viking-chan Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Edit: Her er listen. Tror aldri jeg har sett så mange titler frontet med mindreårige, glatte barneansikt. At loli-kulturen selger så godt er like skremmende som at FRP har såpass høy valgomslutning i landet. Maria Holic Alive kan man kun vite at er bra fordi det er SHAFT, og at utseendet derfor alltid bedrar så til de grader. Ellers er det vel bare oppfølgerne Kaiji og Gintama som fanger oppmerksomheten. Heldigvis er det bedre kår blant OVA'ene, da spesielt mtp Black Lagoon: Roberta's Trail og Air Gear. De kan jeg faktisk til og med glede meg til. OUÆÆÆÆH, mer Gintama!? Nå døde jeg litt av glede. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hva med Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - Solid State Society 3D? Mars 26, 2011. Samt at siste Break Blade kommer ut samme dato Selve filmen er bare hakket under originalserien, og dermed temmelig bra. Å se den i 3D hadde sikkert vært rått, men da bare på kino og dermed bare i Japan. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Edit: Her er listen. Tror aldri jeg har sett så mange titler frontet med mindreårige, glatte barneansikt. At loli-kulturen selger så godt er like skremmende som at FRP har såpass høy valgomslutning i landet. Maria Holic Alive kan man kun vite at er bra fordi det er SHAFT, og at utseendet derfor alltid bedrar så til de grader. Ellers er det vel bare oppfølgerne Kaiji og Gintama som fanger oppmerksomheten. Heldigvis er det bedre kår blant OVA'ene, da spesielt mtp Black Lagoon: Roberta's Trail og Air Gear. De kan jeg faktisk til og med glede meg til. OUÆÆÆÆH, mer Gintama!? Nå døde jeg litt av glede. Du er ikke den eneste! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg har dessverre gitt opp Mushishi. Slik som Natsume Yuujinchou, takler jeg rett og slett ikke den episodiske naturen den har uten noe framgang. Selv om jeg beundrer dens evne til å fange interresse for helt nye karakterer i løpet av bare 20 minutter, får jeg liksom aldri helt en senasjonsfølelse ut av det. Jeg er vant til at anime sjeldent er fantastisk de første par episodene, men så vokser til å bli noe bemerkelsesverdig som trollbinder deg. Det fenomenet kommer for min del aldri til å skje med måten Mushishi er bygget opp på. Trist, men sant. Dermed bærer det videre til Macross Frontier. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Har en fetter på ca. 13 som har begynt å se på anime. Før hatet han det, nå liker han det. Første han så var Death Note, som han elsket. Deretter så han Canaan, som han synes var helt grei. Hvilken serie vil dere anbefale som neste? Han liker så å si bare action med god kvalitet. Ikke romanser eller lignende. Han vil gjerne se Code Geass, men usikker på om det er smart å se så mange av de bedre seriene med en gang, eller se det "vanlige" med noen bedre serier innimellom? Endret 7. mars 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Elfen Lied, Gantz og Shigurui Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) @Fred: Black Lagoon? Sorry, glemte jeg helt. Han har seet Black Lagoon. De han har sett: Death Note Black Lagoon Canaan Prøvde med Elfen Lied, men tviler at han skjønner alt av det emosjonelle (om man kan si det). Likte ikke Vampire Knight eller Claymore. Er vanskligere enn jeg hadde trodd å finn en serie som andre vil like Endret 7. mars 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Har en fetter på ca. 13 som har begynt å se på anime. Før hatet han det, nå liker han det. Første han så var Death Note, som han elsket. Deretter så han Canaan, som han synes var helt grei. Hvilken serie vil dere anbefale som neste? Han liker så å si bare action med god kvalitet. Ikke romanser eller lignende. Han vil gjerne se Code Geass, men usikker på om det er smart å se så mange av de bedre seriene med en gang, eller se det "vanlige" med noen bedre serier innimellom? Chrno Crusade Hva med Chrno Crusade? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 @Fred: Black Lagoon? Sorry, glemte jeg helt. Han har seet Black Lagoon. De han har sett: Death Note Black Lagoon Canaan Prøvde med Elfen Lied, men tviler at han skjønner alt av det emosjonelle (om man kan si det). Likte ikke Vampire Knight eller Claymore. Er vanskligere enn jeg hadde trodd å finn en serie som andre vil like Black Lagoon dukket umiddelbart opp i hodet mitt også. Synd at han har sett den. xD 13 år høres ungt ut, men det er ganske mye man forstår selv på det tidspunktet. Elfen Lied tror jeg hadde gått greit. Et lite ankepunkt er uansett at det er bedre å utvikle seg en variert smak framfor å kun fokusere på action. Prøv å la han se Toradora! for eksempel. Hvis ikke har du som du selv nevner Code Geass og Gundam-serien. Samurai Champloo kan også være fin. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Gundam-seriene er ganske heavy på politikk og sånt, da. Er ikke bare actionroboter som sprenger hverandre HELE tiden. De fokuserer mye på menneskene som kjører robotene, altså pilotene. Det er ikke transformers som flyr og tenker av seg selv. Endret 7. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Tengen Toppa Gurren Lagann er fin Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Poenget er vel ikke å finne noe som er hjernedødt, vel? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Noen som ikke liker Tengen Toppa Gurren Lagann? Han begynte på Code Geass nå, og skal sjekke ut Elfen Lied, Samurai Champloo og kanskje Rurouni Kenshin, så går på rett vei nå Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Neida, hehe. Jeg glemte å bruke sitatknappen bare. Jeg protesterte mot at han ikke burde se Gundam fordi den til tider ytrer politiske syn. At man må tenke litt og gjøre sine egne meninger framfor å bare måpe etter akrobatiske kampbevegelser er jeg fullt for. Ulik type stimulans er den beste stimulans. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 For en på 13 år ser jeg ingenting galt med det =P Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, for der glemte vi faktisk noe. Hvorfor ikke bare fyre på med shounen som Bleach og One Piece? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Har ikke glemt den. Synes rett og slett ikke den er verdt å se. Første episode av Macross Frontier var litt av et skue. Jeg tviler sterkt på at de klarer å opprettholde den visuelle kvaliteten i de andre episodene, men bare en brøkdel av dette vil fremdeles være temmelig bra. Jeg er i hvert fall fenget! Edit: Episode 2 følger opp i storslått stil. Av og til bare elsker jeg anime. Denne er jeg faktisk overbevist om at er bedre enn Tengen Toppa Gurren Lagann. Endret 9. mars 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå