Grøgger Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva er egentlig greia med anime? Absolutt alle ser jo anime istedenfor å lese manga. Dette forvirrer meg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg er motsatt. Leser for det meste mangaen, ser få serier. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg leser manga, men jeg liker å se på anime for da kan jeg gjøre andre ting mens jeg holder på, som f.eks. å være på forumet eller facebook. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Nettop ferdig med Shigurui nå .. Damn, mye innvoller og blod der Kan vell nemne att de kutter av hoder, du ser innvoller dette ut av kroppen av folk, en scene der en person spier øyet til en fyr osv osv .. Syk serie Var vanskelig å følge med å, var litt random. Men skal si den var ganske bra å gøy å se på ^^ Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva er egentlig greia med anime? Absolutt alle ser jo anime istedenfor å lese manga. Dette forvirrer meg. Bevegelse, farger, stemmer, lyd og bakgrunnsmusikk. Uansett hvor dårlig en filmatisering er, appellerer den til et større register av sansene våre. Derfor sitter man gjerne igjen med dypere minner og prioriterer anime, framfor manga som ofte har et raskere tempo og derav fortere blir fullført. Når det er sagt gjør jeg egentlig begge deler ganske jevnt. Akkurat nå ser jeg faktisk kun 4 anime'er, da jeg på sett og vis er i høygir på mangafronten med 12 stykker. Noen av disse kommer med et kapittel i måneden, men likevel... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Av en eller annen rar grunn klarer jeg ikke å engasjere meg for manga =/ Jeg liker å lese bøker og masse annet, men ikke manga. Ikke sikker, men tror ikke jeg klarer å fokusere på å lese manga når jeg sitter på pc-en. Å kjøpe det gidder jeg ikke heller. Med anime er det musikk, stemmer, farger og alt. En trist scene føles mye tristere med god musikk, bakgrunn, stemmer osv. enn å bare lese det. Samme med et godt action-cip, mye bedre med musikk, farger, bakgrunn osv, enn å bare lese det. Er kanskje en av grunnene til at fler liker anime enn manga. Når det er sagt så vil jeg gjerne lese mer manga, fordi mange animer som jeg vil vite slutten på ender brått, men klarer bare ikke å engasjere meg for det. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 For meg er det 3 grunner til å lese manga: - En god serie har ikke blitt gjort om til anime (Vinland Saga, Pastel etc.) - Anime-utgaven slutter brått eller har et dårlig rykte på seg (Berserk, Air Gear etc.) - Både anime- og mangautgaven er pågående, og mangaen har selvsagt kommet lengst (Bleach, Naruto, One Piece etc.) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 - Mangaen går gjerne litt lengre enn animen. Dette gjelder grafisk vold, nakenhet samt andre ting. - Mangaen går vanligvis dypere inn i historien og forklarer den bedre og mer detaljert. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Grunnen jeg ser anime istedenfor å lese manga, er rett å slett fordi det er mer avslappende og ''enklere''. Istedenfor å sitte å lese på skjermen, og skifte side så kan jeg sette meg i sofaen å putte noen episoder i playlist å bare chille Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ser selv kun anime, da mer nøyaktig Naruto, Bleach og Hajime No Ippo. Har lest all mangaen til Naruto, men det ble ikke det samme som å se animen, så endte med å slutte å lese mangaen Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg ser selv Naruto, Bleach og One piece hver uke (Har også sett 100+ andre animer). Men den jeg ser mest frem til hver uke er garantert One Piece. Det er absolutt en av de beste animene, med tanke på hvor mange episoder det er og hvor bra alle de episodene er. Blir bare mer spennende og gøyere for hver uke. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Oppfordrer absolutt dere som ser Naruto, Bleach og One Piece til å ta en kikk innom seerguiden. Der er det nok mange serier som dere vil elske. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hva er egentlig greia med anime? Absolutt alle ser jo anime istedenfor å lese manga. Dette forvirrer meg. Bevegelse, farger, stemmer, lyd og bakgrunnsmusikk. Uansett hvor dårlig en filmatisering er, appellerer den til et større register av sansene våre. Derfor sitter man gjerne igjen med dypere minner og prioriterer anime, framfor manga som ofte har et raskere tempo og derav fortere blir fullført. Når det er sagt gjør jeg egentlig begge deler ganske jevnt. Akkurat nå ser jeg faktisk kun 4 anime'er, da jeg på sett og vis er i høygir på mangafronten med 12 stykker. Noen av disse kommer med et kapittel i måneden, men likevel... Hvor får du tak i alt dette? Prøver å følge med på nyheter og sånt, men det er jo ingen sider med dem. Grunnen jeg ser anime istedenfor å lese manga, er rett å slett fordi det er mer avslappende og ''enklere''. Istedenfor å sitte å lese på skjermen, og skifte side så kan jeg sette meg i sofaen å putte noen episoder i playlist å bare chille Trenger ikke å lese på skjermen da! ;] Selv liker jeg å samle, så da leser jeg i bøker. Jeg ser selv Naruto, Bleach og One piece hver uke (Har også sett 100+ andre animer). Men den jeg ser mest frem til hver uke er garantert One Piece. Det er absolutt en av de beste animene, med tanke på hvor mange episoder det er og hvor bra alle de episodene er. Blir bare mer spennende og gøyere for hver uke. Hvor? HVOR! JAAAA Seriøst, hvor går animer vanligvis. Må man ikke kunne japansk også da? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Folk flest leser manga online, og nedlaster / streamer anime. Dette fordi det tar år og dag for at seriene skal bli offisielt tekstet og sendt til utlandet. Det finnes mange populære sider som Anime-Access og Mangafox for disse formålene. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Folk flest leser manga online, og nedlaster / streamer anime. Dette fordi det tar år og dag for at seriene skal bli offisielt tekstet og sendt til utlandet. Det finnes mange populære sider som Anime-Access og Mangafox for disse formålene. Sett alle filmene, alle shounen, alle action, 3//5 på Sci-Fi, 3/5 på romance, alle på sport, alle på classics, alle på psychological og ingen på music der ^-^ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hæ? Tenker du på lista Agentspoon har opprettet i en annen tråd? Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Kanskje litt off-topic, men jeg bare må spørre nå imens vi er igang: Hvordan tegner man sånn manga som det er i One Piece? Har nettop kjøpt meg en mangabok, men den er om manga-shoujo (ikke at der er noe gale med det men..). Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Berserk Blade of the Immortal Publishing Bleach Claymore Deadman Wonderland Dorohedoro Gamaran Gantz Highschool of the Dead - on hold History's Strongest Disciple Kenichi Homunculus Lucifer and the Bisquit Hamer - to kapitller igjen å lese Hunter x Hunter - on hold Karate Shoukoushi Kohinata Minoru Kuroshitsuji Liar Game Naruto One Piece Ookami no Monshou - Wolf Guy Shamo - On hold The Breaker Ubel Blatt Publishing - on hold ? Until Death Do Us Part Vagabond - on hold ? Veritas - to kapittler igjen Vinland Saga - Farmland Saga? Zetman Full liste her, over det jeg holder på å lese. http://myanimelist.net/mangalist/Nebuchadnezzar Glemt å oppdatere på en stund. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Begynt og lese Psyren og Beelzebub. Virker relativt greit så langt. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Holy shit Bleach er sy sykt rått! Og så er det så klart ikke flere episoder igjen når jeg er på den mest awesome episoden noensinne. Argh! Skjønner fremdelest ikke hva du ikke liker med Bleach, Agentspoon Nå har ikke jeg sett så veldig myte forskjellig anime, men syns Bleach er noe av det beste jeg har sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå