Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Litt uenig. Det er ikke noe 'vanligvis' i One Piece. Det er noe av det som skiller den fra andre serier: at hovedkarakteren ikke på mystisk vis alltid møter de fiendene som han på hengende håret klarer å beseire. I One Piece blir man raskt introdusert til tanken at det finnes mange som er mye, mye sterkere. Luffy møter iblant disse, og blir enten slått halvt til døde eller må ta på sprang og rømme.

At han på nåværende tidspunkt skulle 'tatt en admiral' ville blitt heilt feil, da disse såklart er blant marinens aller sterkeste krigere, og enkelt setter de fleste på plass bortsett fra Whiteboard, Shanks osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men nå er det faktisk nærme 500 episoder i serien totalt. Sier ikke at du må ha sett alle for å forstå handlingen, men hvis du referer til kampen med Alvida, tror jeg ikke helt du så styrkeforholdet mellom dem. Luffy var ganske overlegen der, og lot seg jule opp fordi fysiske angrep av den typen ikke gjør noen skade på ham som gummimenneske.

For en nykommer hører sikkert handlingen helt søkt ut, men det er en meget godt gjennomført eventyrisk reise med en bredde som få andre kan matche. :)

Lenke til kommentar

Er idiotisk å spørr meg hvor lenge jeg har sett One Piece, når jeg sier jeg er på den siste episoden som har komt ut. Jeg har sett alle episodene, og alle filmene. Men lest mangaen? Nei, jeg leser aldri manga eller bøker. Jeg liker ikke å gjøre det, jeg har ikke lyst å gjøre det, og jeg koser meg mye mer når jeg ser på anime. Og uansett, Luffy er sterkere enn det han er nå i krigen som pågår.

Lenke til kommentar

Jeg også noterte meg at det var et spørsmål du hadde gitt svar på, men å kalle n4w idiotisk blir litt i overkant. Opplever tvertimot fyren som ganske smart og jordnær. Alle kan lese feil.

Luffy er sterkere hvordan? De fleste som er tilstede har en bounty som er mye høyere enn Luffy. De er nesten samtlige berømte skikkelser i The Grand Line, mens Luffy blir fortsatt omtalt som en "rookie". At han er framstilt svak framfor admiralene viser vel egentlig bare sannheten. At admiralene er langt foran ham. :)

Lenke til kommentar

Er litt merkelig at du blir lei, når den siste halve siden ikke har omtalt en eneste mainstream serie. Kanskje er det mer et behov for å markere egen smaksans, ved at du oppgir 5 mangaer som knapt har et eneste kapittel uten groteske mord og blodige voldsscener. Om det ikke irriterer meg, så skremmer det meg i hvert fall litt å tenke på hva slags menneskesinn som står bak en slik preferanse, en totaldominerende preferanse sådan.

... Når det er sagt, burde selvsagt alle over en viss alder lese Berserk. Det er et mesterverk uten like. :)

Neste verk for min del blir film nummer 5 i serien om Kara no Kyoukai. Mens de andre varte rundt en time, varer denne to. Etter erfaring tyder dette kun godt.:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hører deg og mange andre si det, men for meg fenger ikke Kara no Kyoukai helt. Jeg synes at kampscenene er så tilfeldige, og at de bruker mer tid på å legge til visuelle detaljer framfor å få til en skikkelig oppbygning. Med all filosofien tar de seg også litt vann over hodet med mye abstrakt og mye som motsier det ene og andre. Ikke misforstå, jeg kommer til å ta med meg og huske noen få scener og liker mye av musikken. Likevel, store deler av filmene kjeder jeg meg litt. Nr. 2 har så langt vært den beste (ga 8/10), mens nr. 5 har jeg ikke sett helt ferdig enda. Likte begynnelsen veldig godt, men så ble det igjen mye filosofi og lite logisk fremgang.

Altså, korte snutter er særdeles høy kvalitet, mens alt i alt føles den ganske udefinert. =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...