Slimda Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg har ikke sett Hellsing Ultimate enda shame on me. Er vel verdt å se litt blodig vold. Mangaen er selvsagt bedre. Bare meg eller er Cowboy Bebop fryktelig treigt? Har bare sett 5 episoder, men uansett Cowboy Bebop er en treig og stilfull serie. Det er ikke superduperaction hele tiden. Voksne menn som sitter å ser på tegneserier, det er skammelig. Voksne menn vet når de skal være barnslige. Jeg lastet ned Hellsing Ultimate med to lydspor. Den engelske versjonen fant jeg overraskende godt gjort. Hellsing Ultimate er blant fåtallet serier der dubben rivaliserer en godt utført originalversjon. Nå skal det likevel sies at Norio Wakamoto i rollen som karakteren Alexander Anderson trolig er nok til at jeg foretrekker denne. Princess Mononoke hadde også et godt engelsk lydspor, om jeg husker korrekt. Men har ikke sjekket så mye lydspor på engelsk. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg synes Hellsing Ultimate er en serie som gjør seg best i anime. Det er nemlig så mange sansetrykk som kommer fram, alt fra at Alucard lar tungen sin gli over fengselsgolvet i søkenen etter blod, til de artistiske scenene der zombier springer i dugvått gress om natten med granateksplosjoner som eneste lyskilde. Faktisk er Hellsing Ultimate en av de best animerte av dem alle, og har i tillegg et helt rått panel av stemmeskuespillere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg fant også at Hellsing var bedre med engelske stemmer, spesiellt etter å ha lest bøkene i jula hos lillebror. Handlingen foregår jo i England, og Father Anderson MÅ jo høres med gal skotsk aksent, ellers blir det bare helt feil. Han snakker jo "skotsk" i bøkene. Ikke sett Ultimate enda, men jeg vet det er den som følger bøkene best. Den første anime-serien har heller lite med bøkene å gjøre. Hørte på både japansk og engelsk språk, men i dette tilfellet endte jeg med engelsk på alle episodene. De japanske actorene snakker jo helt likt uansett hvilken aksent karakterene har, og når jeg VET at f.eks. Anderson er skotsk, blir det rart å høre det på stakkato mørk-stemme-japansk. Alucard sin engelske voice actor er jo også veldig bra. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Godt poeng Bytex, "Mr." Anderson hadde jeg glemt helt av. Han er rå å høre på Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Bwhahahaha, jeg fant en manga med norsk i! Nononono, en manga om en kvinnelig skihopper som kler seg ut som en mann for å kunne delta i OL! "Norsk" person. 1 Lenke til kommentar
n4w Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Så det var snakk om Hellsing Ultimate. Her er en liten glad nyhet til alle oss fans: Hellsing OVA 8 release has been announced.Confirmed for distribution in Japan Spring 2011. Date yet to be set. Endret 7. januar 2011 av n4w 2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Takker så meget. Endret 19. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
n4w Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Video som bekrefter at OVA 8 endelig kommer: Første femti sekunder av animen! http://www.youtube.com/watch?v=3t5PzQVfHNM&feature=sub *ikke fra traileren* Endret 7. januar 2011 av n4w Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har dere oversikt over hvor langt Hellsing Ultimate har kommet på dub fronten? Lenke til kommentar
n4w Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 5-7 dub ble sluppet igår faktisk. 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Endelig! Likte duben veldig godt! (og det er jammen en sjeldenhet i anime) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hellsing kommer til å bli rått, rått, rått, rått. Det er sannsynligvis en av anime'ne med størst underholdningsfaktor. Slik som Baccano! og Black Lagoon. Det er sånn at du ved visse action scener gliser så fantastisk bredt at du gliser igjen når du tenker tilbake på det! http://www.youtube.com/watch?v=LczqkQAm_kw Fra den visuelle novellen Ever17 (anbefaler den). Så utrolig mye bedre enn Yiruma og alle andre overvurderte pianosanger. >.> Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hmmm, da har jeg lest ferdig Peridot av Kobayashi Hiyoko.... Anbefaler til flere <3 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan går det med NANA, n4w? Jeg begynte å bli hektet etter episode 7 cirka. Lenke til kommentar
magnuszor Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Voksne menn som sitter å ser på tegneserier, det er skammelig. Dette er jo helt feil. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Sier du at vi ikke er voksne? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ikke vits i å nøste opp i gamle innlegg. Han fikk oppriktige svar, og siden han ikke har returnert, antyder det vel bare at han kom for oppmerksomhetens skyld. Jeg synes det går litt lang tid mellom hvert mangakapittel for tiden. Det er litt ubeleilig at de fleste lanseres samlet i store magasiner på samme ukedag, hehe. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ta deg en pause fra anime/manga. Vent et halvt år. PLutselig er det mye mer å lese. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Joda, eller jeg kan begynne på noe som allerede er ferdig. Noen som har lest 20th Century Boys, Dengeki Daisy, Mushishi, Shin Angyo Onshi, Skip Beat, Vagabond eller Yokohama Kaidashi Kikou og kan anbefale en av disse? Har egentlig startet litt på den første, men ble ikke umiddelbart fanget som med andre verk av Urasawa-sensei, f. eks. Monster. Endret 12. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå