Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis derfor jeg aldri har følt meg som den gjennomsnittlige tilhengeren av anime & manga. Den slags ecchi fascinerer meg rett og slett ikke. Jeg irriterer meg grønn over at spalteplassen som burde vært reservert for nye kvalitetsdrama, i stedet blir opptatt av sexfikserte romanser. Det er en økende trend i det siste, og de eneste vi har å skylde på er publikum selv. En boikott av egne interesser er lite sannsynlig, så for min del hadde det vært flott om det i hvert fall ble lagt restriksjoner på antall slike serier hver sesong, og kanskje straffet dem med en høyere aldersgrense.

Lenke til kommentar

Fø outcast kidsa med hentai sånn at det en gang iblant kommer en knall bra anime!!

Men det skumle er hvor mye ecchi har tatt over markedet de siste par åra. Selvfølgelig, ecchi animes har jo vært en slager lenge. Men nå begynner det virkelig og ta overhånd. Tar man fek.s en titt på animes som airer for øyeblikket vil man finne at rundt 75% av alle henger innenfor ecchi.

For øyeblikket vil jeg si at Gosick er den eneste animen som er interessant. Alt annet er masseprodusert klisjé animes med ecchi i seg.

 

Tar kanskje litt i nå, men får håpe at jordskjelvet har ristet vett i anime bransjen.

 

 

Too soon?

 

Lenke til kommentar

Fø outcast kidsa med hentai sånn at det en gang iblant kommer en knall bra anime!!

Men det skumle er hvor mye ecchi har tatt over markedet de siste par åra. Selvfølgelig, ecchi animes har jo vært en slager lenge. Men nå begynner det virkelig og ta overhånd. Tar man fek.s en titt på animes som airer for øyeblikket vil man finne at rundt 75% av alle henger innenfor ecchi.

For øyeblikket vil jeg si at Gosick er den eneste animen som er interessant. Alt annet er masseprodusert klisjé animes med ecchi i seg.

 

Tar kanskje litt i nå, men får håpe at jordskjelvet har ristet vett i anime bransjen.

 

 

Too soon?

 

Nå er vel ikke Fractale, Level E og Beelzebub (+ Star Driver og Digimon Xros Wars)direkte echi-animer.

Men ellers er så å si alt echi-relatert. Er vanskelig for tiden å finne en engasjerende serie om ikke zoomier inn på panties eller viser overdrivende hopping av overdrevende pupper for hver episode.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Nei, og all kudos til dem. De er dessverre heller ikke direkte mesterverk. Med andre ord ser jeg ikke en eneste serie denne sesongen. :)

 

Edit: N4W, jeg tror ikke jordskjelvet vil ha noe påvirkning på hvordan anime lages. Det var noe annet med andre verdenskrig der man til og med frampå 1990-tallet hadde masse politikk og krig snurret inn i serier. Hayao Miyazaki sine verker er et godt eksempel på det. Det må rett og slett nye meninger og ideologier til for at folk virkelig skal brenne for noe og ikke ta seg til takke med kapitalismens søte dufter.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har absolutt ikke noe imot flere kvalitets serier som Bebop og Champloo. Filmene syntes jeg holder bra stand.

 

Grunnen til at jeg ser på ecchi seriene er for å ha noe å fylle mellom vent, samt legge hjernen i hvilemodus. De fleste ecchi serier har sjeldent noe plott og krever minimalt med konsentrasjon for å få med seg hva som skjer...

 

Men jeg trives med gode storys og andre ting som romance og slikt, men problemet her er at jeg lett detter av pga filler episoder eller perioder da serien ikke beveger seg i plot på flere episoder...

 

 

Kan vel også nevne at jeg ser Pokemon... Ja faktisk (Haters gonna hate) Har sett ALLE episodene og filmene nå.. Eneste grunnen til at jeg gjør det er vel rett og slett fordi jeg ikke til tider har bedre å gjøre...

Lenke til kommentar

Man har vel en såpass overflod av annen type stimulans i samfunnet, at man ikke trenger å nedgradere seg til serier bestående av ecchi i trøtte stunder. nupe.gif

 

Jeg kommer til å stoppe helt med anime når jeg har sett ferdig de seriene jeg anser som potensiellt bra. Cirka 50 igjen, så mye å ta av. :)

Lenke til kommentar

Det spørs også litt på hvordan du definerer det. Shounen kan gjerne være spennende i den forstand at det er mye action. Så kan en romanse være inspirerende, eller en annen form for intellektuell drama oppløftende. Det er en liten balansegang mellom den momentane spenningen som følger i noen serier, satt opp mot den litt lengre varende sensasjonen av de med et innhold som føles nytt og gjerne får deg til å reflektere rundt emner utover dagen helt selv. Jeg vil nok f. eks. føle at en scene med Grimmjow vs Ichigo forløper seg raskere enn en episode i Honey & Clover. Jeg er likevel ikke i tvil om hvilken som ga meg mest i etterkant.

 

Det ender opp med hva dine personlige grenser er. Jeg f. eks. håndterer ikke Natsume Yuujinchou og Mushishi pga deres eksepsjonelt trege handlingsforløp. Det er til felles med gamle norske filmer som Sult og Kristin Lavrannsdatter. Klart de er anerkjent som store stykker med et sterkt budskap, men de rager høyt over min terskel for kjedsomhet. Dessverre, men slik er det av og til.

 

... Dersom du begrenser deg til shounen som din største glede derimot, vil det nok likvel være de som mener at du er et for simplistisk menneske av natur. laugh.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om serier i tolhet, men hvilkne episoder i hver serie jeg følger med på for øybelikket. Hvis jeg skal si beste serien, så havner Naruto mye lengre ned.

 

Hvis jeg f.eks. hadde sett på Clannad og Naruto hvis begge aired nå, så ville jeg nok vært mer spent til dagens episode av Naruto enn en Clannad-episode, men jeg liker Clannad 10 ganger mer enn Naruto, og det kommer aldri til å skje heller.

 

Er heller ikke så mye shounen-seer, men har sett fryktelig mange kjedelige og dårlige episoder i det siste, så er ikke så overraskende at Naruto med kanskje en av sine top 10 mest spennende episoder er mer spennende enn de jeg følger med på nå.

 

Hvordan episoder jeg tolerer forandres etter hvert. F.eks. mens jeg var i Italia, så satt jeg meg ned 3 kvelder med sesong 1 av Natsume Yuujinchou og nøt det. Men når jeg kom hjem å skulle begynne med sesong 2, så orket jeg rett å slett ikke å begynne, og har enda ikke sett den.

Akkurat nå er jeg inni i en action-periode, før jeg kanskje liker mer sakte/mer følsomme serier.

Lenke til kommentar

Jepp, alle 14 er i denne sesongen, og kan ikke si at noen av de fenger noe spesielt.

Eneste som er litt spennend er vel Gosick, og de beste episodene av de vanlige shounen (som kanskje er 5 episoder, så etterfulgt med 100 kjedelige).

 

Trenger sårt noen fengende serier. Før hadde jeg mange å ta av, så jeg kunne sette meg ned en kveld med en 25 episoder serie, noe som endte med å sitte oppe langt på natt pga. det var så spennende.

Men nå føles det som det ikke finnes mer i samme gruppe.

 

Noen forslag til en serie jeg kan like?

Hva jeg har sett: http://myanimelist.net/animelist/Fred7555&status=2&order=0

(Scoren er ikke helt nøyaktig, mitt i en "re-scoring").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...