Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Honey & Clover!? Det var vel litt i overkant for en begynner, synes jeg. Spesielt en 14-åring. Hun ville neppe fattet halvparten av det som foregikk. Dette både pågrunn av kulturcrash samt at historien er skikkelig dyp. Vel, den er ikke helt ute i Bakemonogatari- og Kare Kano-terreng, men likevel. :p Vampire Knight var ikke noe dumt forslag! Hayao Miyazaki filmene går det strengt tatt ikke an å mislike. De er elsket av både små og voksne. :)

Lenke til kommentar

Uff, ikke få henne til å bli helt deg da.

Snart løper hun vel rundt og spør: 'Du ropte?' når folk sier: 'Oh god.'

Men fra seriøst til useriøst.

Hvis hun likte fantasy burde hun absolutt ta en titt på FMA.

Kan jo alltids smelle Baccano i bordet. Men det blir nok en smule for voldsomt. :p

Men Spice and Wolf derimot vil jeg anbefale på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Spice and Wolf ja! Takk for du minte meg på den. Skal selvsagt få henne til å se gjennom den serien.

Men joda, skal nok finne skikkelige serier til ho. Og hun blir nok ikke som meg, det finnes tross alt bare en Gud. ;)

:!:

Kom forresten til å tenke på Zero no Tsukaima hvis du på død og liv skal vise frem litt ecchi. :p

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg på Honey and Clover mest fordi det er generelt sett en lys og fin anime. Og ei jente på 14 er vel ikke helt.. 'out there' heller vel? :p

Nå var det ikke så mye intelligens jeg tenkte på, men mer i retning av relevans til innholdet. Clannad passer f. eks. meget bra til en 15-åring, og ideelt sett burde han eller hun vente en liten stund før After Story. Toradora er et fint tillegg til After Story. Som 16-åring passer også Ef - A Tale of Memories / Melodies bra. I cirka 17 årsalderen tror jeg Honey & Clover treffer best, sammen med Bakemonogatari. Som 18-åring skiller gjerne NANA seg ut som en serie vel verdt å anbefale.

Denne rekkefølgen forutsetter selvsagt at man etter hvert har blitt vant til anime og manga. Å kaste seg ut i Bakemonogatari som første serie tror jeg ville vært litt overveldende. whistle.gif

Lenke til kommentar

Det irriterer meg hvor hjelpesløs Luffy er, og hvor liten rolle han spiller i krigen som foregår nå .. Er såklart gøy å se på, men skulle ønske han faktisk gjorde noe! Som å ta en admiral eller hva som helst, istadenfor å bare løpe å bli eigd av admirals, og slå på folk som spiller ingen rolle i hele animen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...