Kenichi-san Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hva burde jeg se nå da, som kan ligne på FMA/Bleach/Naruto? Forumet trenger en Anime og Manga diskusjonstråd (hvis det ikka fins), for jeg føler dette blir litt for off-topic. Du har skrevet i den tråden før, så burde ikke være vanskelig å finne :!: (Ditt innlegg) Men som Fred7555 sier, sjekk ut anbefalingene på MAL. Evt hvis du har brukernavn der eller oppretter nå, kan du spørre på forumet: Anime and Manga Recommendations eller søke etter tråder hvor andre lurer selv slik: FMA søk. Nå var jeg snill Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Jeg trodde den tråden var til å diskutere anbefalingene i anbefalingstråden jeg. Takk for hjelp alle sammen Jeg får se litt på MAL. Og brukernavnet mitt på MAL er MarQsK Edit: My Anime List, satt på mobilen når jeg skrev denne posten så jeg la til link til MAL nå. Endret 5. oktober 2010 av DevilFish Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) 15/45 ferdig nå. Er kanskje ikke helt fornøyd med sportsdelen, da det faktisk ikke finnes allverden av gode serier innenfor den kategorien. I hvert fall ikke blant anime. Hajime no Ippo er fantastisk. Prince of Tennis er også utrolig bra, men best i mangaformat. Samme med Slam Dunk. De som gjenstår er Eyeshield 21 og Cross Game. De er helt greie, men synes liksom ikke de hører hjemme i noen topp 5 liste. Nåvel, det er såvidt jeg vet ikke noen bedre kandidater. Edit: 20/45 Endret 5. oktober 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ikke glem Hikaru no Go, det er jo en sport det også. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Bakuman hadde første episode idag. Får vel ta en titt. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 25 av 45 serier ferdige. Får vel kanskje lansert i morgen eller overmorgen da. Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Sett ferdig alt av Brotherhood nå. Fy faen, så bra serie har jeg ikke sett på lenge. De siste episodene gav meg frysninger, som Rajah sa de ville, spesielt de fem siste. :D Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) 30/45 serier ferdige. Får kanskje gjort 5 til i kveld, og så røsket sammen de siste 10 i morgen. Er et godt stykke arbeid, det kan jeg love dere! Vet ikke helt om vi får arrangert en ny sticky eller ikke, men personlig mener jeg i hvert fall at listen kommer til å få en mye større verdi enn den nåværende anbefalingstråden. Argumentet jeg fører er at det etter hvert har blitt såpass mange serier at de ikke lenger kan betegnes som kremen av anime. For det andre er det fritt innpass for uerfarne seere som plukker ut favoritten sin blant 5 fullførte serier eller mindre. Med min liste får man derimot virkelig fine perler, og disse sortert på en ordentlig og oversiktlig måte. Håper jeg får støtte fra forumet. Endret 6. oktober 2010 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ta kontakt med en mod å få han til å lage en sticky med "Agentspoon's anbefalinger" Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er sikkert en mulighet for å legge den på toppen av anbefalingstråden også, med den eksisterende listen rett under. Hadde egentlig tatt seg ganske greit ut, først med en grafisk framstilling som tar mest fokus, og så flere anbefalinger dersom man har sett alle disse og fortsatt er lysten på mer. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ehm, jeg har tenkt til å se Code Geass og Hellsing, men hvordan er rekkefølgen der? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Hvilken rekkefølge? Code Geass: Hangyaku no Lelouch R1 fulgt av R2. For Hellsing gjør du best i å droppe originalserien, og i stedet se den langt bedre OVA-serien kalt Hellsing Ultimate. Klarte ikke helt å bli ferdig med 30-35 seriene. Brukte så immari lang tid på å finne et godt bilde for Neon Genesis Evangelion nemlig. Skulle tro at det var den letteste saken i verden med en så populær serie, men den gang ei. Får bare kjøre God speed i morgen og fått gjort meg ferdig. Edit: Så forresten ferdig Nodame Cantabile i dag. Sesong 1 ga jeg en 8, sesong 2 en 9 og sesong 3 en 8 igjen. Endret 6. oktober 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Kan non forklare meg hva de syntes om Clannad? Finner ikke helt ut hva jeg syntes om den... Finner ingenting med serien som gjør at jeg klarer å skille den ut fra andre lignende serier... Så kan ikke helt forstå score på My Anime List.. Får kanskje se andre sesong... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Slapp av, du er ikke alene. Jeg så heller ikke det superstore med Clannad, selv om første sesong var grei nok. Sesong 2 klarte ikke å fenge meg nok til å fullføre. 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Klarer bare ikke å se hva så gjør den som populær... Musikken er ingen ting å nevne, figurene er plain, historien har gått om igjen mange ganger før, animasjonen er ikke noe spesiell... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Når det er sagt skal det godt gjøres å ikke bli påvirket av sesong 2 etter å ha fullført den. At Slimbda ikke likte den er jeg ikke i tvil om, da han har en ganske spesiell smak med ecchi og otaku-preget humor stående sentralt. Den slags serier ryster jeg kraftig på hodet for. Endret 19. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ecchi er bare moro det. Leser for det meste Manga, og da foretrekker jeg litt lengre og spesielle serier. Horror er moro, der er det mye blod og gørr. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hva er forholdet mellom Hellsing og Hellsing Ultimate? Er litt slik som FMA og Brotherhood? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hellsing er den originale serien. Hellsing Ultimate er en filmserie, hvor den første filmen (hvis jeg husker riktig) dekker historien til vanlige Hellsing. Deretter utvider den seg til masse annet. Kvaliteten på Ultimate er skyhøy i forhold, og det eneste jeg ville applaudert originalserien for er en meget god åpning- og slutningsang. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 For å utbedre litt. Hellsing var den orginale TV-serien som var laget til Hellsing-mangaen. Ca halvveis i serien gikk de tom for manga å tegne etter, og lagde sin egen historie. Hellsing Ultimate er OVA-episoder til hver manga-hefte. Hvert hefte er en episode. Veldig anbefalt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå