Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ferdig Guin Saga akkurat nå, og det endte med en 9'er.

Synd at den bare dekker 16 volums, av 126 som hun fikk skrevet før hun døde av kreft =/

Kan ha noe med å gjøre at jeg har sett endel dårlige serier i det siste, men jeg synes Guin Saga er en av de bedre seriene jeg har sett.

Musikken og animasjonen var fantastisk mange steder.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Har heller ikke sett så mye som har fenget i det siste. Angel Beats" ga jeg 6/10, Samurai Champloo og RAINBOW ga jeg sterk 7/10, Nodame Cantabile en sterk 8/10. Før det var jeg inne i en god periode med Honey & Clover, Ghost in The Shell og Bakemonogatari - samtlige som jeg ga 9/10 (remember, I don't give 10s). ;)

Forresten, det kan være noe feil med meldingsystemet på Diskusjon. Jeg mistenker det etter at verken Cutthroat Bill eller to administratorer har svart meg vedrørende klistring av seerguiden. Noen som stiller seg frivillig for en liten testmelding? :p

Lenke til kommentar

Takk! :)

Ja, det utvikler seg så absolutt. Hadde akkurat samme tanker som deg etter første episode, og brukte gjerne de 10 første til å bare sette meg inn i universet. I sesong 2 hang alt på greip, og man liker det bare bedre og bedre. Likevel er det faktisk litt som Neon Genesis Evangelion, ved at man først innser hvor bra det var ETTER at man har fullført serien. Litt rart, men sant. :p

Lenke til kommentar

At the moment, holder jeg på å se Giant Killers og Akagi. Ser også Naruto, Bleach og One Piece hver uke. Etter det skal jeg begynne med Ghost in the Shell, Bakamagatori (er på skolen, og husker ikke hvordan jeg staver det) og en annen serie jeg ikke husker navnet på -_-

Anbefaler alle å se Angel Beats btw

Lenke til kommentar

"Bakemonogatari" er en blanding av to ord. "Bakemono" som betyr monster eller udyr, og "monogatari" som betyr fortelling. Ganske genialt, psykologisk serie. Ghost in The Shell er som Cowboy Bebop og Neon Genesis Evangelion, en av de store titlene anerkjent for å bygge store univers rundt handlingen. Definitivt en klassiker.

Angel Beats! har jeg ikke et så veldig godt forhold til, kanskje spesielt fordi jeg anser det som skampletten til Key Animation, hvis ellers holder et skyhøyt nivå på de få seriene sine (Air, Kanon og Clannad). Jeg likte dog Angel Beats! primært for bandframførelsene, noen enkeltstående scener og avslutningen. Selve handlingen var likevel hva jeg vil betegne som manipulerende, kunstig, oppstykket og usammenhengende. Ga den en 7/10 for grei gjennomførelse og animasjon, samt musikkelementene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...