Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva får deg til å tro det? :whistle:

Det er ikke sånn at Chiwa spiller en nogenlunde like karakter som Senjougahara igjen altså. Nei nei nei. *host*

Men bare for å ha sagt det: Dette er ingen PURIPURIMADOKACHANTRANSFORMGO.

Relativt mørk til tross for førsteintrykket du får av den.

Lenke til kommentar

Funnet noen serier som jeg tenkte å ta en titt på (allerede startet på 1)

1: Fly High ~ 1996-97 (startet)

2: Yawara! A Fashionable Judo Girl ~ 1989-92

3: Aoki Densetsu Shoot! ~ 1993-94

4: Saint Seiya ~ 1986-89

5: Gallery Fake ~ 2005

6: Sora no Manimani ~ 2009

7: Aoi: Bungaku Series ~ 2009

En del gamle serier som man kan se øverst i lista =P

Ellers så jeg ferdig Eve no Jikan, og den var veldig bra :D likte den! Filmen neste;)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Har nå sett ferdig Mushishi.

For en fantastisk anime, og kan med full trygghet si at den overgår Clannad.

En bedre anime en denne tror jeg neppe er lagd. Utrolig, rett og slett.

Har du ikke sett den før, eller hørt om den burde du få sett den så snart som mulig.

Handler om Ginko som er en Mushi-Shi. I hver episode møter han nye personer som har blitt utsatt for Mushier. De er verken ondsinnede eller vennlige, de er bare til. Akkurat som alle mennesker, dyr og planter rundt dem.

Ginko hjelper de som har blitt utsatt for Mushiene ved å drive ut disse skapningene.

Mushiene finnes overalt og alle har forskjellige 'evner.' De tar seg inn i menneskets kropp og forstyrrer en kroppsdel av gangen. Som for eksempel øynene til mennesket. Og ut ifra Musihens krefter og evne vil det påvirke mennesket på forskjellige måter.

Kan høres litt merkelig ut, men dette er en anime som bare må sees.

Skal få lagd en anbefaling imorgen.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Tror du denne vil falle i smak hos meg selv om jeg mislikte Natsume Yuujinchou? Fikk ganske bakoversveis når du sa at den overtok førsteplassen fra Clannad. Det hadde jeg nesten ikke trodd var mulig. Ut i fra bilder ser det ut som en dårlig match for min smak, men hvis du virkelig insisterer så skal jeg med glede gi den en sjanse. hmm.gif

Edit: Der falt NANA ned på en 9/10 for min del. Jeg stilte meg tvilsom til slutten, og fant likefrem ut at manga-artisten har slitt med sykdom og at anime'n derfor ble kuttet av. Andre serien på rad som har gjort dette nå. Det gjorde meg så smått forbanna, selv om sykdom selvsagt er en gyldig unnskyldning i seg selv.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Du kan si at Mushishi og Natsume Yuujinchou har sine likheter. Men kvalitetsforskjellen på karakter oppbygning og historie utførelse er enorm. Natsume Yuujinchou er også relativt treg i sin oppbygning, mens Mushishi kaster deg rett inn i det hele.

Som sagt har hver episode et nytt tilfelle av Mushi. Og på hver og en av disse episodene blir du mer knyttet til de involverte personene på denne ene episoden en du ville bli knyttet mot andre karakterer fra 24+ episode animer.

Kan anbefale denne på det sterkeste til de aller fleste. Jeg trodde også den ville bli litt lik som Natsume, og selv om de har flere likheter innenfor det overnaturlige, er Natsume ingen match for Mushishi.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Mushishi er super. :) Det jeg liker så godt med den er at selv om mushiene har visse "overnaturlige" trekk (de er jo naturlige organismer, men de gjør endel ting som tradisjonelt oppfattes som overnaturlig), så er det menneskeskjebnene som står i sentrum - ikke alt det rare som skjer.

Noe som minner meg på at jeg aldri så ferdig Mushishi, stoppet av en eller merkelig grunn halvveis uti... Hm. :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan si at Mushishi og Natsume Yuujinchou har sine likheter. Men kvalitetsforskjellen på karakter oppbygning og historie utførelse er enorm. Natsume Yuujinchou er også relativt treg i sin oppbygning, mens Mushishi kaster deg rett inn i det hele.

Var mest tempoet jeg mislikte med Natsume, samt den episodiske naturen. Den har visstnok også Mushishi, men skal nok likevel klare å bli glad i den. Ikke pokker om den overtar favorittplassen, men har forhåpninger om topp 10? harhar.gif

One Piece hadde sin beste episode i denne sesongen. Var fortsatt noe preget av uthaling med de samme tilropene hvert andre minutt, men innimellom var det altså masse bra.

Lenke til kommentar

Var mest tempoet jeg mislikte med Natsume, samt den episodiske naturen. Den har visstnok også Mushishi, men skal nok likevel klare å bli glad i den. Ikke pokker om den overtar favorittplassen, men har forhåpninger om topp 10? harhar.gif

Kan vel si at Natsume har tatt litt ideer fra Mushishi. Men kvalitetsforskjellen er som sagt enorm.

Natsume var for eksempel ikke like inspirerende eller mystisk som Ginko i Mushishi.

Nå er ikke Mushishi en rask anime på noen måte, og vær episode har ikke fartsnivået til andre animer. Så der er Mushishi og Natsume relativt like. Men tar du deg tid til å verdsette de små detaljene som er spredd rundt i Mushishi er dette lett en Top 10 anime.

Men nå er jeg litt vel fiksert på mystikk og japansk historie og myter. Og veldig mye av dette dukker opp i Mushishi, selv om mye av det kan ligge skjult.

Bottom line: Se denne når du er i godt humør og føler at du har god tid.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Skal se den på solrike formiddager hvor jeg er klar i hodet og mottagelig for all slags musikk og film. happy.gif

Edit: En av de to som var med å lage seerguiden tipset meg om en ny serie som heter Level E. Han mente at så langt er det sesongens beste (han ser alle), og det er en ganske god serie med tanke på at nye episoder kommer hver mandag.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Sett episode 1 og 2 av Mushishi. Er enig i at man klarer å bry seg ufattelig fort om karakterene, og at det derfor fungerer bra som en episodisk anime. Er likevel spent på totalopplevelsen, altså utviklingen til Ginko vil by på mer intrikate dramaer, eller om det rett og slett satser på å beholde konseptet med gode enkelthistorier. Ikke at jeg misliker det sistnevnte, men da vil den nok mangle det lille ekstra for min del. Vi får se! :)

Edit: Ja, det minner meg egentlig bittelitt som en noe svak Hayao Miyazaki produksjon med det første. En svak Hayao Miyazaki produksjon er likevel svært bra, og imotsetning til han som fokuserer kun på individuelle filmer, har denne fremdeles utviklingspotensial som serie! ^_^

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Vil påstå den er verdt det da, så ikke gi opp. =P

Har fortsatt NANA gjennom mangaen. Anime'n går jammen knapt nok halvveis, selv om det kan argumenteres med at ingen av delen har en skikkelig slutt. Gleder meg likevel over å ha mer innhold, rett og slett fordi det er utrolig høy kvalitet og en glede å lese hvert kapittel. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...