Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte bare rett på Macross Frontier siden jeg har hørt fra en kompis at den kan sees alene. smile.gif

Edit: Javel ja! Det tok meg hele 3 episoder å kjenne igjen min absolutte (med 50 mils margin) favorittstemme, Nakamura Yuuichi. dontgetit.gif Men det forklarer litt hvordan jeg umiddelbart fikk et uvanlig sterkt bånd til hovedkarakteren Alto. Elsker fyren og elsker allerede serien også.inv_biggrin.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Det ringer en bjelle, men har nok ikke sett den nei. :(

Det begynner etter hvert å demre for meg hvilken ingrediens anime har som skiller den som medie fra andre ting. Ubegrenset kontrast. Mens man i filmer gjerne ser barn som ler og gjør barnslige ting i en enkelt scene, har man i anime ofte en karakter eller to som hele tiden ytrer seg slik. Individuelt sett hadde man blitt forlegen av å se dette, men som sagt finnes det alltid en kontrast i anime. Det er de seriøse karakterene som ikke fullt ser like sukkersøtt på verden, og har mer intrikate problemer å forholde seg til. Både mtp på hverdagen og bakgrunn.

Effekten man får fra dette er først og fremst at det sjeldent føles ensidig, men enda viktigere er det at man slapper naturlig av ved de barnslige scenene og blir slått litt ut av balanse når dramatikken settes i sving. Det er den evnen til å endre tempo og humør på en enkelt vending som fans virkelig elsker. I den forstand har Macross Frontier gjort det veldig bra så langt ved å hele tiden spurte fra ytterpunkt til ytterpunkt. Jeg savner kanskje litt flere barske scener i enkelte episoder, og den mangler seriøsiteten til realistiske serier, men hvis du smaker på ordet "space opera", så er det en herlig befriende opplevelse. inv_biggrin.gif

Edit: Når det er sagt så lurer jeg på hva i {£l@#%£ som gikk av episode 12? Dette var en ren parodi på seriens kvaliteter ved at de dro fram det musikalske innslaget på et høyst merkvedig tidspunkt, og handlingen uløp så i den mest klisjeaktige scene som jeg har sett siden fillers fra Bleach. Og Bleach har til forsvar at det er ment som humor, mens her virket det som om de var seriøse. Et rakettfall fra en sikker 9/10 vurdering på serien som helhet, mot 4/10 for denne episoden.

Edit2: Meh... opptrappingen til den store konflikten var ganske skuffende. Serien sikter seg inn mot en 7/10 notering dersom den ikke faller tilbake til gode gamle takter. Hvorfor må en såpass lettbeint serie med personlige tvister som var interessante i utgangspunktet, bruse slik med fjærene og legge verdensklasse ambisjon som utgangspunkt? Det virker helt feil, og blir utrolig ødeleggende. Episode 15 var bra igjen. smile.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Akkurat nå holder jeg på med:

Angel beats!

Bakemonogatari

Digimon Xros Wars

Hellsing ultimate

Highschool of the dead (har stoppa litt opp, så ikkje sett på lenge)

Hyakka Ryouran: Samurai girls

Kamikaze Kaitou Jeanne (rewatching)

Onii-chan no koto nanke zenzen suki janain dakara ne!! (genial serie, selv om den er tegnet litt rart.)

Ore no imouto ga konnani kawaii wake ga nai

papa to kiss in the dark

serial experiments lain

Touka gettan

Så skal æ begynn på:

wolverine

Kore Wa Zombie Desu ka?

Freezing

Rio: rainbow gate!

Lenke til kommentar

Får bare håpe industrien ikke er så skadet at vi ikke får mere manga eller anime på stund. Store deler av Tokyo er jo helt uberørt av katastrofen, annet enn at strømmen skrus av 2 ganger om dagen, bestemt av myndighetene.

Så en youtube-video med en kar som bor i Tokyo som sa han bare merket risting i huset men både han og nabolaget var helt OK, folk handlet i gatene som vanlig.

Er mest ødeleggelser i Nord-Japan.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Serial Experiments Lain er en passe mental serie ja. harhar.gif

Da har jeg sett ferdig Macross Frontier. Ender opp på en 8/10 totalt. Det positive er at mange scener fanger deg og man føler seg utrolig engasjert etter en del episoder. Negativt er at den av og til tar seg vann over hodet (i sann mecha tradisjon...), og tror at dersom man hiver inn nok store ord og neonlys kombinert med eksplosjoner, vil dette tilsammen bli et kjempeverk. Slik fungerer det ikke, og jeg kommer iallefall ikke til å huske serien for sluttscenen eller det store komplottet. Er nok mer et par av handlingene karakterene imellom som er verdt å ta med seg videre. Er kanskje derfor jeg like slice of life sjangeren så godt. :)

Lenke til kommentar

Akkurat nå holder jeg på med:

Angel beats!

Bakemonogatari

Digimon Xros Wars

Hellsing ultimate

Highschool of the dead (har stoppa litt opp, så ikkje sett på lenge)

Hyakka Ryouran: Samurai girls

Kamikaze Kaitou Jeanne (rewatching)

Onii-chan no koto nanke zenzen suki janain dakara ne!! (genial serie, selv om den er tegnet litt rart.)

Ore no imouto ga konnani kawaii wake ga nai

papa to kiss in the dark

serial experiments lain

Touka gettan

Så skal æ begynn på:

wolverine

Kore Wa Zombie Desu ka?

Freezing

Rio: rainbow gate!

Freezing er megabra! :D

Jeg følger med på:

Freezing (duh)

Fairy Tail (Psycho bra soundtrack og litt mer, litt manglende story til tider, men underholdende.)

Naruto (Bra serie, men en del lame fillers på slutten, blir bra med Shippuuden om 15 episoder)

IS: Infinite Stratos (Koselig helgeunderholdning, lett og fin serie med mye bra tegninger)

Bleach (Syntes den er bra, selv om de kunne spart seg Bount-arcen... Dessuten mestre i å trekke ut hendelser i det uendelige, men ellers knallbra :D)

Highschool of the Dead (Den var nå bare på noen få episoder i anime-form, så ser noen av de på nytt :p)

Level E (Ser noen episoder nå og da, lest den i manga også. Fantastisk til tider barnslig humor :p)

Dragon Crisis (Finfin den, ikke noe som skiller seg nevneverdig ut :p)

Dessuten leser jeg:

Rave Master (Samme forfatter som av Fairy Tail, mange kule karakterer, og forholdsvis kort.)

Endret av makri
Lenke til kommentar

Where ever the earthquake and tsunami happened in Japan, all anime and manga production will be shut down for about 2 years. In Tokyo, anime production will be seized for about a day or 2 and manga production will continue going. Except that no new books will be published for about 1 week.

Kilde: Answers.com - Så er vel egentlig ett ubekreftet rykte/svar fra hvem enn som har svart på spørsmålet. =P

Har uansett så mange serier jeg "henger etter" på og har fortsatt Naruto/Bleach på pause, så gjør meg ingenting om alt havner på pause for ett år eller noe slik :)

Lenke til kommentar

Så første episode av Highschool of the Dead i går etter å ha sett hva Sacho_chan skrev opp. Likte det jeg så svært godt. Så i natt lastet jeg ned alle 12 episoder i 1080p usensurert (of course ;) )

Og makri: serien er ferdig (i det minste en first season) Den har også fått lisens så den kommer om ikke lenge med engelsk dub

Lenke til kommentar

Fant Highschool of the Dead for litt siden jeg også. De første episodene var veldig morsomme, har ikke sett mere enn til ep5. Det er vel en såkalt Ecchi-serie, med unødvendig mye zooming på svære pupper og upskirt-truse zooming. Men også en slags anime-versjon av Left 4 Dead-spillene, der vi har en liten gjeng folk som prøver å komme seg vekk fra zombie-hordene som er over alt, helt plutselig. Og gyver løs på dem med alle tenkelige våpen. Og man har de klassiske stereotype-karakterene. På morgenen dro de på skolen som normalt, på ettermiddagen er plutselig hele byen i fullstendig kaos og zombier er overalt: Deal with it or die.

Helten, dama som mener hun er geni og trenger ikke gjøre noe som helst, samurai-bitchen fra gymklassen, nerden som elsker zombiefilmer og lager masse rare våpen, drittsekken osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...