Slimda Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Som du sikkert kan se på lista mi, så ligger den tross alt på "On hold". Det betyr at jeg skal fullføre den... en gang... Har filene liggende på PC-en og alt. Det er bare at jeg tror ikke jeg orker å fullføre den de nærmeste årene. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvorfor, Slimda? Jeg er ikke fan av slike typer i det hele tatt, jeg liker best gore, action og slikt. Men uansett, så likte til og med jeg Clannad Oo Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Inneholder den blod, gørr, dreping, voldtekt, syke syke ting,kamp? (Seinen) Hvis nei: Nebuchadnezzar kommer ikke til å lese den Hvis ja: Nebuchadnezzar har mest sannsynlig lest den http://myanimelist.net/mangalist/Nebuchadnezzar Slik etkte men like manga. Missliker folk som kun har sett Bleach, One Piece og Naruto, og synts dette er kremen av kremen. Spesielt dårlig er ikke disse seriene,e men det finnes så ufattelig mye som er mye, mye bedre. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Inneholder den blod, gørr, dreping, voldtekt, syke syke ting,kamp? (Seinen) Hvis nei: Nebuchadnezzar kommer ikke til å lese den Hvis ja: Nebuchadnezzar har mest sannsynlig lest den http://myanimelist.net/mangalist/Nebuchadnezzar Slik etkte men like manga. Missliker folk som kun har sett Bleach, One Piece og Naruto, og synts dette er kremen av kremen. Spesielt dårlig er ikke disse seriene,e men det finnes så ufattelig mye som er mye, mye bedre. +1. Er helt enig der. Er alt for mange som ser på de tre mest mainstream animene Naruto, Bleach og One Piece. Så tror de det er det beste som er der ute :-/ Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Inneholder den blod, gørr, dreping, voldtekt, syke syke ting,kamp? (Seinen) Hvis nei: Nebuchadnezzar kommer ikke til å lese den Hvis ja: Nebuchadnezzar har mest sannsynlig lest den http://myanimelist.n.../Nebuchadnezzar Slik etkte men like manga. Missliker folk som kun har sett Bleach, One Piece og Naruto, og synts dette er kremen av kremen. Spesielt dårlig er ikke disse seriene,e men det finnes så ufattelig mye som er mye, mye bedre. Neida, den nålevende trioen av shounen har massiv publikumsappell og ikke helt ubegrunnet. Vi burde faktisk være glad for at de sanker inn nye fans og inspirerer dem til å se flere serier og ultimativt finne deres egen nisje. Faktisk må nok de fleste her medgi at de har et nærmere forhold til Ichigo, Naruto og Luffy enn de har til mesteparten av karakterer i anime. Det er dog klart at en som virkelig tar steget videre finner seg nye favorittkarakterer, og dermed gror mistillit til all den oppmerksomheten som svever rundt bestselgerne. Jeg personlig har et evinnelig forhold til Okazaki Tomoya, Wolfgang Grimmer, Kudou Shinichi, Morita Shinobu bla. Jeg forventer likevel ikke at andre prioriterer de samme. Det eneste jeg går imot, er når folk fordømmer en av mine egne favoritter uten å ha fullført den selv. Å kalle Clannad kjedelig for eksempel, vil for meg være helt irrelevant, da den har endret en god del av mine holdninger til livet for å si det sånn. Endret 18. november 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kunne noen være så snille og se igjennom anime lista i signaturen min og anbefale meg noe å se? Er vel ikke så vanskelig å forstå at jeg liker ecchi, men setter pris på litt god action også Clannad ~After Story~. Det er blasfemi at du har gitt en 5er til første sesong, og du SKAL se sesong to for å helomvende deg. Det er obligatorisk. ... Ellers Baccano. Baccano så bra ut *add to list* Sleit med å like Clannad. Kan være noe med all ecchien jeg har sett, men vil si hovedproblemet var at Clannad ga meg ingen ting jeg allerede ikke har sett. Hele historien var klassisk, men ikke veldig interessant. Musikk og animasjon var bra. Har absolutt ikke helt forstått hvordan Clannad ligger så høyt på lista til MyAnimeList, men vil tro det er kanskje er noe i at det er en veldig bra anime for nye folk innen anime/manga, og spesielt romance kategorien. Har lagt After Story litt midlertidig på hylla, men skal sjekke det ut... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvorfor, Slimda? Jeg er ikke fan av slike typer i det hele tatt, jeg liker best gore, action og slikt. Men uansett, så likte til og med jeg Clannad Oo Jeg vet ikke. Jeg satt der og irriterte meg over idiotien til karakterene, og bare ga opp til slutt. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Haha, den tar jeg mer enn gjerne en debatt på. Enten det er det psykologiske opphavet til karakterer som Nagisa, det ved første øyekast usannsynlige behovet for Tomoya å bistå, eller Kotomi sin teori om parallelle univers innenfor metafysikken / astronomi. Sistnevnte er neppe særlig dum, og passerte deg trolig rett forbi dersom du ikke er en like ivrig leser av Dan Brown og Illustrert Vitenskap. Forholdet til Tomoya og Nagisa er uansett et av de vakreste, med enorm mental innsikt lagt inn fra skribenten og psykologen, Jun Maeda. Så pek ut hva du syntes var idioti, og forbered deg på å bli eid. Emosjonelt intellekt er som et hint en spontan greie som det egentlig kun er livserfaring som kan forklare. Det skiller seg fra de primært førstehånds intellektuelle titlene som er mye mer dialogbasert, f. eks. Bakemonogatari. En mellomting er Honey & Clover, som du ville ha elsket om du hadde sett igjennom, men neppe klart å fått essensen av med ditt snevre tålmodighetsnivå. For ikke tro at jeg ikke har gjennomlest deg etter at du slakter Clannad, men gir Toradora en 10er. De er nemlig hver for seg utrolig bra, men stiller med helt ulike fremgangsmåter for å formidle sitt endelig budskap --> Toradora slipper deg aldri og forer deg kontinuerlig med søt honning, mens Clannad noen ganger nesten stopper opp tempoet, i den hensikt å skape en sterkere intro til neste handlingsavikling (en ubevisst markering i sinnet ditt). Tidvis kan det altså oppleves som kjedelig, mens jeg nok synes at det endelige potensialet, det du sitter igjen med etter å ha fullført After Story, er flere hakk over Toradora. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Det er nok derfor jeg for det meste leser manga. Der bestemmer jeg selv tempo. Når jeg sitter og har lyst til å skippe flere minutter i en episode, så ser jeg ikke vitsen å se lengre. Men for all del, "eid"? Hver vår smak, lille mann. *edit* Altså, nå er det snart 1 år siden jeg så serien. Det er mulig jeg tar det opp igjen en annen gang i nær fremtid. Men det ligger ikke på prioriteringslisten. Endret 18. november 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg er nettop ferdig med Fullmetal Alchemist: Brotherhood nå. Husker når den kom ut og jeg var utrolig spent, men ville vente til serien var ferdig siden jeg hater å vente en uke for å se en episode. Begynte å se den for ca 1 uke siden, vet ikke hvor lenge det er siden den var ferdig. Glømte av den En av de beste animene jeg har sett på LANG tid, helt sykt hvor mye bedre den var enn den forrige Fullmetal Alchemist serien. Anbefaler serriøst ALLE, _ABSOLUTT ALLE_ til å se serien. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Slimbda: Så lenge det er et virkemiddel for å forsterke et annet ledd, er det helt ok. Det blir brukt i manga også, selv om det blir brukt i kortere omfang om gangen. Og ta eid-delen med litt humor. Jeg bortviste bare utspillet ditt om at noen av karakterene i Clannad var uttrykk for idioti. Det mener jeg var å ta litt hardt i når det faktisk er en utrolig god skildring av nøyaktig en slik nedbrutt mentalitet som bygges opp igjen på ustø ben. Endret 19. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
n4w Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kunne noen være så snille og se igjennom anime lista i signaturen min og anbefale meg noe å se? Er vel ikke så vanskelig å forstå at jeg liker ecchi, men setter pris på litt god action også Clannad ~After Story~. Det er blasfemi at du har gitt en 5er til første sesong, og du SKAL se sesong to for å helomvende deg. Det er obligatorisk. ... Ellers Baccano. Så-så. La de ignorante vurdere et mesterverk på sin egen måte. In other news: Begynt og lese litt ymse atm. Prøver Eden no Ori og ser så langt veldig lovende ut. Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 En av de beste animene jeg har sett på LANG tid, helt sykt hvor mye bedre den var enn den forrige Fullmetal Alchemist serien. Anbefaler serriøst ALLE, _ABSOLUTT ALLE_ til å se serien. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Og ta eid-delen med litt humor. Jeg bortviste bare utspillet ditt om at noen av karakterene i Clannad var uttrykk for idioti. Det mener jeg var å ta litt hardt i når det faktisk er en utrolig god skildring av nøyaktig en slik nedbrutt mentalitet som bygges opp igjen på ustø ben. First-hand experience, mate. ^_^ Joda, tok det med humor. Jeg har ikke erfaring med nedbrutt mentalitet og slikt, og jeg satt og irriterte meg over valgene deres. Men som sagt, det er stor sjanse for at jeg plukker den opp igjen ved en senere anledning. Jeg vet at svært mange liker det. 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Likte mye av det jeg så i lista til Slimda *add* *add* *add* *add* *add* *add* *add* *add* *add* *add* *add* Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvilken liste? Anime eller manga? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) *Sender venneforepørsel til Slimda, Nebuchadnezzar, Therani (n4w), vesleengen på MAL* Slimda: Du har jo masse bra anime på "Plan to watch* som du bør prioritere (Hvis du ikke bare er treg til å oppdatere listen din da) =P Death Note, Ef, FMA, Hajime no Ippo, Higurashi, School Days og TTGL blant flere Endret 19. november 2010 av Kenichi-san 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Faktum er jeg ikke har sett på anime siden sommer/høst. Har rett og slett ikke orket. Skal kjøre gjennom litt når jeg får flytta ut derimot. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Fikk en brålsyt til å tegne en tegning Har tegnet litt for mange år siden, men jeg har aldri helt fått til hender og øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå