en sidehistorie samtidig, så han bruker nå 2 måneder per kapittel. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Etter å ha lest litt tilbake i Pastel, har jeg sett meg nødt til å nedjustere FMA: BH til en 9/10. Actionbasert eller ei, jeg ønsker meg aller helst ingen som helst tvil om at serien fortjener det dersom jeg setter denne karakteren. Den skal henge utrolig høyt, og for action trenger den isåfall å være på høyde med Hellsing Ultimate eller bedre. Endret 4. april 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
dropfot Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Brøyt nettopp anime-hinna med Death Note. Har bare sett to episoder til nå, men gleder meg til neste! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hmz. Jeg har lest noen tusen sider med Dragonball Z (er på fjerde Tankobon-boka på 700 sider), og begynte på animen for litt siden. Problemet er der jeg er i bøkene er season 4 i animen. Og jeg kommer til å slite med å se meg opp, for å si det mildt. Har bare sett 16 ep av season 1 enda, blir fort lei. Er det noe smart å skippe et par sesonger anime for å catche opp med bøkene tror dere? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg vil påstå at det er de første sesongene som er de beste i serien, så tja. Edit: Hadde glemt mengden fillers i DBZ. Da er det kanskje greit å hoppe til episode 21. Har forresten startet opp en ny serie nå kalt Planetes. Tempoet er mye mer min stil, med små daglige konflikter med noe større som utvikler seg fjernt i bakgrunnen. Når jeg tenker over det er dette mye mer naturlig enn Fullmetal Alchemist: Brotherhood, der mange av inspirasjonene osv. føltes litt påtvungne. Planetes skal visstnok være en av de bedre science fiction seriene, så kanskje når den langt. Edit2: Episode 7 var sterk. Begynner å like karakterene ganske godt. Endret 9. april 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 The Breaker chapter 12 page 4: Er det her Kubo har fått inspirasjon fra til Bleach (når man tenker på alle de sidene han har sløst på å vise sååsi ingenting x) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Da har jeg igjen ved et sjeldent unntak sett en serie på ny. Denne gangen faktisk en serie jeg elsket selv første gang jeg så den, men som jeg fra AMVer og lignende har innsett at har langt mer å by på med sine evige detaljer og intellekt. Jeg snakker selvsagt om Bakemonogatari. Etter å ha sett den to ganger har jeg rett og slett justert den inn på topp 5 listen. En annen serie som jeg har begynt å like betraktlig mer i etterkant er Durarara. Strengt tatt vil jeg si at disse to sammen med Nodame Cantabile utgjør de eneste tre mesterverkene fra 2009 til nå. Endret 12. april 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 http://www.youtube.com/watch?v=6pSwZvbIQlM En uformell søknad rettet mot alle til å se Slam Dunk. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Må si jeg likte at Gintama kom med ny season! Herregud for en åpning! Satt med gjennom hele episoden.... Den var genialt sprell som vanlig Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Bakemonogatari is special... The producer got an abnormally high IQIt is heavily dialogue basedand recognizably, every word tellpace is accelerated to the boundary of stressexposing near stationary visuals and pondering audio, with the mere intent of having your brain be stimulated, and *charge* employ,, so practically, you stay sharpened like a hypodermic needle throughout the entire episode "consequences; it seems like a shortage of time, an extension of relativity theory, as the super focused mind crunches the episode into observably a 14-15 minutes time spanBakemonogatari... is deviantits ability to render truth through absurdity is perplexingyour stimuli hits a vertex, as fascinated as you are, you start to wonder deeply: is this a case of late day augmentation? Endret 13. april 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå