Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sett Ghost In The Shell, eller er erfaren med den?

Hadde tenkt å se den, men det er 2-3 filmer + 2 serier om jeg ikke tar feil. Ble ikke riktig klok på MAL heller.

Så noen som har sett det eller vet det, hvilken film/serie burde man se først og hvilken etter på (osv.), og er alt i samme tidsepoke, eller er det helt forskjellige setting i de forskjellige versjonene?

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Ghost in The Shell: Standalone Complex (første sesong, løst basert på manga)

Ghost in The Shell: Standalone Complex 2nd GIG (andre sesong, løst basert på manga)

Ghost in The Shell: Standalone Complex - Solid State Society (film uavhengig av første og andre sesong, men satt etter 2nd GIG)

Ghost in The Shell (Film basert direkte på mangaen, den første som kom ut i 1995)

Ghost in The Shell 2: Innocence (Egentlig uavhengig av den første filmen, men også denne er basert på mangaen)

Jeg personlig har kun sett de tre førstnevnte. Jeg fikk inntrykk av at filmene på sett og vis tar for seg deler av anime'n bare i filmkvalitet, slik Hellsing Ultimate gjør for Hellsing, og Evangelion-filmene gjør for Neon Genesis Evangelion. Når det er sagt er det de tre første som er rangert som de beste produksjonene. Jeg ga karakteren 9/10 til begge sesonger, og 8/10 til filmen. :)

Lenke til kommentar

Den originale Neon Genesis Evangelion har en rå brutalitet over seg som man egentlig kun finner i eldre titler / klassikere. Det ville rett og slett vært en skam å ikke se den. Når det er sagt er det faktum at NGE er en publikumsfavoritt i Japan, ikke noe å kimse over. Det betyr rett og slett at de fire filmene (kun to har kommet ut) av Rebuild of Evangelion, har et budsjett i seg som knapt tilsvarer noe annet. Animasjonen er helt rå, og filmene tilhører etter min mening ved siden av Hayao Miyazaki-filmer, eliten av eliten. Første film følger historien til serien på en prikk så og si, mens i oppfølgeren forandres en god del, og den trenden vil fortsette i film 3 og 4 også. Absolutt å anbefale på det varmeste at du ser begge deler. :)

Lenke til kommentar

Da blir det nok å se serien først og deretter filmene :)

(Har du en spesiell fansub-guppe å annbefale? Har hatt serien på PC-en en stund, men vet ikke riktig om jeg liker den gruppen, så ville vært fint å sjekke noen andre. Har sjekket litt på MAL, men ser ut om noen av gruppene har slettet de fra trackerene.)

Lenke til kommentar

Anime'n avslutter brått, mens mangaen fortsetter langt forbi. Kvaliteten på mangaen er også et langt steinkast foran. Klart du kan ha lyst til å se den, jeg råder bare om å velge det desidert beste av to goder.;)

Nå har jeg nettopp sett ferdig Air Gear, og jeg synes ikkje den slutta så brått. Synes det var en fin slutt. De sa jo at hvis han greide å hoppe over ville han bli kongen som han ville bli fra begynnelsen og det ble han jo :s så hvordan du mener at den skulle slutte brått, aner jeg ikke xD

Lenke til kommentar

^ Fordi det har ingenting med den virkelige oppgaven å gjøre. Faktisk er dette knapt et klimaks i mangaen, kanskje et av de minste hinderne i de første kapitlene. Verdenen til Air Gear har knapt begynt på det tidspunktet, og blir fem tusen ganger bedre. Minst. :thumbup:

@ Fred7555: Jeg så den dessverre en ganske god stund tilbake, og husker ikke hvilken subs jeg brukte. :(

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

^ Fordi det har ingenting med den virkelige oppgaven å gjøre. Faktisk er dette knapt et klimaks i mangaen, kanskje et av de minste hinderne i de første kapitlene. Verdenen til Air Gear har knapt begynt på det tidspunktet, og blir fem tusen ganger bedre. Minst. :thumbup:

ok, men likte den før dem om :p Liker ikkje manga så godt, så kanskje likegreit?

Lenke til kommentar

Kanskje en rart spørsmål, men har dere en spesiell måte å lese manga på/en måte å få motivasjoen på? Har tenkt til å begynne en stund, men aldri fått meg til det.

Først, nei, jeg har ikke noen problemer med å lese, jeg liker det faktisk. Ingen problemer med å lese Harry Potter 1-7 i venterferien på hytta eller lese 500 siden på en dag, så er ikke der problemet ligger.

Er vanskelig å forklare, men når jeg leser boke er det bare bok jeg har å lese, og ikke noe annet. Men når jeg sitter på PC-en er det så mye å finne på, så jeg får meg aldri helt til å starte. Eller jeg startet på Claymore for en stund siden og leste et Chapter, var spennende det, men måtte desverre avslutte etterpå. Etter det har jeg ikke fått meg til å starte igjen, uten å skjønne hvorfor.

Har faktisk veldig lyst til å lese det. Selv hater jeg Harry Potter-filmene, og andre filmen som er basert på bøker, fordi de inneholder bare en liten del av det + at i filmene fokuserer de mer på action, og ikke på historien (iallefall ikke på alle). Og det slo meg pluttselig: Hva hvis det sånn med anime og, at mangaen er som en bok, mens animen er som film, og at mangaen er 10x bedre og mer detaljert?

Har vist om mange i mange år, men først i det siste at jeg har tenkt sånn av en eller annen grunn.

Så vet egentlig ikke hva som "stopper" meg og får meg til å se på animen istedenfor...

Kan kanskje ha noe å gjøre med at animen er på Japansk (synes Japansk er et fint språk og vurderer å lære det når utdanning osv. er ferdig (ikke sikker men)), mens mangaen er på Engelsk.

Hvoran vil dere anbefale å lese den?

Selv (når jeg leste Claymore, leste manga for første gang mer enn en side), laste jeg det ned fra Manga Traders, og brukte MangeMeeya på å lese de. Er det det beste?

Er det bare å lese og lese, så blir det "vane"?

Vet at det kan være veldig vanskelig/umulig å svare, men spør uansett, så får jeg se om noen svarer eller ikke.

Lenke til kommentar

^ Droppet sånn halvveis mangaen av Fairy Tail for et par måneder siden. Syntes den var kjekk når jeg leste mange kapitler om dagen, men når jeg var kommet opp på siden av lanseringene, ble det fort litt trøtte greier. Skal vurdere å ta den opp igjen om et år eller to. :)

@ Fred7555: Det viktigste er nok at du leser en manga du selv synes er fengende. For disse pleier jeg som regel å lese fra 10 til 20 kapitler maks i en økt (spørs om det er ukentlig eller månedlig utgivelse, da sideantallet per kapittel ofte varierer). Unntaket er sportsserier, slik som Prince of Tennis. Den leste jeg 50 kapitler hver gang fra. Det føles gjerne som en økt der og da fordi du blir noe sliten i øynene, men når du først har lagt den fra deg tar det ikke lang tid før du vil ha mer. Air Gear kan forsåvidt være en god serie å begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...