Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Hadde ikke hørt musikken fra Clannad på en god stund da jeg i en 3 ukersperiode knapt gjorde annet. Satte i dag på "Toki wo Kizamu no Uta" i FLAC kvalitet på høyttalerne..... Å herregud. cry.gif

There there.

Begynte og kikke på The Sacred Blacksmith. Ingenting jeg ikke har sett før og relativt klisje. Men får gi den en sjangs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, hadde besøk idag også skulle jeg og venninna mi lete etter en manga som vi skulle lese for fun. Så fant vi en som så lovende ut, og halvveis inn i første kapitell fant vi ut at det ikke bare var Romance/drama men også smut. Flaut. :!:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig når hentai blir betegnet som manga kun fordi det ikke viser kjønnsorganer når tegneren skjuler dem på en hårsbredd med hjelp av dekkende vinkler og posisjoner. Den slags er avskyelig, og burde forbys sammen med hentai. harhar.gif

Er på episode 33 av Slam Dunk nå. Så langt har det vært en fornøyelse å se. Hvorfor man nå til dags ikke kan ha normale samtaler i en episode fordi alt skal være så flashy, vil jeg aldri forstå. Det gjør pacing så utrolig mye bedre og mer naturlig og gir karakterene mer menneskelige uttrykk selv om de har overdrevne personligheter. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
The Tokyo Metropolitan Government submitted a revised bill to amend the Youth Healthy Development Ordinance at the end of last month. The current ordinance already prevents the sale and renting of "harmful publications" — materials that are "sexually stimulating, encourages cruelty, and/or may compel suicide or criminal behavior" — to people under the age of 18. The proposed Bill 156 would require the industry to also self-regulate the sale and renting of "manga, anime, and other images (except for real-life photography)" that "unjustifiably glorify or exaggerate" certain sexual or pseudo sexual acts. Another section of the revised bill would allow the government to directly restrict the sale and renting of the above images if the depicted acts are also "considered to be excessively disrupting of social order" such as rape.

Dette er både bra og dårlig nyheter. Det bra er at man blir tvunget til å styre vekk fra serier basert kun på ecchi, og igjen faktisk må legge inn en innsats for å få en god handling med interessante karakterer. Det dårlige er dessverre langt verre, at man får denne "fotballmamma beskytter sønn fra å spille på gjørmete gress" effekten der alt som heter kontrovers vil bli ytterst bannlyst. Mesterverk som Bakemonogatari, Air Gear, Baccano, Hellsing Ultimate og Neon Genesis Evangelion vil ikke lenger kunne lages. Det er rett og slett absurd, og den primære grunnen til at det nå har blitt storstreik blant mange store forlag i Japan knyttet til produksjon av anime og manga.

Lenke til kommentar

Hva behager? En Kara no Kyoukai film som ikke føles presset, unødvendig filosofisk og kunstig? Nummer 7 er definitivt min favoritt så langt, uansett hva folk måtte mene om "mesterverket" nummer 5. :)

Edit: Ok, da har jeg sett ferdig Kara no Kyoukai 7. Jeg tar tilbake absolutt alle krasse ord jeg har lagt ned mot denne serien. Denne 2-timers filmen er noe av det absolutt største jeg har opplevd dette året. En soleklar 9er av den høyeste orden. Selv om jeg har gitt noen filmer kun 6/10, er jeg nå himmelglad at jeg ikke ga opp og Kara no Kyoukai skal absolutt fortsette å være på listen over de beste action seriene framfor motstanderen Darker than Black.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta en titt på Katanagatari :) Samme person som har laget Bakemonogatari ;)

En som har reviewet serien skriver:

"Original work written by the same author as 'Bakemonogatari', this is a dialogue-based series that I cannot recommend to Shounen and other viewers who seek mindless battle scenes". Så er kanskje noen andre her som vil prøve den, eller har noen her allerede sett den? if so, noen korte meninger uten spoilere? =P

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Nishio Ishin utgjør ikke nødvendigvis alle de kvalitetene som SHAFT innehar i sine suksessrike serier som Bakemonogatari, Ef, Maria+Holic, Sayonara, Zetsubou Sensei osv. Når det er sagt har Katanagatari som du sier masse til felles med Bakemonogatari, blant annet at den er dialogbasert og har en fortløpende klipperytme. Den er kanskje hakket mindre kontroversiell, abstrakt og tilsvarende ytende på sitt felt enn Bakemonogatari. Dessverre, sier du kanskje, men serien er likefrem et delikat stykke som varmt kan anbefales for de som liker sjangeren. :)

Lenke til kommentar

404 feil, dessverre. =(

Jeg har blitt ganske hektet på Slam Dunk nå. Pga dens naturlige oppbygning virker det som om ikke en eneste episode faktisk kan gå galt. Derfor blir jeg aldri annet enn inspirert til å trykke "neste". inv_biggrin.gif

Har også etter å ha utsatt det alt for lenge, begynt å lese "20th Century Boys". Naoki Urasawa har en umiskjennelig tegnestil på godt og vondt. Synes så langt at serien mangler litt av det naturlige uttrykket i de ellers så detaljerte ansiktstegningene, som han virkelig fikk vist i mesterverket Monster. Likevel, jeg er bare i oppstartsfasen og det er her såre enkelt å se at her bygges det opp til et tungtløselig mysterium av eventyrlige proporsjoner.

Lenke til kommentar

Synes den siste var litt teit (ikke bare fordi den kritiserer Kotomi!). Er vel ganske vanlig å ikke kjenne igjen en tidlig barndomsvenn etter å ha vært separert helt til videregående. At minnet må nøstes opp i er for meg helt naturlig. F. Eks. hadde jeg en venn fra barnehagen ved navn Sindre som la meg til via Facebook. Først hadde jeg ikke anelse om hvem vedkommende var, men etter hvert har jeg iallefall klart å erindre at jeg hadde en bestevenn med det navnet. Tomoya og Kotomi hadde en traumatisk opplevelse sammen, og tilslutt var det denne samt noen få andre minner som kom til uttrykk. Altså dukket de ikke opp på magisk vis, slik bloggeren impliserer...

Lenke til kommentar

Synes den siste var litt teit (ikke bare fordi den kritiserer Kotomi!). Er vel ganske vanlig å ikke kjenne igjen en tidlig barndomsvenn etter å ha vært separert helt til videregående. At minnet må nøstes opp i er for meg helt naturlig. F. Eks. hadde jeg en venn fra barnehagen ved navn Sindre som la meg til via Facebook. Først hadde jeg ikke anelse om hvem vedkommende var, men etter hvert har jeg iallefall klart å erindre at jeg hadde en bestevenn med det navnet. Tomoya og Kotomi hadde en traumatisk opplevelse sammen, og tilslutt var det denne samt noen få andre minner som kom til uttrykk. Altså dukket de ikke opp på magisk vis, slik bloggeren impliserer...

Ja den er jeg enig i.

Kunne heller sett for meg han brukte Love Hina som eksempel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...