Agentspoon Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Takk for korrigeringen, for isåfall var jeg virkelig på bærtur. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Takk for svar Da for jeg hjem å laste ned litt Hellsing Ultimate og Code Geas. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Code Geass var fornøyelig. Hellsing Ultimate er bare mer... hva skal jeg si?... Blodig. Det river ikke like mye i følelsesregisteret, eller overrasker. Det er bare voldelig og blodig (og underholdende, selvsagt). Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hellsing Ultimate er vel en av de beste visuelle seriene jeg har sett... Ikke enormt med handling, men animasjonen og effektene er heftig. Duben er ikke ille, men den er vel ikke dubbet lengre en fjerde episode.. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Det går bra, jeg hater dubbing uansett, siden jeg bare har sett manga med japansk tale, så syns jeg det liksom blir litt feil når du plutselig snakker engelsk. Endret 19. oktober 2010 av DevilFish Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Jeg så de første to episodene av Hellsing Ultimate med engelsk tale, og jeg syns det faktisk var veldig godt gjennomført. Så ikke tro at all dubbing er dårlig. Endret 19. oktober 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Neida, dubbingen av Hellsing Ultimate er faktisk et av unntakstilfellene der den er helt på høyde med originalen. Du har Norio Wakamoto som stjernen i den japanske, og Crispin Freeman i den amerikanske. Gir stemme til forskjellige karakterer, men sånn er det nå med at noen er bedre i den ene og andre i den andre. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Så litt av Death Note med dubbing, det syns jeg ikke var noe særlig akkuratt, syns også det blir litt upassende med Japanske navn i Engelsk tale, det passer liksom ikke helt, syns nå jeg. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er en dårlig dub, satt opp mot bra originalstemmer. Er som oftest slik, men som Slimda påpeker finnes det noen få unntak. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Har prøvd å tatt kontakt med Cutthroat Bill som eier anbefalingstråden, for å hørre om mulighetene for integrering av topplisten jeg lagde. Har ikke fått svar, noe som irriterer meg litt da jeg vet at han har vært online flere ganger siden da. Jeg har ikke lyst å bryte meg inn og overta noen tråd uten samtykke, så jeg ser derfor etter alternative ruter. Det jeg selv synes virker rimeligst, er om tråden til Cutthroat fikk endret tittel til "Brukeranmeldelser" og så jeg fikk klistret tråden min under navnet "Agentspoons seerguide" eller lignende. Hans har tross alt ikke vært oppdatert på nærmere to år, og er ikke akkurat noen aktuell toppliste. Mulig jeg burde opprette en tråd med avstemning for dette? Endret 19. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg sier lag en ny tråd med navn "Agentspoon's anbefalinger" eller noe lignende hvor du poster dette bildet og skriver litt om hvor mye anime du har sett, og at du da er "kvalifisert", hvis jeg kan kalle det det, til å lage en sånn toppliste. Og så srkiver du til en moderator og ber h*n om å gjøre den til en sticky Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jammen da krysser den på tvers av Cutthroat sin generelle tråd, i hvert fall i navnet. Slikt vil skape misforståelser. Forskjellen er at Cutthroat sin tråd faktisk er en samling brukeranmeldelser, mens en seerguide ville som du sier krever mer sertifisering av brukerens erfaring og bakgrunn for å lage listen nøyaktig slik. Er det bare jeg som er helt ute på jordet nå, eller? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Cutthroat sin tråd er jo mange forskjellige brukere som har meldt inn anbefalinger, jeg syns du burde få rettigheter til å endre på cutthroat sin tråd eller lage en sticky når du har brukt så mye tid på den 1 Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Angående Agentspoon sin liste, støtter jeg forslaget til at han overtar Cutthroat sin tråd, da Cutthroat ikke har vært aktiv her på forumdelen siden han fikk tråden (han tok jo selv over tråden som "akan" hadde laget for tid tilbake). Når det gjelder hva jeg ser/leser nå, så går det i: Anime: Soul Eater - episode 9 Hunter x Hunter - episode 2 School Rumble - Episode 1 Samt re-watching av de beste scenene/episodene av Major/Shura no Toki/Katekyo Hitman Reborn osv. Manga: One-Shot seriene som har kommet ut idet siste: Bankara & Bench. - lest Bankara Jeg er stor fan av Zelda spillene, så har tatt en titt på mangaene som er utgitt: A Link to the Past (2005 utgaven av Akira Himekawa) - lest ferdig Majora's Mask - lest ferdig Ocarina of Time - lest ferdig Four Swords Plus - leser nå Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Er mangaen lik til spillet? F.eks. Majora's Mask er lik spillet og Ocarina of Time er lik spillet? Ikke nødvendig hvis helt lik, men følger storyen osv.? Er selv et fan av Ocarina of Time og Majora's mask (Spilt og klart begge). Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 På en måte ja, på en måte nei =P Han drar til de forskjellige "templene" men vi ser ikke at han gjør noe gåter der inne, det er litt dialog med en eller annen person også dukker bossen i spillet opp Men jeg likte den veldig godt, siden jeg fikk se en annen side av link (han er pratsom!) :!: Nå skulle jeg virkelig ønske at det kom en anime av serien, en ordenltig bra laget da Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Får sjekke de ut Og ja, en bra laget anime ville vært perfekt Btw, hvilken gruppe/hvor fikk du de ifra? Bare funnet noen dårlige scans hittil =/ Endret 21. oktober 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 mangafox har alle zelda mangaene Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Noen som har sett Guin Saga eller Twelve Kingdoms (Juuni Kokki)? Etter alle dårlige serier jeg har sett i det siste (fylt med dårlig comedy, harem, echi osv.), var det deilig med en av den sjangeren. Annbefaler den til de som er lei av dårlige serier, og vil se en fylt med god action, plot osv. Begge er klare 9'ere i min liste, ville vært 10 om ikke slutten hadde kommet så brått. To ordentlige gode serier, med utrolig utvikling av personene. Ikke ofte du ser det i dagens animer. Selve animen er ikke alt for gammel, men novellen de er basert på begynner å bli gammel nå. Synd at animen bare er lagd av noen få volums =/ Og at bare noen få volums er oversatt til engelsk, så er ikke lett å lese videre heller... Endret 22. oktober 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå