Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Selvsagt Bytex. Men "alfabet"-læringen er bare et lite steg. Driver også å lese om hvordan de bruker språket. :)

DevilFish; Hiragana, Katakana, Kanji og Romanji. :p

Dette blir litt offtopic, men skjit au:

Hiragana og Katakana er to måter å skrive samme ordlyden på. Kanji er "kinesiske tegn", mens romanji er det vanlige A-Z-alfabetet. Om jeg husker korrekt.

Stikk innom "lære japansk"-tråden eller PM for flere spørsmål, dette er tråden for anime/manga. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk lyst å prøve Tenjou Tenge-mangaen, men ser på wiki-sida at den engelske versjonen er TUNGT sensurert av CMX (som gir det ut på engelsk) og at fans har boikottet dem og alt mulig, de har fjernet alt mulig som ikke er "teen appropriate" fra bøkene.

Kan man få orginal-mangaen på engelsk, da?

Vel, det er et av problemene med å kjøpe manga. Japan har et helt annet forhold til hva som er greit. Faktisk er stort sett alt greit. Tenjou Tenge har ganske mange barske scener, både mtp vold og nakenbilder. Eneste løsningen blir da å lese det fra en fansub, f. eks. via HavenReader.

Lenke til kommentar

Stop med en gang. Den er nærmest en parodi i forhold til mangaen, og stopper helt plutselig lenge før mangaen er ferdig (den fortsetter nemlig fremdeles).

ok? :ermm: så koffør står det liksom at den slutta på ep 25. ? og finish airing? og så kommer extra ep og ova ?

og koffør skal æ stopp? kanskje æ har lyst å se den?

Endret av Sacho_chan
Lenke til kommentar

Anime'n avslutter brått, mens mangaen fortsetter langt forbi. Kvaliteten på mangaen er også et langt steinkast foran. Klart du kan ha lyst til å se den, jeg råder bare om å velge det desidert beste av to goder.;)

Honey & Clover er så typisk J. C. Staff. De har karakterer som er nærmest barnehagepreget, en flammende humor du vil le deg skakk i hjel av, og så midt opp i det hele kjører de en alvorlig og sterkt pregende historie med mer voksne karakterer. Likte den knapt de først 2-3 episodene, men etter episode 6 er jeg ganske overbevist om at denne havner innenfor topp 5 til og med. Ganske utrolig utvikling egentlig.

Lenke til kommentar

Honey & Clover er så typisk J. C. Staff. De har karakterer som er nærmest barnehagepreget, en flammende humor du vil le deg skakk i hjel av, og så midt opp i det hele kjører de en alvorlig og sterkt pregende historie med mer voksne karakterer. Likte den knapt de først 2-3 episodene, men etter episode 6 er jeg ganske overbevist om at denne havner innenfor topp 5 til og med. Ganske utrolig utvikling egentlig.

Der ser du! :)

Og Amagami blir bare mer og mer skuffende dessverre. :p

Lenke til kommentar

Ok, for jeg syns jeg har lest at du bare burde se Claymore til ep 15 eller noe, noen som vet noe om dette?

Claymore-animen kan sees til de kommer til norden. Etter det bryter serien med manga-historien og fortsetter helt på sin egen ferd. Mangaen er uansett langt mer detaljerik og utfyllende enn animen.

Lenke til kommentar

Der ser du! :)

Og Amagami blir bare mer og mer skuffende dessverre. :p

Jeg vil påstå at episode 6 var en av de beste så langt, men at karakterene blir så grunne når du sammenligner med f. eks. Honey & Clover. Hver episode kan så og si oppsummeres i et fåtalls linjer, mens det virkelig skjer drøssevis i Honey & Clover - spesielt små detaljer som gjerne får deg til å resonnere enda mer, og som utvider denne oppfatningen. Derfor er jeg fristet til å legge Amagami SS på en 6/10 så langt pga god utførelse av et svakt utgangspunkt. :)

Edit:

"Like a swan that crosses over the imperial perfume mountains forming a falciform in profile. Even if we want to sleep together, the spirits of the past, just like skylarks, are soaked in the rain".

Det er dette jeg misliker litt med Tenjou Tenge. I mange kapitler har de denne slags vas uten noen skjult mening, og som tilslutt bare gjør det vrient og tungt å lese. Tviler egentlig på at det er noen som setter pris på denne abstrakte utsettelsen av handling.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Holder på og se "Hajime no Ippo"! Skikkelig kvalitetsanimé og ganske lang (76 episoder).

Den handler om boksing.

Mangaen er ganske lang vertfall, hele 902 chapters :whistle:

Leser for tiden Gantz, Vinland Saga og Berserk (gleder med til ny chaper) :D

Av Anime har jeg begynt på Bleach

Lenke til kommentar

Som japaneren på Neo-Tokyo sa ang fansubs, han har gjort det EN gang og aldri igjen. Det tok over en uke å lage subs for en enkelt episode, fordi mye er uoversettelig til engelsk, eller in-jokes som ikke funker på engelsk, og man må finne metaforer som andre skjønner noe av også.

Lenke til kommentar

En rutinert speed-subber får vel ut episoden nærmest dagen etter RAW-filen publiseres. Og de klarer det da saktens å både inkludere ekstrainformasjon og diverse. :)

Honey & Clover har bare blitt bedre og bedre. Min skepsis de første episodene er en direkte skam, slik jeg ser det nå. Jeg liker den bedre enn Kare Kano, og muligens bedre enn Toradora. Er ikke helt sikker. Gleder meg i hvert fall noe enormt til å se sesong to, og deretter Nodame Cantabile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...