Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Honey Clover II avsluttet på eksemplarisk vis. For en fantastisk serie det var. Ikke like reflektert som Kare Kano, ikke like følelsesladd som Clannad, ikke like spretten som Toradora - likevel var den gjenstand for utrolig respekt fra min side ved å dra fram sannheter fra nye vinkler. Det opplever man sjeldnere destod eldre man blir, og da blir det selvsagt verdsatt enormt. :)

Syntes egentlig all shounen managaen var passe bra denne uken. Litt synd at One Piece tar 4 ukers fri, men herregud som Oda har fortjent det. Ichigo Vs Aizen håper jeg blir et sinnsvakt oppgjør som varer lengre enn noen av de tidligere kampene. I Naruto fortsetter det velkomponerte tempoet, og den har fått mye oversikt tilbake som den mangler for ikke så altfor lenge siden.

Blant den bedre skaren av shounen, har jeg avsatt en liten pause. Liar Game, New Prince of Tennis og Air Gear skal alle få lov å få litt forsprang før jeg kaster meg over dem igjen. Tenjou Tenge må selvfølgelig leses ferdig, når det bare gjenstår et kapittel.

Akkurat nå når jeg driver med en slags nedtrapping, venter jeg egentlig kun på episode 21 av Rainbow. :)

Lenke til kommentar

Følger de samme manga eller to forskjellige?

Fullmetal Alchemist: Følger mangaen opp til episode 10-15 et sted, kanskje mer. Etter det tar animen sin egen tur ut i parken og lager egen historie.

Fullmetal Alchemist Brotherhood: Følger mangaen mer eller mindre til punk og prik.

Og det er bare en manga, dette kunne du mye enklere funnet på MAL eller ANNW istedet for å vente på svar her. :p

Selv venter jeg i spenning på episode 9 av HOTD. HOTD begynner å ta opp ecchi elementet mer og mer, men legger fremdeles ikke fra seg den spennende og dramatiske delen.

Lenke til kommentar

^ Med andre ord er ecchi fortsatt den dominerende faktoren = Hasta la vista, for min del. :p

Rainbow Ep 21 var meget bra. Mange som synes at den var dårlig, og at Scam sin karakter ble overkjørt. Det stiller jeg mer sterkt uenig i, og synes at en slik utvikling bare kan beskrives som mørk, men menneskelig.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med Last Exile, har sett snart halve Noein og to episoder av Samurai Champloo. Prøver også å se Ninku som Dattebayo for tiden fyller tomrommet etter Bleach med.

Av gående serier er det for tiden disse:

Naruto Shippuden

Bleach

One Piece

Mitsudomoe

Strike Witches S2

Ookami-san

Fairy Tail

Hvis noen kan PM'e meg tips om noen fete fantasy/steampunk-serier, mottas de med takk.

Lenke til kommentar

Går vel messt i disse

Naruto Shippuden

Bleach

One Piece

Fairy Tail

Så synn mann må vennte på ny eppisode hver uke. :p Sånn er det når mann har sett alle eppisodene som er gitt ut. Var kjekt i starten når det var 100 vis av eppisoder å se, bare trykke nesste å nesste.

Imårra blir det ny Fairy Tale, :w00t:

Lenke til kommentar

Nybegynner: Ser serier som har gått på TV. Pokemon, Dragonball, Beyblade osv. Er som oftest ikke bevisst på at det er anime de ser.

Normal: Ser de mest populære shounen (serier for gutter), som Bleach, Naruto og One Piece.

Viderekommen: Et ganske langt sprang oppover. Man følger gjerne med på 5-10 serier; noen som er gamle og ansett som klassikere, og andre som kommer ut her og nå. Ser altså etter sesonger. Dette er meg i et nøtteskall.

Ekspert: Ser 70% eller mer av de nye seriene som kommer ut, og har sett det aller meste av gamle serier datert helt tilbake til 70 og 80-tallet.

Lenke til kommentar

Nybegynner: Ser serier som har gått på TV. Pokemon, Dragonball, Beyblade osv. Er som oftest ikke bevisst på at det er anime de ser.

Normal: Ser de mest populære shounen (serier for gutter), som Bleach, Naruto og One Piece.

Viderekommen: Et ganske langt sprang oppover. Man følger gjerne med på 5-10 serier; noen som er gamle og ansett som klassikere, og andre som kommer ut her og nå. Ser altså etter sesonger. Dette er meg i et nøtteskall.

Ekspert: Ser 70% eller mer av de nye seriene som kommer ut, og har sett det aller meste av gamle serier datert helt tilbake til 70 og 80-tallet.

Enig med du.

Vil også tilføye noe til normal: Holder seg stort sett til en sjanger og er fryktelig negativ til å vike fra denne.

Lenke til kommentar

Hva vil du si om meg?

Liste ligger her

Ikke bry deg noe spesielt om scoren, må fikse litt på den etter jeg har re-watched endel.

Vel, først vil jeg si at du burde fjerne Clannad (The Movie) fra "Plan to Watch" listen. Den har fryktlig animasjon. :tease:

Videre eg jeg litt uenig med n4w. Du ser nesten bare romanser, men det er likevel i såpass stort omfang at jeg lett ville kalt deg viderekommen. Vet heller ikke helt om jeg ville brukt ordet "normal" som en rang. "Aktiv" ville være mer passende, og inkluderer at man ser noe shounen og kanskje de mest populære seriene som ligger på et høyere plan, f. eks. Death Note og Code Geass.

For de fleste et slags mellomtrinn der de gradvis trapper opp antall serier.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Endelig fått rotet meg til å se Neon Genesis Evangelion, og veldig fornøyd så langt.

Og jeg har i det siste sett endel romanser, det er sant. Men det var fordi jeg var lei action, psychological o.s.v. :p

Men begynner å bli dratt mer mot det igjen. Har også begynt å vandre inn i horror nok en gang også. :)

Lenke til kommentar

Det opplever jeg som en generell markedstrend faktisk. Folk begynner å se seg lei av ecchi og moe-serier, selv om dette kun er den seneste blomstringen blant romanser. Disse har også jeg fått litt avsmak for (de første seriene var koslige, men så ble det for mye av det gode). Følger dog fortsatt aktivt med på mer seriøse serier, Bakemonogatari, Honey & Clover osv.

Og Neon Genesis Evangelion kommer du til å elske. Også filmserien ganske enkelt kalt "Evangelion". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...