Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat sett ferdig Pandora Hearts.

Var mye bedre enn forventet :)

Bare synd at den tok en "anime-original-ending", siden det ikke var mer manga igjen =/

Vurder å starte på mangaen, men er litt usikker. En av de beste tingene med serien var musikken, noe som åpenbart ikke er i mangaen...

Men tar vel en titt uansett.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Om du skal se Fullmetal Alchemist anbefaler jeg deg å se på Fullmetal Alchemist:Brotherhood istedenfor :)

(Om det ikke er den du alt ser på da).

En versjon som følger mangaen helt til siste slutt.

Har sett begge, og jeg kan si at jeg personelig synes den var mye bedre.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Jeg har selv sett begge to, og Brotherhood er absolutt mye bedre :)

Jeg har ikke kjangs å bestemme meg hva anime jeg skal begynne å se jeg.. Laster ned så mye, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal se.. Har MYE å velge mellom. Hva anbefaler dere? Det jeg har på harddisken som jeg ikke har sett er Night Head Genesis, Michiko to Hachin, Spice and Wolf, Bakemonogatari, Serial Experiments Lain, To Aru Majutsu No Index, Berserk, Dance in the Vampire Bund, Ghost in the Shell Stand Alone Complex, Canaan, Akagi, EF - A Tale Of Melodies, Ga-rei Zero, Hellsing, Hakuto no Ken, Honey and Clover, Kurokami, Mushishi, Neon Genesis Evangelion, Planetes, Rainbow og Speed Grapher

Er noen av de jeg har begynt på, eller er nesten ferdig med (Men plutselig sluttet å se på av en eller annen grunn). Hva anbefaler dere mest? Tror jeg har spørt ett lignende spørsmål før, men uansett :p

Lenke til kommentar

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Hellsing og Berserk er virkelig verdt og få med seg. Tre helt fantastiske serier, spør du meg.

Selv ser jeg på Bleach om dagen. Er på episode 290 nå, og så fort jeg har tatt igjen siste episode og kan følge med hver uke igjen så begynner jeg på One Piece. Begynte på One Piece for en del år siden, men det var årene da jeg ikke hadde fått internett enda, så kom meg aldri videre. Så jeg skal starte på nytt igjen nå.

Lenke til kommentar
  1. Neon Genesis Evangelion (evig klassiker, den med mest særpreg)
  2. Berserk (men les mangaen isåfall)
  3. Honey & Clover (blant de beste dramaene)
  4. Hellsing Ultimate (se Ultimate, ikke vanlige Hellsing)
  5. Ghost in The Shell (eneste sci-fi som topper Matrix)
  6. Bakemonogatari (fantastisk psykologisk serie)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg er nok en av de få(?) som ikke liker Honey and Clover ser de ut som.

Elsket Clannad + AS, Ef (begge sesongene), Kanon (2006) og de fleste romancer jeg har sett, men kan ikke fordra Honey and Clover.

Har prøvd å begynne 2 ganger, men animasjonen av jenten gjør det umulig hver gang...

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Sangen virket ikke så veldig avansert btw.

Dersom du ikke har spilt piano før og kjenner til noter og akkorder, skal jeg love deg at det er vanskelig. Til nå har jeg blant anime sanger kun lært meg Asterisk (Orange Range, 1# OP Bleach) og Crazy Rainbow Star (Tackey & Tsubasa, 8# OP One Piece). Dette er desidert det vanskeligste så langt, og jeg bruker en god stund på å lære et par sekunder faktisk. sad.gif

Jeg er nok en av de få(?) som ikke liker Honey and Clover ser de ut som.

Elsket Clannad + AS, Ef (begge sesongene), Kanon (2006) og de fleste romancer jeg har sett, men kan ikke fordra Honey and Clover.

Har prøvd å begynne 2 ganger, men animasjonen av jenten gjør det umulig hver gang...

Jeg var også enormt skeptisk til animasjonene og stemmene etter de første par episodene, tro meg! happy.gif

Det var ikke før episode 6 at det første følelsesladde høydepunktet kom, og at jeg ble absorbert i handlingen. Det gikk kun en vei derfra, og ved sesongslutt hadde jeg massevis av mersmak. Andre sesong (halvparten så lang) er etter min mening den desidert beste. Da begynner virkelig dybden å komme fram, og du støter på en del hendelser som er utrolig inspirerende helt inn i hjerteroten. Når alt er fullført vil du befinne deg i en slags lykkesrus fordi du vet et at du nå har et mer reflektert syn på livet enn før.

Det er egentlig et litt pussig tilfelle når jeg sammenligner Big Bang Theory og Honey & Clover. De er forsåvidt perfekte kontraster til hverandre: Mens den ene har stor underholdningsfaktor fra dag 1, virker den andre til tider kjedelig. Men så snur plutselig rollene seg. Man danner ikke noe nærmere forhold til karakterene i Big Bang Theory. Hele dens verdi ligger primært i punchlines og enkelthendelser. I Honey & Clover derimot begynner det å nappes opp i flere og flere tråder, som til slutt veves til å omfatte et særdeles dypt og vakkert bilde. Det jeg prøver å si er at man blir fortapt i karakterene før eller senere, og at man er fryktlig glad for å ha opplevd serien når den er ferdig. Ja, du vil til og med bli glad i animasjonen.smile.gif

Edit: Ser forresten at du har listet opp romanser laget av Key. Dette er J. C. Staff, som har laget Toradora og Kare Kano. Typisk for dem er at de har en karakter som ligner et barn i utseendet og væremåte, men som utvikler seg såpass at han eller henne faktisk løper forbi ditt eget nivå av modenhet. Ellers har de brukt barnslige scener som et virkemiddel, fordi det hjelper på kontrastene der de enten har voldsomme dramatiske oppgjør eller fasinerende beskrivelser av karakterer med et nostalgisk lydspor i bakgrunnen. Man blir kanskje frastøtt disse barnslige episodene først, samtidig som dramatikken er det som fanger ens interesse. Senere vil man begynne å verdsette alle aspektene, fordi det er slik J. C. Staff har lagt det opp. thumbup.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...